Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor Henk » za maart 10, 2018 12:43

wit schreef:Schade is aangericht door frauderende collega's en de nvwa

Weet jij inmiddels dan al wie en wat er gefraudeerd is :?:
Er is van de 7700 verdachten bijna niemand meer over :idea:

NVWA en LTO hebben beiden in elk geval onze sector veel schade toegebracht (n)
Dagenlang volle pagina's en vette koppen die meteen suggereerden dat half melkend NL een fraudeur was :?

En de enige vorm van rectificatie in de krant was een lullig berichtje met 30 cm2 tekst....
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wit » za maart 10, 2018 13:46

Er waren er iig zoveel dat het op ging vallen,wat de aanzet was tot nader onderzoek.
De gevolgen daarvan zijn bekend (n)
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor marcelv » za maart 10, 2018 16:56

wit schreef:

Er waren er iig zoveel dat het op ging vallen,wat de aanzet was tot nader onderzoek.

Dat is dus niet waar wit :no: . Als er een boer gevonden zou zijn die met tweelingen fraudeert neem ik aan dat ze hem intussen gevonden hebben :!: :?: Ook dreigde de minister na die 2100 gevallen dat er nog meer zouden volgen.... wederom stilte :?: :!: Toen werd het ineens I&R fraude genoemd en moest het tot achter de komma kloppen ...Fraude werd onregelmatigheden en later onvolkomenheden...
marcelv

Berichtdoor Wim R » za maart 10, 2018 19:25

wit schreef:

Praat het maar weer eens goed Wit. Wat er gebeurt is gaat alles te buiten. Maakt niet uit RVO,NVWA en ja ook LTO hebben gewoon dik wangedrag laten zien. Rotte appels heb je er altijd bij, maakt niet uit in welke branche. Goed dat er een NVWA,Fiod is. Daar worden deze voor opgericht en ook betaald. Maar om een complete sector op leugens,aannames en verdenkingen zo in de zeik te zetten gaat alles te buiten.
Wat RVO en NVWA te weeg heeft gebracht is al niet goed te praten. Maar dat onze eigen standsorganisaties er nog eens in mee gaan gaat alles te buiten. Zit niets anders op om een complete reorganisatie te gaan opzetten. Even de blaaskaken er uit filteren, buiten kegelen en weer optreden als een boeren belangenbehartiger. Geloof maar niet dat dit gaat gebeuren, een massale opzegging van lidmaatschappen zal een teken zijn in de top dat er echt iets mis is in de organisatie.
Eerlijk gezegd had ik van jou geen andere reactie verwacht
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor opelmanta » za maart 10, 2018 19:39

Niet echt mannelijk dat gezeur van jij moet sorry zeggen.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor G.U. » za maart 10, 2018 20:14

opelmanta schreef:Niet echt mannelijk dat gezeur van jij moet sorry zeggen.

Weglopen voor gemaakte fouten wel dan?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor wit » za maart 10, 2018 22:28

Dat is dus niet waar wit :no:

Wat niet waar :?
Als het aantal tweelingen geen afwijking had laten zien was er gewoon niets aan de hand geweest.
vind het trouwens ook ongelofelijk dat al die kleine foutjes in de registratie niet bekend waren bij de betreffende veehouders.
In 2017 was iedereen bezig met z'n aantal GVE's,als je dan een overzicht krijgt van RVO en dat wijkt af van de werkelijke situatie dan zoek je toch uit waar de fout zit.
Denk dat als de afwijkingen in het nadeel van de veehouders waren geweest iedereen wel aan de bel getrokken had bij RVO om te melden dat de registratie niet klopte.
Natuurlijk zijn er maar een klein aantal die echt gefraudeerd hebben,maar je maakt me niet wijs dat veel van die kleine afwijkingen niet bij de betreffende veehouders bekend waren.

Eerlijk gezegd had ik van jou geen andere reactie verwacht

Ik van jouw ook niet Wim R.
Idd overspannen reacties :yes: in eerste instantie van NVWA en RVO
Maar die waren er nooit gekomen als niemand opvallend veel "gerommeld"had.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor hulsteins » za maart 10, 2018 23:58

Waren er nou wel of niet méér 2lingen :?:

Als er dan 7700 VERDACHT zijn dan stuur je als lto
toch effe binnen 't kwartier n berichtje
dat dat logisch is dat de helft boven 't gemiddelde zit :!:

Ipv zo'n wekenlang durend melodrama
France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Hindrik » zo maart 11, 2018 01:27

hulsteins schreef:Waren er nou wel of niet méér 2lingen :?:

Als er dan 7700 VERDACHT zijn dan stuur je als lto
toch effe binnen 't kwartier n berichtje
dat dat logisch is dat de helft boven 't gemiddelde zit :!:

Ipv zo'n wekenlang durend melodrama

Er zullen gerust wat meer tweelingen zijn geweest, dat schijnt uit de cijfers te blijken en waarom zou dat niet waar zijn?
Maar is dat vreemd/verdacht?
Na afschaffing mq zal er hier en daar wel wat ruimer gevoerd worden, is het dan vreemd dat naast de melkproductie ook de vruchtbaarheid omhoog gaat?
In de schapenhouderij is het een bekend gegeven, middels flushing kun je de vruchtbaarheid positief beïnvloeden.
Het zou mij dan ook niks verbazen dat blijkt dat sindsdien de tkt en het benodigde aantal inseminaties is gedaald, al kun je door het frp hier geen harde conclusies aan verbinden.
Overigens lees ik in het stuk nergens een excuus van de minister, hoogstens de constatering dat ze de impact heeft onderschat, maar dat had ze al eerder aangegeven.
Nergens de conclusie dat jullie als mv houders ten onrechte als fraudeurs zijn neergezet, terwijl achteraf bezien fouten in de registratie en het registratiesysteem de oorzaak blijken te zijn.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Nix » zo maart 11, 2018 10:30

Je hebt niet zoveel aan een gemiddelde als de standaard afwijking niet weet. Volgende probleem is dat tegenwoordig alles is een exel bestand moet. En dan kun je lekker goochelen met cijfers.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor christo » zo maart 11, 2018 10:53

Hans van Bergen schreef:Volgens mij is Henk Schoonevelde vergeten te tellen dat hij ook meer jongvee moet aanhouden en dus minder koeien en dus minder melk. Of vergis ik me? Anders kan dat hele verhaal zo de prullebak ingepleurt worden

Apart dat hier niet op gereageerd wordt. Henk rekent zonder ruwvoerkosten. Dat is knap. Hier kost het elk jaar geld om bulten te maken. Zijn plannetje is gewoon extra omzet maken door de voorraad te verkleinen. Niks mis mee, maar benoem dan ook even wat de negatieve gevolgen zijn. NH4 zal wel niet helemaal op de nullijn blijven. Dat het verhaal goed past binnen het gepredikte grondgebondenheidmodel is misschien wel de opzet van dit stuk. Lto is een verlengstuk aan het worden van het linkse politieke model. En dat is staatsgevaarlijk. Inkomen en continuiteit horen bovenaan het lijstje van belangenbehartiging te staan.
christo

Berichtdoor G.U. » zo maart 11, 2018 11:11

Die kuilbulten maakt henk schoonvelde toch wel. Of ze nou wel of niet opgevoerd worden, maaien moet je toch. Dus kun je kosten op 0 zetten want in beide situaties maak je diezelfde kosten. En als het toch niet zo lucratief blijkt als berekend dan is met 1 telefoontje weer een bulkvol brok besteld en dan kan er weer plankgas gemolken worden :yes: al met al wel een hele verandering maar die is zo ook weer omgedraaid
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Frans V » zo maart 11, 2018 15:26

Saldo boeren geeft magere koeien en een lege portemonnee :wink: Zo kom je erachter dat extensief synoniem kan zijn voor armoe
Don't call it a dream. Call it a plan.
Frans V

Berichtdoor sivert » zo maart 11, 2018 16:22

Frans V schreef:Saldo boeren geeft magere koeien en een lege portemonnee :wink: Zo kom je erachter dat extensief synoniem kan zijn voor armoe

Henk heeft kruislingen en die kunnen wat beter tegen zuinig voeren. Wat ik mij dan wel weer afvraag is wat het saldo wordt bij fosfaataankoop en met meer dieren dezelfde huidige productie per koe houden.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Wim R » zo maart 11, 2018 22:05

sivert schreef:
Frans V schreef:Saldo boeren geeft magere koeien en een lege portemonnee :wink: Zo kom je erachter dat extensief synoniem kan zijn voor armoe

Henk heeft kruislingen en die kunnen wat beter tegen zuinig voeren. Wat ik mij dan wel weer afvraag is wat het saldo wordt bij fosfaataankoop en met meer dieren dezelfde huidige productie per koe houden.

Ja is allemaal leuk. Maar in de toch al veel te dure stal, met er nog een leuke geprijsde melkstal/robot erin met daaronder nog een redelijk aantal ha grond van 70-80.000 euro/ha is het niet meer dan normaal om zo veel mogelijk melk per ligbox te halen op je bedrijf. Productiemiddelen in NL zijn gewoon te duur om maar lala te melken :idea: :idea: Gewoon stal ram vol met zo veel mogelijk melk onder je koeien. Liefst zo makkelijk mogelijk zonder trammelant met veel mais in het rantsoen. Zowel een top productie per ligbox behalen en top productie van je duur land produceren. Er rekening mee houden dat we altijd beperkt gaan blijven in de diertallen in NL, uitbreiding blijft geld kosten dus betekend nog een hogere kostprijs/kg melk.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie