Melkprijs (deel 8)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 8)

Berichtdoor h.groothuis » vr jan 11, 2019 09:39

begreep gisteravond laatste tender 80.000 ton poeder verkocht :?: en zat nog 20.000 ton in opslag....vorig jaar januari 360.000ton....dus nog 1 hupje en loopt ons de interventie voorraad niet meer voor de voeten voor een betere melkprijs (y) (y)
h.groothuis

Berichtdoor rvm » vr jan 11, 2019 10:00

willemk schreef:4- nederlandse productie op slot, dus die kunnen het feest niet meer bederven

Als ik nog een vrachtje vaarskalveren deze kant op zou laat komen worden er weer een paar meer nederlandse koetjes in Polen gemolken :wink: en die melk komt zelfs rechtstreeks bij jouw melkfabriek terecht :mrgreen:
rvm

Beroep: boer

Berichtdoor Erik1979 » vr jan 11, 2019 21:58

rvm schreef:
willemk schreef:4- nederlandse productie op slot, dus die kunnen het feest niet meer bederven

Als ik nog een vrachtje vaarskalveren deze kant op zou laat komen worden er weer een paar meer nederlandse koetjes in Polen gemolken :wink: en die melk komt zelfs rechtstreeks bij jouw melkfabriek terecht :mrgreen:

Afgelopen jaar midweek eemhof gehad. Hebben lekkere Duitse weidemelk gedronken. Hoe mooi kun je het hebben met die hokuspokus van Campina.

(Niet bewust, was even zoals altijd de melkproducten aan het bestuderen naar afkomst tijdens ontbijt)
Erik1979

Berichtdoor Gerben77 » di jan 15, 2019 09:02

https://www.topagrar.com/rind/news/milchprodukte-verbraucher-nutzen-grosse-auswahl-kaum-10151132.html

Oftewel onderscheiden is leuk met allerlei hocus/pocus/vlog/plantet etc etc...consument kiest gewoon voor t goedkoopst !
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Niels » di jan 15, 2019 09:10

Gerben77 schreef:https://www.topagrar.com/rind/news/milchprodukte-verbraucher-nutzen-grosse-auswahl-kaum-10151132.html

Oftewel onderscheiden is leuk met allerlei hocus/pocus/vlog/plantet etc etc...consument kiest gewoon voor t goedkoopst !

Wat een verrassing. 8)
Niels

Berichtdoor boer pieter » di jan 15, 2019 10:01

inderdaad :lol: las ook dat er aardig minder melk is geproduceert dus melk prijs kan wel omhoog :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Gerben77 » wo jan 16, 2019 08:59

https://www.milkbusiness.com/article/global-dairy-markets-jump-42

https://www.butterkaeseboerse.de/UserFiles/Media/aktuelles/160119-amtliche-notierung.pdf

16 januari 2019 | Officiële Nederlandse Zuivelnoteringen
Verse boter, in 25 kg cartons: plus € 7,00 op € 435,00
Vol verstuivingsmelkpoeder, 26% vet, in meerwandige zakken: plus € 2,00 op € 279,00
Mager melkpoeder extra kwaliteit: plus € 5,00 op € 188,00
Mager verstuivingsmelkpoeder van EG-origine, voor veevoederdoeleinden, in bulk: plus € 7,00 op € 165,00
Weipoeder, verstuivingspoeder, in bulk: plus € 3,00 op € 83,00
Gerben77

Berichtdoor Wim R » wo jan 16, 2019 21:04

Niels schreef:
Gerben77 schreef:https://www.topagrar.com/rind/news/milchprodukte-verbraucher-nutzen-grosse-auswahl-kaum-10151132.html

Wat een verrassing. 8)

Nooit anders geweest. Liefst meer voor minder
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Kasé5 » wo jan 16, 2019 21:24

Tja, gaat onszelf toch ook zo. Als je wat nodig hebt stap je toch ook geen zaak binnen met de vraag, "heb je nog wat aparts?", maakt niet uit of dat nou bedrijfsmatig of privé is.

Er is maar één hocuspocus van toepassing op de prijs en dat is de vraag tov het aanbod.
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor jvt » wo jan 16, 2019 22:42

Er is maar één hocuspocus van toepassing op de prijs en dat is de vraag tov het aanbod.[/quote]

snap jij, snap ik, maar waarom snappen de ceo jongens en meisjes van de melkfabrieken dat dan niet?
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor auke » wo jan 16, 2019 23:16

jvt schreef:Er is maar één hocuspocus van toepassing op de prijs en dat is de vraag tov het aanbod.

snap jij, snap ik, maar waarom snappen de ceo jongens en meisjes van de melkfabrieken dat dan niet?[/quote]

Niet mee eens. ER is een groep die meer wil betalen voor kwaliteit. Hoe groot die groep is weet ik niet.
Laatst een kennis (65+)razend enthousiast over vlees wat rechtstreek bij de boer weg kwam. Ze was helemaal klaar met het vlees uit de supermarkt.
zelf koop ik ook liever iets duurders wat smaakt dan die goedkope zooi
Zal wel komen door de levensfase :shock:
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor opelmanta » do jan 17, 2019 07:20

auke schreef:zelf koop ik ook liever iets duurders wat smaakt dan die goedkope zooi
Waarschijnlijk een verlangen naar de tijd van de dominee, schoolmeester en notaris als plaatselijke elite. Mooi dat je het bij jezelf herkent.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Richt » do jan 17, 2019 07:44

opelmanta schreef:
auke schreef:zelf koop ik ook liever iets duurders wat smaakt dan die goedkope zooi
Waarschijnlijk een verlangen naar de tijd van de dominee, schoolmeester en notaris als plaatselijke elite. Mooi dat je het bij jezelf herkent.

Als ik eens in een winkel kom let ik bij zuivel schap wel eens wat op wat andere mensen er uit pakken, 75% neemt niet de duurdere merk spullen maar idd huismerk...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor poekske » do jan 17, 2019 09:19

Logisch, smaakt hetzelfde zeker bij melk. Vlees ligt anders
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor boer pieter » do jan 17, 2019 09:37

zou ik ook zeggen als ik jou was :lol:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij