Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor M H » di nov 07, 2017 09:47

Schoonvelde schreef:
Erikjan schreef:
Schoonvelde schreef:

http://www.boerderij.nl/Home/Nieuws/201 ... an_gedacht
LTO actie svp

Is in beeld , daarom zetten we ook in op gewas derogatie met 300n uit rundveedrijfmest voor grasland bij derogatie. Daarvoor loopt ook de BES pilot. Met grasland en onbewerkte rundveedrijfmest hebben we gewoon een goed verhaal als sector.
Uiteraard zit er ook P in drijfmest en ammoniak bij het verspreiden , dus reken je niet helemaal rijk. Het verschil zit m in het organisch gebonden deel. Dus een dunne fractie pakt weer anders uit.
Gisteren nog ff zitten puzzelen en zoeken, in 1986 mocht je nog 350 kilo P op je land aanwenden zag ik. Dan had je heel kuubs kwijt gekund.

300 N uit stikstof zou op veel bedrijven hier erg goed passen, fosfaat is nl niet ons probleem, maar stikstof, en door afvoer drijfmest voeren we dus ook fosfaat af, terwijl we daar al tekort van op het land brengen
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor van wijk » wo nov 08, 2017 11:30

van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Henk » wo nov 08, 2017 12:23

Wel een uitdaging :yes: de veehouder vertelt dat zijn koeien dun op de mest zijn terwijl 1 van zijn melksters lekker staat te melken in een bloemetjesbroek en kek leren jasje :D
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 08, 2017 12:35

Schitterend :yes: bak subsidie en goedkoop personeel. Jongveestal is tuuk (n) @Henk jij hebt nooit aan rundveebeoordelen gedaan en je kijkt wel maar je ziet niks. Is geen jurk maar legging :idea: Is geen melkster maar de boerin :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor john jakobs » wo nov 08, 2017 13:28

Henk schreef:

Wel een uitdaging :yes: de veehouder vertelt dat zijn koeien dun op de mest zijn terwijl 1 van zijn melksters lekker staat te melken in een bloemetjesbroek en kek leren jasje :D

gaan natuurlijk niet in de overal op de foto daar voor ons
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor G.U. » wo nov 08, 2017 13:34

Vind ik vaak wel charmanter dan zo’n legging als broek :roll:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor jan.nl » wo nov 08, 2017 14:47

Goed plek om te starten,voor elk recht wat je hier verkoopt heb je daar 5 ha ,stalletje en koeien financieren en in 5 jr hele zwik afgelost :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Hans van Bergen » wo nov 08, 2017 15:32

Houdoe wah Jan :yes: (y) (y)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » vr nov 10, 2017 20:58

Even offtopic :oops:
Het jaar is bijna om en nog steeds geeft bij RVO elke medewerker een eigen invulling aan de regels van de stoppersregeling :?
Via een groep hebben wij stoppers regelmatig contact met mekaar.
Zo had ik in september 6 dieren teveel in de categorie boven de 1 jaar. Deze moest ik ruimen volgens RVO.
Ik gaf aan dat ik 11 dieren minder dan mocht in de categorie onder het jaar had en of ik daarmee niet kon compenseren.
De RVO dude gaf aan dat ik die 6 moest ruimen en dat ik onder het jaar strikt genomen 11 dieren zou mogen aanvoeren :?

Een collega had onlangs hetzelfde. Hij heeft op schrift dat hij het teveel van boven 1 jaar mag compenseren met het te weinig aan onder het jaar....

Hierop heb ik het RVO nog es voor de voeten gegooid. Vandaag kreeg ik op schrift dat ik niet mag compenseren met onder het jaar....

En zo zijn er nog meer zaken waar iedere willekeurige RVO-er een eigen waarheid aan geeft...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » zo nov 12, 2017 23:43

bijzonder en onacceptabel.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Sander » zo nov 12, 2017 23:44

Hans van Bergen schreef: Is geen melkster maar de boerin :idea:

ik zal het dan wel niet goed zien maar volgens mij zijn het twee verschillende vrouwen
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Flyinghollander » ma nov 13, 2017 06:24

Sander schreef:
Hans van Bergen schreef: Is geen melkster maar de boerin :idea:

ik zal het dan wel niet goed zien maar volgens mij zijn het twee verschillende vrouwen

Sander jij hebt gelijk, het is de melkster. uniforms etc zijn niet zo "'normaal" in deze landen. De boerin staat in het begin op de foto.
Flyinghollander

Berichtdoor Gerben77 » do nov 16, 2017 21:46

Jumbo wil vanaf 2022 alleen nog maar duurzaam geproduceerde zuivelproducten
Supermarktketen Jumbo wil vanaf 2022 alleen nog maar duurzaam geproduceerde zuivelproducten in de schappen zetten. De supermarktketen heeft daarover afspraken gemaakt met Milieudefensie. Jumbo is de eerste supermarkt in Nederland die deze stap zet. Nu Jumbo deze stap heeft gezet richt de milieuorganisatie zich op andere supermarkten.

Het merendeel van de dagverse zuivel van Jumbo heeft al een weidegangcertificering en is dus al afkomstig van koeien die 120 dagen per jaar 6 uur per dag in de wei staan. Jumbo wil in 2020 voor haar huismerk zuivelassortiment alleen nog weidegangmelk gebruiken. Daarnaast verwacht Jumbo van haar leveranciers dat ze vanaf 2022 alleen nog veevoer uit Europa gebruiken. Ook gaat de supermarktketen zich inzetten voor weidevogelbeheer en een grondgebonden veehouderij.

Daarnaast is Jumbo onlangs een samenwerkingsproject met de Dierenbescherming gestart waarin wordt onderzocht of melk kan worden voorzien van het Beter Leven keurmerk. Jumbo blijft ook middels het Centraal Bureau voor de Levensmiddelen (CBL) participeren in het initiatief Duurzame Zuivelketen.

Ze gaan nog al wat eisen :shock: .....al ze er maar GOED voor betalen ... :idea:
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Wim R » do nov 16, 2017 22:26

Gerben77 schreef:Jumbo wil vanaf 2022 alleen nog maar duurzaam geproduceerde zuivelproducten
Supermarktketen Jumbo wil vanaf 2022 alleen nog maar duurzaam geproduceerde zuivelproducten in de schappen zetten. De supermarktketen heeft daarover afspraken gemaakt met Milieudefensie. Jumbo is de eerste supermarkt in Nederland die deze stap zet. Nu Jumbo deze stap heeft gezet richt de milieuorganisatie zich op andere supermarkten.

Het merendeel van de dagverse zuivel van Jumbo heeft al een weidegangcertificering en is dus al afkomstig van koeien die 120 dagen per jaar 6 uur per dag in de wei staan. Jumbo wil in 2020 voor haar huismerk zuivelassortiment alleen nog weidegangmelk gebruiken. Daarnaast verwacht Jumbo van haar leveranciers dat ze vanaf 2022 alleen nog veevoer uit Europa gebruiken. Ook gaat de supermarktketen zich inzetten voor weidevogelbeheer en een grondgebonden veehouderij.

Daarnaast is Jumbo onlangs een samenwerkingsproject met de Dierenbescherming gestart waarin wordt onderzocht of melk kan worden voorzien van het Beter Leven keurmerk. Jumbo blijft ook middels het Centraal Bureau voor de Levensmiddelen (CBL) participeren in het initiatief Duurzame Zuivelketen.

Ze gaan nog al wat eisen :shock: .....al ze er maar GOED voor betalen ... :idea:

Huh eerder meer voor minder. Hoe meer winst hoe beter en het interesseert ze verder geen hol of de producent er überhaupt iets aan overhoud.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Kasé5 » do nov 16, 2017 23:14

Inderdaad. Ik denk niet dat ze het voor de winst van de meeste bio-boeren willen doen maar daar hebben ze weinig boodschap aan (n) (n) .
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie