Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor wit » ma maart 12, 2018 20:54

Mellek schreef:
Henk schreef:Crossies melken Frans :idea: Gaat er een wereld voor je open... :wink:

:yes: Ook even de commentaren van die 3 accountants lezen, ene schrijft al, Cleanfield heeft crossies dus kan wel.

7 ct kv kosten kan een HF ook wel hebben hoor :yes:
En dan kan hij ook wel 9000 kg melken.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor christo » ma maart 12, 2018 21:51

wit schreef:
Mellek schreef:
Henk schreef:Crossies melken Frans :idea: Gaat er een wereld voor je open... :wink:

:yes: Ook even de commentaren van die 3 accountants lezen, ene schrijft al, Cleanfield heeft crossies dus kan wel.

7 ct kv kosten kan een HF ook wel hebben hoor :yes:
En dan kan hij ook wel 9000 kg melken.

Gewoon beetje krachtvoer zelf telen. Dan net als Henk de kosten niet tellen omdat het toch al op het erf ligt. Dan melk je ook 11000 met 7 cent kv kosten.
christo

Berichtdoor wit » ma maart 12, 2018 22:34

Het probleem is dat de overige kosten over minder liters uitgesmeerd worden.

Als het net zoveel kost om die extra liters te maken als ze opbrengen maakt het helemaal niets uit of de overige kosten over meer of minder liters verdeeld worden.
Ik denk dat Henk met een melkprijs van minder als 40 ct niets extra's overhield met 11000 kg tov iemand met 9500 kg met een lagere kostprijs.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor G.U. » di mei 22, 2018 17:13

Het rivm kunnen ze ook wel opdoeken. Stel voor dat ze trug naar de basisschool gaan om te leren rekenen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor sivert » di mei 22, 2018 21:06

sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Henk » wo mei 23, 2018 13:07

G.U. schreef:

Het rivm kunnen ze ook wel opdoeken. Stel voor dat ze trug naar de basisschool gaan om te leren rekenen

De gedeputeerd van Brabant veegt het al weer onder het vloerkleed met de woorden 'het RIVM zal heus wel weten wat ze doen'

Die knakker van 'n Houts hangt ook van leugens en fraude aan mekaar :evil:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corjan » wo mei 23, 2018 13:29

In zulke gevallen zullen jullie wel eens de trekkers kunnen starten en naar zijn kantoor karren :yes: :idea: Aannames kun je naar tuurlijk niks mee. Laat het RIVM het dan maar eens duidelijk uitleggen :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor postma friesland » wo mei 23, 2018 15:20

wit schreef:

Als het net zoveel kost om die extra liters te maken als ze opbrengen maakt het helemaal niets uit of de overige kosten over meer of minder liters verdeeld worden.
Ik denk dat Henk met een melkprijs van minder als 40 ct niets extra's overhield met 11000 kg tov iemand met 9500 kg met een lagere kostprijs.

Overige kosten zijn vaste kosten, dalen niks als je Nu 9500 of 12000 melkt. Hoe groter de plas melk hoe lager je vaste kosten per liter, ook al zou de extra melk puur opgaan aan voerkosten

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor G.U. » wo mei 23, 2018 23:18

postma friesland schreef:
wit schreef:

Overige kosten zijn vaste kosten, dalen niks als je Nu 9500 of 12000 melkt. Hoe groter de plas melk hoe lager je vaste kosten per liter, ook al zou de extra melk puur opgaan aan voerkosten

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan wel waar zijn maar absoluut heb je nog niets gewonnen op wat werkgelegenheid na...
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Corjan » do mei 24, 2018 01:34

Vaak zie je op de hoog produktieve bedrijven wat meer volk rond scharrelen :yes:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor G.U. » ma mei 28, 2018 11:07

Las net een stukje in de veldpost over Animal Life Plus. De stal wordt schoongemaakt met behulp van een bacteriemix die gesproeid wordt in de stal en ammoniak en fijnstof en stank opvreet/reduceert. Klinkt wel heel beloftevol :yes: in het artikel welliswaar in een varkensstal maar het concept lijkt me bij alle stallen toepasbaar. Ben benieuwd naar hoe dit product zich ontwikkeld
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » ma mei 28, 2018 16:09

G.U. schreef:Las net een stukje in de veldpost over Animal Life Plus. De stal wordt schoongemaakt met behulp van een bacteriemix die gesproeid wordt in de stal en ammoniak en fijnstof en stank opvreet/reduceert. Klinkt wel heel beloftevol :yes: in het artikel welliswaar in een varkensstal maar het concept lijkt me bij alle stallen toepasbaar. Ben benieuwd naar hoe dit product zich ontwikkeld

Een lege stal zal ut wel meevallen met de fijnstof en zo denk ik :wink:
Je kan ook een luchtverfrisser a 50 ct van de Action aansluiten op je hd spuit :D
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » ma mei 28, 2018 16:57

Henk schreef:
G.U. schreef:Las net een stukje in de veldpost over Animal Life Plus. De stal wordt schoongemaakt met behulp van een bacteriemix die gesproeid wordt in de stal en ammoniak en fijnstof en stank opvreet/reduceert. Klinkt wel heel beloftevol :yes: in het artikel welliswaar in een varkensstal maar het concept lijkt me bij alle stallen toepasbaar. Ben benieuwd naar hoe dit product zich ontwikkeld

Een lege stal zal ut wel meevallen met de fijnstof en zo denk ik :wink:
Je kan ook een luchtverfrisser a 50 ct van de Action aansluiten op je hd spuit :D

Ze zullen het nog wel uitvoerig onderzoeken en dan zullen we het weten of het ook echt werkt
Wâldgaren dairy
G.U.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie