Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor wit » zo nov 05, 2017 11:23

Vandaag ff aan het rekenen geweest. Nog minder jongvee gaat niet helpen, dan kunnen we beter alles weg doen. Productie verlagen is een optie.

:?: productie verlagen om meer koeien te kunnen houden :roll:
Nog eens rekenen misschien.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Hindrik » zo nov 05, 2017 11:38

Schoonvelde schreef:
Jan schreef:Kortingen zijn ongeoorloofd voor bedrijven die investeringen hebben gedaan in stal en grond :yes:

Hier wil ik het wel graag opnemen voor het overgrote gedeelte van de bedrijven die niet of nauwelijks gegroeid zijn, of juist met het inzicht dat het P plafond vol zou komen het investeren hebben opgeschort. Niet investeren was ook een keuze.

Eerst alle niet vergunde gve's op 30/6/2015 maar eens geen rechten voor toekennen, hoeven er wat minder naar de cowboys en kunnen er wat meer naar de boeren.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor marcelv » zo nov 05, 2017 11:45

Hindrik schreef:
Eerst alle niet vergunde gve's op 30/6/2015 maar eens geen rechten voor toekennen, hoeven er wat minder naar de cowboys en kunnen er wat meer naar de boeren.

Heb jij daar cijfers van Hindrik ?
marcelv

Berichtdoor Sander » zo nov 05, 2017 12:29

gewoon niet zo moeilijk doen en iedereen die koeien heeft evenveel korten dan valt het kortings% voor het grootste gros best mee.

vraag me trouwens af waar de fosfaatexcretie per koe is op gebaseerd. hoe meer melk hoe hoger de excretie maar hoe komt men aan die cijfers en kloppen ze wel en waarom stopt het ergens bij 10800 kg. vind die cijfers uiterst discutabel. maar zijn erg belangrijk vanaf volgend jaar :|
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Mellek » zo nov 05, 2017 12:52

Een peildatum gaat sowieso nergens over, een gemiddelde van bijv. 1-1-15 t/m 2-7-15 komt voor de bedrijven die normaal gedaan hebben het beste uit.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Hindrik » zo nov 05, 2017 19:14

marcelv schreef:
Hindrik schreef:

Heb jij daar cijfers van Hindrik ?

Nee die heb ik niet, vandaar dat ik ook geen aantallen noem.
Maar dat er zo hier en daar wel wat liepen waarvoor niet voor 1/7/15 genoeg ammoniakrecht aanwezig was kon je bij de voordeur van de gestopte veehouders zien :yes:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor marcelv » zo nov 05, 2017 21:35

Hindrik schreef:
Nee die heb ik niet, vandaar dat ik ook geen aantallen noem.
Maar dat er zo hier en daar wel wat liepen waarvoor niet voor 1/7/15 genoeg ammoniakrecht aanwezig was kon je bij de voordeur van de gestopte veehouders zien :yes:

Ik vind het weer een hoog buurvrouwentheekransje gehalte hebben :o . Reacties van boeren die vinden dat andere boeren strenger gecontroleerd moeten worden vallen bij mij nooit goed :no: . Zal wel veel afgunst bij zijn schat ik :?
marcelv

Berichtdoor christo » zo nov 05, 2017 22:48

Schoonvelde schreef:Kortingen zijn ongeoorloofd voor bedrijven die investeringen hebben gedaan in stal en grond :yes:

Hier wil ik het wel graag opnemen voor het overgrote gedeelte van de bedrijven die niet of nauwelijks gegroeid zijn, of juist met het inzicht dat het P plafond vol zou komen het investeren hebben opgeschort. Niet investeren was ook een keuze.[/quote]

Het is stuitend dat de LTO geen woord rept over de bedrijven die failliet gaan wanneer ze geen knelgeval worden. Daar zou best een ietsiepietsie voor opgekomen mogen worden. Ze laten ze gewoon keihard vallen ten koste van het weidende grondgebonden boertje.
christo

Berichtdoor wit » zo nov 05, 2017 23:50

. Ze laten ze gewoon keihard vallen ten koste van het weidende grondgebonden boertje

:roll: ten koste van :?:
boertje :?: hoeveel koeien moet ik hebben om gewoon boer genoemd te worden.
wit

Berichtdoor opelmanta » ma nov 06, 2017 00:29

Een stuk of twintig als je belooft dat je ze voortaan op stal houdt.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Talis » ma nov 06, 2017 06:45

christo schreef:
Schoonvelde schreef:Kortingen zijn ongeoorloofd voor bedrijven die investeringen hebben gedaan in stal en grond :yes:

Hier wil ik het wel graag opnemen voor het overgrote gedeelte van de bedrijven die niet of nauwelijks gegroeid zijn, of juist met het inzicht dat het P plafond vol zou komen het investeren hebben opgeschort. Niet investeren was ook een keuze.

Het is stuitend dat de LTO geen woord rept over de bedrijven die failliet gaan wanneer ze geen knelgeval worden. Daar zou best een ietsiepietsie voor opgekomen mogen worden. Ze laten ze gewoon keihard vallen ten koste van het weidende grondgebonden boertje.[/quote]

dat praat slaat ook nergens op wel..
Talis

Berichtdoor marcelv » ma nov 06, 2017 06:57

Ipv de regelgever aan te pakken vechten jullie liever elkaar de tent uit :shock: :? :( . Laat je toch niet tegen elkaar opzetten :no:
marcelv

Berichtdoor Sander » ma nov 06, 2017 10:05

wit schreef:
Schoonvelde schreef:Vandaag ff aan het rekenen geweest. Nog minder jongvee gaat niet helpen, dan kunnen we beter alles weg doen. Productie verlagen is een optie.

:?: productie verlagen om meer koeien te kunnen houden :roll:
Nog eens rekenen misschien.

:lol: :lol:
Sander

Berichtdoor Sander » ma nov 06, 2017 10:07

Mellek schreef:Een peildatum gaat sowieso nergens over, een gemiddelde van bijv. 1-1-15 t/m 2-7-15 komt voor de bedrijven die normaal gedaan hebben het beste uit.

lijkt mij ook. en velen met ons. maar scheen niet te kunnen oid.
Sander

Berichtdoor Wim R » ma nov 06, 2017 10:40

marcelv schreef:Ipv de regelgever aan te pakken vechten jullie liever elkaar de tent uit :shock: :? :( . Laat je toch niet tegen elkaar opzetten :no:

Niks makkelijker voor de regelgever als verdeel en heers. Dan nog een melkafnemer de ook nog eens over de leden boeren heen dendert en wil laten zien hoe goed en heilig zij wel zijn. Dan de belangenbehartigers die volgens mij voor hun eigen hachje en beurs aan het onderhandelen zijn. Zal heel goed zijn dat er een frisse wind gaat waaien in de melkvee branche. Partijen die wel voor de boeren op komt en duidelijke standpunten in neemt en daar niet van af wijkt. Maar wie o wie :?:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie