Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor Nix » wo sep 12, 2018 18:27

Zullen we hier eens afspreken de A15 af te sluiten. Eens kijken hoe weinig collega er komen opdagen. (ervaringen uit het verleden)
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Beroep: tob-boer

Berichtdoor jan.nl » wo sep 12, 2018 21:15

Nix schreef:Zullen we hier eens afspreken de A15 af te sluiten. Eens kijken hoe weinig collega er komen opdagen. (ervaringen uit het verleden)

Hou je eigen broek maar op Nix,van de overheid hoef je helemaal nix te verwachten,zit je moeilijk dan verpats je de rechten aan je collega,s :idea: en kies je het ruime sop :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor christo » wo sep 12, 2018 21:40

En wat gaan we doen met de bedrijven die er niet aan kunnen voldoen? Net als bij de fosfaatverdeling. Waar gehakt wordt...
De gemiddelde bestuurder heeft in de stamboom veel te veel Duitsgezind bloed. Zonder enige schaamte offeren ze anderen. Met als drogreden een linkse minderheid die zodra ze de kans krijgen toch wel gaan doen wat ze zelf willen.[/quote]

Ok. wat stel je voor? Niks doen en afwachten.
Kan je er bij wel bij vertellen dat bij de formatie van dit kabinet er een reden is dat vermindering van dieraantallen niet in het plan staat.
Ik nodig je van harte uit om deel te nemen in het besturen. Graag zelfs kritische geesten helpen alleen maar. Wanneer ik naar de samenstelling van de huidige vakgroep melkveehouderij kijk zijn het allemaal bedrijven die door willen en door ontwikkelen. Maar wel met het idee dat dit moet gebeuren in samenspraak met de maatschappij waar bij inleven. Soms is het geven en nemen...[/quote]

Daar komt ie. Wat ik voor stel: transparantie. Waar ben je zo bang voor? Beetje krimp? Is dat de reden dat jullie je laten misbruiken om het vuile klusje op te knappen. Wanneer ik niet precies weet waar je het over hebt wordt het er niet makkelijker op. Zover mijn kennis nu strekt het volgende. Zeg maar tegen de overheid: zoek het fff zelf uit. Je mag wel een heel goede reden hebben om dat niet te doen. De overheid weidegang laten verplichten met 10 koeien per hectare geeft misschien nog mogelijkheden om een claim neer te leggen voor individuele gevallen. Nu je het voor de sector zelf laat regelen via de nzo niet. Zelf al aan het weiden? Wanneer je het aan durft om te vertellen waarom de lto zo aan het polderen is met 1 procent van de nederlandse bevolking die je natuuractivisten kunt noemen kan, kan ik een beter advies geven.
christo

Berichtdoor sivert » wo sep 12, 2018 23:10

christo schreef:En wat gaan we doen met de bedrijven die er niet aan kunnen voldoen? Net als bij de fosfaatverdeling. Waar gehakt wordt...
De gemiddelde bestuurder heeft in de stamboom veel te veel Duitsgezind bloed. Zonder enige schaamte offeren ze anderen. Met als drogreden een linkse minderheid die zodra ze de kans krijgen toch wel gaan doen wat ze zelf willen.

Kan je er bij wel bij vertellen dat bij de formatie van dit kabinet er een reden is dat vermindering van dieraantallen niet in het plan staat.
Ik nodig je van harte uit om deel te nemen in het besturen. Graag zelfs kritische geesten helpen alleen maar. Wanneer ik naar de samenstelling van de huidige vakgroep melkveehouderij kijk zijn het allemaal bedrijven die door willen en door ontwikkelen. Maar wel met het idee dat dit moet gebeuren in samenspraak met de maatschappij waar bij inleven. Soms is het geven en nemen...[/quote]

Daar komt ie. Wat ik voor stel: transparantie. Waar ben je zo bang voor? Beetje krimp? Is dat de reden dat jullie je laten misbruiken om het vuile klusje op te knappen. Wanneer ik niet precies weet waar je het over hebt wordt het er niet makkelijker op. Zover mijn kennis nu strekt het volgende. Zeg maar tegen de overheid: zoek het fff zelf uit. Je mag wel een heel goede reden hebben om dat niet te doen. De overheid weidegang laten verplichten met 10 koeien per hectare geeft misschien nog mogelijkheden om een claim neer te leggen voor individuele gevallen. Nu je het voor de sector zelf laat regelen via de nzo niet. Zelf al aan het weiden? Wanneer je het aan durft om te vertellen waarom de lto zo aan het polderen is met 1 procent van de nederlandse bevolking die je natuuractivisten kunt noemen kan, kan ik een beter advies geven.[/quote]

Ik ben het lang niet altijd met Schoonvelde eens, maar je kunt beter met de overheid praten dan dat de overheid over jou praat. In Brabant is dat punt gepasseerd en zegt de provinciale overheid eigenlijk domweg dat de boeren maar moeten opzouten. Besef goed dat RVO en LNV een behoorlijk wakker dier gehalte hebben (onlangs verscheen er in de lokale krant hier nog een ingezonden stuk van een wakker dier adept met als strekking dat alle boeren maar moesten worden geliquideerd (wel op een omfloerste manier gebracht) en zelf had ik al eens een telefonische hoorzitting met een juriste van RVO, die had ik in de tijd dat ik moest wachten tot ze belde ook eens gegoogled en toen schreef ze tegen gelijkgestemden dat de boeren maar moesten worden verzopen in de Noordzee). Als het aan jou en enkele anderen ligt gaan we snelwegen blokkeren zodat we burgers (onze klanten) pesten en een slecht imago oplopen. Een mooier cadeau kan wakker dier zich niet wensen. De overheid doet al decennia niet anders dan regels opleggen waardoor boeren afvallen, melkquotering, mestuitrijverboden etc. en tegenwoordig doen de melkfabrieken daar een schepje bovenop. Het is proberen bij te sturen (daar hebben we bv. LTO en NMV voor), aanpassen of anders emigreren.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Erik1979 » do sep 13, 2018 07:21

sivert schreef:
christo schreef:En wat gaan we doen met de bedrijven die er niet aan kunnen voldoen? Net als bij de fosfaatverdeling. Waar gehakt wordt...
De gemiddelde bestuurder heeft in de stamboom veel te veel Duitsgezind bloed. Zonder enige schaamte offeren ze anderen. Met als drogreden een linkse minderheid die zodra ze de kans krijgen toch wel gaan doen wat ze zelf willen.

Ik nodig je van harte uit om deel te nemen in het besturen. Graag zelfs kritische geesten helpen alleen maar. Wanneer ik naar de samenstelling van de huidige vakgroep melkveehouderij kijk zijn het allemaal bedrijven die door willen en door ontwikkelen. Maar wel met het idee dat dit moet gebeuren in samenspraak met de maatschappij waar bij inleven. Soms is het geven en nemen...

Daar komt ie. Wat ik voor stel: transparantie. Waar ben je zo bang voor? Beetje krimp? Is dat de reden dat jullie je laten misbruiken om het vuile klusje op te knappen. Wanneer ik niet precies weet waar je het over hebt wordt het er niet makkelijker op. Zover mijn kennis nu strekt het volgende. Zeg maar tegen de overheid: zoek het fff zelf uit. Je mag wel een heel goede reden hebben om dat niet te doen. De overheid weidegang laten verplichten met 10 koeien per hectare geeft misschien nog mogelijkheden om een claim neer te leggen voor individuele gevallen. Nu je het voor de sector zelf laat regelen via de nzo niet. Zelf al aan het weiden? Wanneer je het aan durft om te vertellen waarom de lto zo aan het polderen is met 1 procent van de nederlandse bevolking die je natuuractivisten kunt noemen kan, kan ik een beter advies geven.[/quote]

Ik ben het lang niet altijd met Schoonvelde eens, maar je kunt beter met de overheid praten dan dat de overheid over jou praat. In Brabant is dat punt gepasseerd en zegt de provinciale overheid eigenlijk domweg dat de boeren maar moeten opzouten. Besef goed dat RVO en LNV een behoorlijk wakker dier gehalte hebben (onlangs verscheen er in de lokale krant hier nog een ingezonden stuk van een wakker dier adept met als strekking dat alle boeren maar moesten worden geliquideerd (wel op een omfloerste manier gebracht) en zelf had ik al eens een telefonische hoorzitting met een juriste van RVO, die had ik in de tijd dat ik moest wachten tot ze belde ook eens gegoogled en toen schreef ze tegen gelijkgestemden dat de boeren maar moesten worden verzopen in de Noordzee). Als het aan jou en enkele anderen ligt gaan we snelwegen blokkeren zodat we burgers (onze klanten) pesten en een slecht imago oplopen. Een mooier cadeau kan wakker dier zich niet wensen. De overheid doet al decennia niet anders dan regels opleggen waardoor boeren afvallen, melkquotering, mestuitrijverboden etc. en tegenwoordig doen de melkfabrieken daar een schepje bovenop. Het is proberen bij te sturen (daar hebben we bv. LTO en NMV voor), aanpassen of anders emigreren.[/quote]

Wat voor de milieu organisaties het beste is wat ze kan over komen is verdeeldheid. En vooral geen actie voeren. Zolang boeren geen actie voeren kunnen ze regels opleggen zoveel ze willen. Imago is gewoon kapot gemaakt omdat niemand de bevolking verteld dat ze onwaarheden vertellen.

Ironisch is dat ik iedere dag op de radio hoor dat ze aan het staken zijn bij een luchtvaartmaatschappij. Volgens mij is dat een hard groeiende sector. Waarom denken die dan niet aan het imago??!!!

Dat actie voeren slecht is voor het imago is gewoon onzin. Tegen deel is eerder waar. Goede acties geven een podium waar je kunt uitleggen waar je mee bezig bent. Nu zit je continue in de hoeken waar de klappen vallen.
Erik1979

Berichtdoor sivert » do sep 13, 2018 07:37

Erik1979 schreef:
sivert schreef:

Ik nodig je van harte uit om deel te nemen in het besturen. Graag zelfs kritische geesten helpen alleen maar. Wanneer ik naar de samenstelling van de huidige vakgroep melkveehouderij kijk zijn het allemaal bedrijven die door willen en door ontwikkelen. Maar wel met het idee dat dit moet gebeuren in samenspraak met de maatschappij waar bij inleven. Soms is het geven en nemen...

Daar komt ie. Wat ik voor stel: transparantie. Waar ben je zo bang voor? Beetje krimp? Is dat de reden dat jullie je laten misbruiken om het vuile klusje op te knappen. Wanneer ik niet precies weet waar je het over hebt wordt het er niet makkelijker op. Zover mijn kennis nu strekt het volgende. Zeg maar tegen de overheid: zoek het fff zelf uit. Je mag wel een heel goede reden hebben om dat niet te doen. De overheid weidegang laten verplichten met 10 koeien per hectare geeft misschien nog mogelijkheden om een claim neer te leggen voor individuele gevallen. Nu je het voor de sector zelf laat regelen via de nzo niet. Zelf al aan het weiden? Wanneer je het aan durft om te vertellen waarom de lto zo aan het polderen is met 1 procent van de nederlandse bevolking die je natuuractivisten kunt noemen kan, kan ik een beter advies geven.

Ik ben het lang niet altijd met Schoonvelde eens, maar je kunt beter met de overheid praten dan dat de overheid over jou praat. In Brabant is dat punt gepasseerd en zegt de provinciale overheid eigenlijk domweg dat de boeren maar moeten opzouten. Besef goed dat RVO en LNV een behoorlijk wakker dier gehalte hebben (onlangs verscheen er in de lokale krant hier nog een ingezonden stuk van een wakker dier adept met als strekking dat alle boeren maar moesten worden geliquideerd (wel op een omfloerste manier gebracht) en zelf had ik al eens een telefonische hoorzitting met een juriste van RVO, die had ik in de tijd dat ik moest wachten tot ze belde ook eens gegoogled en toen schreef ze tegen gelijkgestemden dat de boeren maar moesten worden verzopen in de Noordzee). Als het aan jou en enkele anderen ligt gaan we snelwegen blokkeren zodat we burgers (onze klanten) pesten en een slecht imago oplopen. Een mooier cadeau kan wakker dier zich niet wensen. De overheid doet al decennia niet anders dan regels opleggen waardoor boeren afvallen, melkquotering, mestuitrijverboden etc. en tegenwoordig doen de melkfabrieken daar een schepje bovenop. Het is proberen bij te sturen (daar hebben we bv. LTO en NMV voor), aanpassen of anders emigreren.[/quote]

Wat voor de milieu organisaties het beste is wat ze kan over komen is verdeeldheid. En vooral geen actie voeren. Zolang boeren geen actie voeren kunnen ze regels opleggen zoveel ze willen. Imago is gewoon kapot gemaakt omdat niemand de bevolking verteld dat ze onwaarheden vertellen.

Ironisch is dat ik iedere dag op de radio hoor dat ze aan het staken zijn bij een luchtvaartmaatschappij. Volgens mij is dat een hard groeiende sector. Waarom denken die dan niet aan het imago??!!!

Dat actie voeren slecht is voor het imago is gewoon onzin. Tegen deel is eerder waar. Goede acties geven een podium waar je kunt uitleggen waar je mee bezig bent. Nu zit je continue in de hoeken waar de klappen vallen.[/quote]

Je zegt het zelf al, goede acties. Daar vallen snelwegblokkades mijns inziens niet onder.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor christo » do sep 13, 2018 08:25

Beste Sivert,

ik kan een heel eind mee in je gedachten. Er is 1 punt wat je niet goed ziet. We overleggen niet met de overheid. Zie de reacties van dhr Schoonvelde. De overheid dicteert en lto mag het uit gaan leggen. Wanneer de verhoudingen zo liggen wordt het tijd om te corrigeren. Dat is in Brabant niet op tijd gebeurd. Als er niets verandert dan volgt Nederland ook. Het is tijd om weer aan belangenbehartiging te gaan doen ipv van polderen. Ik heb de sfeer mogen proeven die op LNV leeft. Daar werd mijn denkwijze door versterkt. Zoals van Dam al zei: ze zitten er niet voor de boeren. Dan heb je 2 keuzes.
christo

Berichtdoor Erik1979 » do sep 13, 2018 09:01

@Sivert

Ik ben ook tegen snelwegblokades.

Mensen moeten zich altijd aan de wet houden.

Begin gewoon met een paar ludieke acties.

Je moet alleen bepaalde acties niet uitsluiten. Dat is heel slecht voor je onderhandelingspositie. Daarbij is het niet verboden om als het echt niet wil lukken met alle toe gelaten trekkers met 25 km op de wegen te gaan rijden waar trekkers toe gelaten zijn. Als jullie dat zouden doen bereik je het zelfde. Maar nogmaals als laatste redmiddel.

Ik zou daarmee excuses afdwingen voor die kalverfraude. Zoek interviews uit waar ze de fout ingegaan zijn en neem actie. Laat zien dat jullie tergoede trouw handelen en dat jullie ernstig beledigd zijn. En ga van daaruit een beleid zoeken wat goed is voor Nederland en waar de minste slachtoffers vallen. En daarbij een vangnet voor de slachtoffers.

Reken niet op LTO laatste onafhankelijk onderzoek vertegenwoordigen ze niet meer als 15% van de sector!
Erik1979

Berichtdoor Henk » do sep 13, 2018 09:52

sivert schreef:
Ik ben het lang niet altijd met Schoonvelde eens, maar je kunt beter met de overheid praten dan dat de overheid over jou praat. In Brabant is dat punt gepasseerd en zegt de provinciale overheid eigenlijk domweg dat de boeren maar moeten opzouten.

Dat zie je toch verkeerd sivert. Ondanks het eeuwig gepolder en overleg door ZLTO met de overheid besloot de provincie ineens gewoonweg een vastliggende afspraak eenzijdig op te zeggen :idea:
Maw, al duw je je arm er tot aan je ellenboog in bij de overheid, hunnie doen toch precies waar ze zelf zin in hebben :idea:
Besef dat we momenteel met een overheid van doen hebben die geen bal om de landbouw geeft :no: en oprecht denkt dat een land zelfs zonder landbouw kan.
In hun ogen nemen wij veel te veel plaats in op de landkaart en op milieugebied :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » do sep 13, 2018 10:01

Erik1979 schreef:@Sivert

Je moet alleen bepaalde acties niet uitsluiten. Dat is heel slecht voor je onderhandelingspositie. Daarbij is het niet verboden om als het echt niet wil lukken met alle toe gelaten trekkers met 25 km op de wegen te gaan rijden waar trekkers toe gelaten zijn. Als jullie dat zouden doen bereik je het zelfde. Maar nogmaals als laatste redmiddel.

Alle beroepsgroepen staken dusdanig dat het overlast geeft. Doen ze bewust :yes: Zelfs de politie doet hier aan mee :idea:
Juist op een manier die de consument raakt maakt dat zij er mee bezig zijn :yes: Je kan wel allerhande ludieke shit verzinnen alleen dat trekt geen aandacht laat staan dat het indruk maakt :no:
Zo gauw de consument er hinder van heeft wordt er over gepraat. Want dan pas worden ze met hun neuzen op de feiten gedrukt.

Erik1979 schreef:Ik zou daarmee excuses afdwingen voor die kalverfraude. Zoek interviews uit waar ze de fout ingegaan zijn en neem actie. Laat zien dat jullie tergoede trouw handelen en dat jullie ernstig beledigd zijn. En ga van daaruit een beleid zoeken wat goed is voor Nederland en waar de minste slachtoffers vallen. En daarbij een vangnet voor de slachtoffers.

Reken niet op LTO laatste onafhankelijk onderzoek vertegenwoordigen ze niet meer als 15% van de sector!

De overheid maakt geen excuses :no: Gezichtsverlies lijden is een doodzonde in hun ogen.
Ten alle tijden zullen ze ons, het klootjesvolk, laten merken dat zij ver boven ons staan.

Trouwens, dat 15% maar lid is van LTO weten we niet he. Ledenaantal laat LTO door anderen LATEN uitzoeken :D want blijkbaar wordt er daro nix in de computer of op papier bijgehouden :mrgreen:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erik1979 » do sep 13, 2018 12:26

Henk schreef:
Erik1979 schreef:@Sivert

Alle beroepsgroepen staken dusdanig dat het overlast geeft. Doen ze bewust :yes: Zelfs de politie doet hier aan mee :idea:
Juist op een manier die de consument raakt maakt dat zij er mee bezig zijn :yes: Je kan wel allerhande ludieke shit verzinnen alleen dat trekt geen aandacht laat staan dat het indruk maakt :no:
Zo gauw de consument er hinder van heeft wordt er over gepraat. Want dan pas worden ze met hun neuzen op de feiten gedrukt.

Erik1979 schreef:Ik zou daarmee excuses afdwingen voor die kalverfraude. Zoek interviews uit waar ze de fout ingegaan zijn en neem actie. Laat zien dat jullie tergoede trouw handelen en dat jullie ernstig beledigd zijn. En ga van daaruit een beleid zoeken wat goed is voor Nederland en waar de minste slachtoffers vallen. En daarbij een vangnet voor de slachtoffers.

De overheid maakt geen excuses :no: Gezichtsverlies lijden is een doodzonde in hun ogen.
Ten alle tijden zullen ze ons, het klootjesvolk, laten merken dat zij ver boven ons staan.

Trouwens, dat 15% maar lid is van LTO weten we niet he. Ledenaantal laat LTO door anderen LATEN uitzoeken :D want blijkbaar wordt er daro nix in de computer of op papier bijgehouden :mrgreen:

Laatste onafhankelijk onderzoek is op prikkebord. Bij gebrek aan beter moeten wij die uitslag als waarheid aan nemen. LTO onderzoek heeft geen zin. Daar is de kans te groot dat die frauderen met leden aantallen. (Vaak is pot verwijt de ketel of zoals de waard is vertrouwt.. )
Erik1979

Berichtdoor wit » do sep 13, 2018 16:13

LTO onderzoek heeft geen zin. Daar is de kans te groot dat die frauderen met leden aantallen. (Vaak is pot verwijt de ketel of zoals de waard is vertrouwt.. )

8) 8) zoals de waard is vertrouwd hij de LTO.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Erik1979 » do sep 13, 2018 16:31

wit schreef:
LTO onderzoek heeft geen zin. Daar is de kans te groot dat die frauderen met leden aantallen. (Vaak is pot verwijt de ketel of zoals de waard is vertrouwt.. )

8) 8) zoals de waard is vertrouwd hij de LTO.

LTO niet vertrouwen is gewoon te vaak aan de zelfde steen gestoten.
Erik1979

Berichtdoor Nix » do sep 13, 2018 17:17

Met welke ludieke actie ga jij jouw bank neer sabelen?
Nix

Berichtdoor Nix » do sep 13, 2018 17:23

Ik vindt je ook erg mild over je nieuwe thuisland. Je hier vakantie vierende medelanders zijn dat iets minder.
Nix

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie