Melkprijs (deel 8)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 8)

Berichtdoor arnoud » zo mei 14, 2017 18:29

DMK schrijft in de Duitse Tagesspiegel dat ze voorlopig niet meer dan 32ct kunnen uitbetalen en dat ze de kritiek van t Kartelamt niet begrijpen want de verhouding en contracten zijn helemaal in orde met hun leden :twisted:
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo mei 14, 2017 18:30

arnoud schreef:DMK schrijft in de Duitse Tagesspiegel dat ze voorlopig niet meer dan 32ct kunnen uitbetalen en dat ze de kritiek van t Kartelamt niet begrijpen want de verhouding en contracten zijn helemaal in orde met hun leden :twisted:

Markt loopt nu op. Zijn ze bang om hun prijzen te verhogen?

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor arnoud » zo mei 14, 2017 18:33

Ze doen hun werk nie goed verliezen veel boeren en dat verhoogt hun kosten weer
arnoud

Berichtdoor van wijk » zo mei 14, 2017 22:52

poekske schreef:Tis natuurlijk in nl veeeel beter terwijl niemand weet of ie vandaag 50of 100 koeien mag houden he...

Goed punt poekske :lol:
Hier laten we ons uitspelen en gunnen we elkaar het licht in de ogen niet meer.
En we melden heel stoer dat de bedrijven steeds groter worden = er verdwijnen steeds meer bedrijven.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor jan.nl » zo mei 14, 2017 23:41

van wijk schreef:
poekske schreef:Tis natuurlijk in nl veeeel beter terwijl niemand weet of ie vandaag 50of 100 koeien mag houden he...

Goed punt poekske :lol:
Hier laten we ons uitspelen en gunnen we elkaar het licht in de ogen niet meer.
En we melden heel stoer dat de bedrijven steeds groter worden = er verdwijnen steeds meer bedrijven.

Mag van mij ,,stoer,, wel weg halen Arie :yes: schaalvergroting geeft gewoon meer armslag bedrijf,was toen ik begon zo,en is nog steeds het zelfde,als je niet mee groeit zal bedrijf vastlopen omdat vervangende investeringen niet meer betaalbaar zijn. :no:
Alleen zal schaalvergroting steeds lastiger en duurder worden door nieuwe wetten en regelgeving, kan jij over meepraten :|
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor van wijk » ma mei 15, 2017 09:25

Jij gelooft nog altijd in het roofkapitalisme van de grootbanken 8)
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Karla » ma mei 15, 2017 09:39

jan.nl schreef:
Boerenbedrijven bij jullie zijn allemaal te klein,of het zijn allemaal maatschappen met oompjes en tantes die nog zeggenschap hebben ook..en een overheid die de landbouw communistisch bestuurd vastgeroest uit de jaren 50 :|
Als boeren bij jullie meer vrijheid krijgen om bedrijven te ontwikkelen met eigen coops kunnen ze vuist maken.
Maar ook dat kost boeren veel geld... :yes:

Dat was vaak wel zo. Maar ook in Frankrijk staat de tijd niet stil. Gemiddeld per bedrijf wordt er nu aardig meer gemolken dan een aantal jaren geleden.
Wat je op de Nederlandse Tv ziet voorbijkomen moet je met dezelfde hoeveelheid zout nemen als wanneer de het gaat over de Nederlandse veehouderij in bijv radar oid. De kijkcijfers zijn belangrijker dan de inhoud :idea: .
Maar het komt er op neer dat je Frankrijk niet met Nederland kunt vergelijken. Het net zoiets als met appels en peren :lol: .
Als iedereen hier net zo dacht en deed als de gem Nederlandse boer zou het platteland er heel anders uit zien. Dat zou alleen maar negatief zijn voor de leefbaarheid van het platteland. Dat is nu in veel gebieden al een probleem. In Nederland wonen 4X zoveel mensen per km2 dan in Frankrijk. Dus zijn de boeren hier een belangrijke factor in de leefbaarheid op het platteland.
En ja, soms zaken zijn hier gewoon communistisch geregeld. Dat mogen ze van mij en een heleboel anderen direct af schaffen.
Karla
Moderator

Beroep: Agricultrice

Berichtdoor jan.nl » ma mei 15, 2017 09:51

van wijk schreef:Jij gelooft nog altijd in het roofkapitalisme van de grootbanken 8)

Dat is een titel die jij er aan geeft :idea: waarschijnlijk jou ervaring :?: ,in mijn beleving ben ik zelf verantwoordelijk waar en hoeveel kapitaal ik aan trekt om het bedrijf waar wij ons verantwoordelijk voor voelen te laten ontwikkelen. :yes:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henk » ma mei 15, 2017 10:02

jan.nl schreef:
van wijk schreef:Jij gelooft nog altijd in het roofkapitalisme van de grootbanken 8)

Dat is een titel die jij er aan geeft :idea: waarschijnlijk jou ervaring :?: ,in mijn beleving ben ik zelf verantwoordelijk waar en hoeveel kapitaal ik aan trekt om het bedrijf waar wij ons verantwoordelijk voor voelen te laten ontwikkelen. :yes:

Stilstand = achteruitgang :yes: niet omdat iemand dat vindt of zo maar omdat dit een logisch feit is :yes: Alleen al vanwege de inflatie moet je je omzet zien te verhogen :yes: plus daarbij opgeteld alle extra kostenposten die er door de jaren heen bij gekomen zijn moet je zien uit te sameren over meer liters :yes: en niet omdat da leuk is maar omdat de economie zo werkt :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » ma mei 15, 2017 11:11

toch ben ik dat niet met je eens henk ,die grote groeiers die kunnen niet meer terug ik zie dat hier ook.. bedrijven zo als ik heb boeren mooi door en is ook nog eens over te nemen voor de volgende generatie ,maar misschien zit ik er wel helemaal naast hoor
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor poekske » ma mei 15, 2017 12:41

Daarom vond je dus geen koper omdat het nog over te nemen is?
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor MarcB » ma mei 15, 2017 13:21

poekske schreef:Daarom vond je dus geen koper omdat het nog over te nemen is?

Er zijn kopers (kijkers) zat maar die hebben heel vaak het probleem van te weinig eigen kapitaal of in het ergste geval word je het niet gegund.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor boer pieter » ma mei 15, 2017 14:06

(y) (y) marc , weggeven kan altijd nog ,maar voor het geld wat mij is geboden had mijn dochter het wel kunnen krijgen maar een buiten staander niet
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor john verhaar » ma mei 15, 2017 14:22

boer pieter schreef:toch ben ik dat niet met je eens henk ,die grote groeiers die kunnen niet meer terug ik zie dat hier ook.. bedrijven zo als ik heb boeren mooi door en is ook nog eens over te nemen voor de volgende generatie ,maar misschien zit ik er wel helemaal naast hoor

Groei moet voornamelijk komen uit geld wat er verdiend word met het geene wat je doet en het geene waar je in uitbreid :idea:
Bedrijven zoals jij lopen lekker door,maar voor je het weet treed er in werking waar Jan.NL het over heeft
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie