Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor van wijk » ma nov 27, 2017 11:03

Ik sta ook geprogrammeerd op de "geen belasting stand".
Ligt ook aan het nederlandse belasting systeem.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor melker » ma nov 27, 2017 12:43

Je bespaart ruim 50%, kan je veel leuke dingen voor doen, eenmaal betaalt is het moeilijk om weer terug te krijgen :( Wanneer ik veel erven zie kan je nog heel wat (achterstallig)onderhoud plegen alvorens belasting te betalen.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Henk » ma nov 27, 2017 13:27

Roderick schreef:
jvt schreef:
Henk schreef:
Je mag je bedrijf toch verplaatsen binnen de EU zonder af te rekenen :?:

Nee

Ja
Mits de identiteit hetzelfde blijft.
Maw: Moet wel melkvee blijven als je melkvee had
Ongeveer zelfde omvang, dus niet 3x zo groot terug kopen in buitenland zoals JVT
Je moet je veestapel meenemen, en machinepark ook.

Voldoe je aan al die eisen, dan is het volgens de wet mogelijk om zonder af te rekenen te verplaatsen naar het buitenland. :yes: (y)

Tsja Arno, wat ik al aangaf; wij hebben ons er indertijd ook in verdiept. Maar dan alleen op Duitsland.
Het is niet boeiend of je daarna nu wel of niet de grens over gaat. De aan ons verstrekte documentatie hierover verandert daar niet door :idea: Wat Rody zegt zal best kloppen :yes: Wat ik er van kan terugvinden in mn ABAB map :wink: is dat je in feite 'going concern' over gaat :idea: Je roerende goederen en levende have gaan mee over :yes:
Ik kan het niet terugvinden wat Rody zegt over de bedrijfsomvang.
Wel dat je in D aardig wat overdrachtsbelasting en notariële kosten betaalt wanneer je er een bedrijf koopt :idea: Toen iets van 13% :!: Heb het dan over de jaren 2000-2002 :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » ma nov 27, 2017 13:32

boer pieter schreef:ben het wel met hindrik eens ,toen ik hier kwam had ik niks dus heb ook geen belasting betaalt, maar ik heb hier mijn bedrijf eens verkocht en toen wel ntjes afgerekend zo als het hoort ,wat heb je er aan ooit moet je toch betalen dan kies ik voor om het direkt te doen :yes:

Ik ken de DK wetten niet dus geen idee.
Maar in NL heb je de mogelijkheid om de claim door te schuiven :yes: en soms zelfs eindeloos (y) mits het in de familie blijft :yes:

Henk

Berichtdoor Henk » ma nov 27, 2017 13:40

melker schreef:Je kan bedrijfseconomisch bij toppers horen en door gericht te investeren je fiscale inkomen behoorlijk drukken :yes: Je kunt daar van alles van vinden maar zolang het legaal is niks mis mee, verstandig zelfs :yes:
Afrekenen kun je qua heffing het beste uitstellen tot na je dood, is tarief het gunstigst maar belangrijkste is dat je je er niet aan hoeft te ergeren :roll:

Klopt :yes: Wanneer je veel belasting moet betalen ben je vergeten te investeren in afschrijvingen :wink:
Uiteindelijk melkt vadertje staat je toch :idea: dus waarom niet de mogelijkheid gebruiken dat zij tot die tijd meebetalen aan jouw investeringen :?:
Kan me nog een casus herinneren van mn managementopleiding ( ja Sander ik weet het, ouwe lullenpraat :oops: ) waarbij het ging om een laag gefinancierd bedrijf wat stil stond en een fors gefinancierd bedrijf wat structureel flink groeide.

De eerste had op papier elk jaar een geweldig netto resultaat (y) maar bracht hiervan de kleine helft naar de staat (n) en mede hierdoor weinig armslag meer toen er zich onverwacht toch een opvolger aandiende.
De tweede had op papier een karig netto resultaat maar was continu up to date (y) en de groei bleef er in :yes:

Investeren in rendabele zaken met afschrijving geeft het hoogste rendement :cheers:

Henk

Berichtdoor van wijk » ma nov 27, 2017 17:07

Op managementopleidingen anno 2017 leren ze ook "worst case" scenarios.. als t eens tegen zit betaalt dat ene bedrijf gewoon geen belasting en dat andere moet toch zn bank betalen. :D

Plus je maakt de denkfout dat bedrijven met lage bankfinanciering per se stil staan. Arno en John betalen zn groei denk ik ook wel eens van t melkgeld.. :wink: iets met "vliegwielwerking". Ook zon term die bij mij niet aan de orde is :mrgreen: :mrgreen:
van wijk

Berichtdoor boer pieter » ma nov 27, 2017 19:19

Henk schreef:
boer pieter schreef:ben het wel met hindrik eens ,toen ik hier kwam had ik niks dus heb ook geen belasting betaalt, maar ik heb hier mijn bedrijf eens verkocht en toen wel ntjes afgerekend zo als het hoort ,wat heb je er aan ooit moet je toch betalen dan kies ik voor om het direkt te doen :yes:

Maar in NL heb je de mogelijkheid om de claim door te schuiven :yes: en soms zelfs eindeloos (y) mits het in de familie blijft :yes:

is hier ook zo volgens mij maar waarom je kinderen er mee opzadelen en blijven investeren om de belasting voor te blijven lukt toch niet
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor arnoud » ma nov 27, 2017 22:08

Als in t zo lees zijn de meeste blij op t eind v d rit n up to date/spik en span farm met n dikke financiering erop over tehouden :shock:
Ik kies er dan liever voor n functioneel bedrijf met lage financiering en bijbehorende belastingen
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor van wijk » ma nov 27, 2017 23:33

Daar komt nog bij dat met veel investeringen ook vaak extra werk wordt gekocht,.
van wijk

Berichtdoor jan.nl » ma nov 27, 2017 23:38

van wijk schreef:Daar komt nog bij dat met veel investeringen ook vaak extra werk wordt gekocht,.

Welke investeringen bedoel je dan :|
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Hindrik » ma nov 27, 2017 23:40

Moet ik nog antwoorden op je vraag Roderick, of is het inmiddels wel duidelijk?
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor poekske » ma nov 27, 2017 23:45

jan.nl schreef:
van wijk schreef:Daar komt nog bij dat met veel investeringen ook vaak extra werk wordt gekocht,.

Welke investeringen bedoel je dan :|

Extra stal, extra trekker meer landwerk zelf doen, ...
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » di nov 28, 2017 10:28

boer pieter schreef:
Henk schreef:

is hier ook zo volgens mij maar waarom je kinderen er mee opzadelen en blijven investeren om de belasting voor te blijven lukt toch niet

Klopt :yes: Wanneer er geen opvolging in het verschiet ligt wordt het een ander verhaal.

Henk

Berichtdoor Henk » di nov 28, 2017 10:35

arnoud schreef:Als in t zo lees zijn de meeste blij op t eind v d rit n up to date/spik en span farm met n dikke financiering erop over te houden :shock:
Ik kies er dan liever voor n functioneel bedrijf met lage financiering en bijbehorende belastingen

Wanneer je een opvolger hebt is het idd belangrijk dat je farm up to date is :yes: Dit staat in principe los van je % VV :idea:
Op voorhand een bult belasting betalen vind ik eeuwige zund.
Kijk, jij hebt net als ik geen opvolger dus wordt je strategie meestal heel anders :yes:
Maar stel, je had een opvolg(st)er in de startblokken die zeg over 5 jaar het bedrijf wil instromen, dan ga je toch geen tonnen aan belasting betalen terwijl het bedrijf verouderd :?:
Trouwens een gezonde opvolger die heeft vaak wensen zat :wink: en dan valt het met belasting betalen vaak mee (y)

Henk

Berichtdoor Hans van Bergen » di nov 28, 2017 11:00

Ja belastingen das het eerste probleem in de melkveehouderij :lol: :lol: 20% komt in aanmerking voor financiering van p rechten. Da zal de enigste groep zijn die eventueel in aanmerking komt.

Iets anders waarom hoeven grote boeren niks te betalen voor p programma in Veemanager in kleine of normale boeren goud :?: :?: :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie