Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor boer pieter » wo okt 18, 2017 08:10

het is helemaal niet belangrijk of ze verstand van landbouw heeft ,ze moeten goed kunnen besturen en knopen door hakken ,dit duurt allemaal veel telang ,zo kun je zelf niet verder als je niet weet wat er gaat gebeuren ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor gary » wo okt 18, 2017 08:19

Volgens mij is het kwaad al geschied
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor bertus » wo okt 18, 2017 08:30

boer pieter schreef:het is helemaal niet belangrijk of ze verstand van landbouw heeft ,ze moeten goed kunnen besturen en knopen door hakken ,dit duurt allemaal veel telang ,zo kun je zelf niet verder als je niet weet wat er gaat gebeuren ,

wij hebben er een paar gehad (v dam, brinkhorst) die totaal geen verstand van landbouw hadden en dat was op zijn zachts gezegd totaal geen succes, dus doe toch maar iemand met een beetje feeling voor de landbouw.
vake bin ie te bange.
bertus

Berichtdoor Hans van Bergen » wo okt 18, 2017 10:00

Brinkhorts v Arrtsen moet je dan zeggen. Niet zozeer hadden zij geen verstand van boeren maar zij verachtten boeren en hun missie was om ze zo snel mogelijk en met alle middelen op te ruimen zodat de natura 2000 plannen sneller en goedkoper uitgevoerd konden worden. :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » wo okt 18, 2017 10:00

Carola ziet er toch een stuk beter uit as Braks :yes: (y) (y)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » wo okt 18, 2017 10:02

Vlgs mij zit zij in de 2e kamer en heb ze hard gestreden samen met Geurts om vanalles voor de boeren uit de fosfaat strijd te slepen zoals daar is de klw om extra p ruimte te benutten. :yes:
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » wo okt 18, 2017 10:07

Als ik dat intervieuw lees denk ik wauw wauw wauw. Ze heeft een heel realistisch beeld van boeren. Ze heeft zelf geboerd met haar moeder en haar zussen. Ze deed de financieen. Zegt ze. Ze heeft ook een heel realistisch beeld van kleine ondernemingen (y) (y) :yes: :yes: En de last en problemen die zij hebben van wetgeving.

Neem de nieuwe btw regels. Wordt gecompenseerd door minder belasting. Fijn voor de bakker, de cafetaria houder en de SPAR supermarkthouder in de kleine dorpen met kleine inkomens (n) Zij hebben wel de lasten maar betalen toch al amper belasting. Dat snapt men in Den Haag niet :no:

Ik zeg een staande ovatie van minimaal 10 minuten inclusief ritmisch klappen voor onze nieuwe minster van Landbouw :yes: Carola Schouten (y)
Hans van Bergen

Berichtdoor melker » wo okt 18, 2017 10:36

Na alles wat we gehad hebben lijkt ze een verademing en als Hans al zo positief is zegt veel, is ze nog vrijgezel?
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Erikjan » wo okt 18, 2017 11:18

melker schreef:Na alles wat we gehad hebben lijkt ze een verademing en als Hans al zo positief is zegt veel, is ze nog vrijgezel?

Ze heeft een zoon van ongeveer 16 jaar en is naar wat ik gelezen heb vrijgezel.
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor Arie » wo okt 18, 2017 18:15

Misschien word het toch nog wat met die derogatie ... :o
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Sander » wo okt 18, 2017 19:26

zijn 10.000 koeien bij gekomen aldus kamp :? ben ik de enige met reductie of zo :|
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor melker » wo okt 18, 2017 20:24

:no: hier zeker 100 gve minder dan afgelopen jaar, veel boeren die vrijwillg heffing betalen of al die uitzondering gevallen verdubbelen :?:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor ramos fan » wo okt 18, 2017 20:32

Sander schreef:zijn 10.000 koeien bij gekomen aldus kamp :? ben ik de enige met reductie of zo :|

Zit er ook net onder. Maar 10.000 koeien klinkt veel maar is nog niet 1 gve per boer
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Hindrik » wo okt 18, 2017 20:41

Sander schreef:zijn 10.000 koeien bij gekomen aldus kamp :? ben ik de enige met reductie of zo :|

Heeft hij het ook over jv gehad?
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor jan.nl » wo okt 18, 2017 20:55

ramos fan schreef:

Zit er ook net onder. Maar 10.000 koeien klinkt veel maar is nog niet 1 gve per boer

Idd drukte van nix,denk ook niet dat veel boeren vrijwillig boete gaan betalen. :no:
Helemaal schade vrij 2018 halen lukt niet :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie