Melkprijs (deel 8)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 8)

Berichtdoor Richt » do jan 17, 2019 09:54

poekske schreef:Logisch, smaakt hetzelfde zeker bij melk. Vlees ligt anders

Dat hoop jij, maar daar is het net zo voor veel mensen...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Gerton » do jan 17, 2019 10:24

Richt schreef:
opelmanta schreef:
auke schreef:zelf koop ik ook liever iets duurders wat smaakt dan die goedkope zooi
Zal wel komen door de levensfase :shock:
Waarschijnlijk een verlangen naar de tijd van de dominee, schoolmeester en notaris als plaatselijke elite. Mooi dat je het bij jezelf herkent.

Als ik eens in een winkel kom let ik bij zuivel schap wel eens wat op wat andere mensen er uit pakken, 75% neemt niet de duurdere merk spullen maar idd huismerk...

Sta er soms van te kijken bij hoeveel boeren er geen eigen melk of melkproducten van hun eigen melkfabriek op tafel staan. Net als de BMW dealer die in een Skoda rijdt, komt ook niet geloofwaardig over.
Gerton

Berichtdoor Richt » do jan 17, 2019 10:29

Gerton schreef:
Sta er soms van te kijken bij hoeveel boeren er geen eigen melk of melkproducten van hun eigen melkfabriek op tafel staan. Net als de BMW dealer die in een Skoda rijdt, komt ook niet geloofwaardig over.

Dat snap ik ook niet eerlijk gezegd... Vooral melk, gewoon even uit de tank halen, alleen kosten technisch al, pak melk kost in de winkel het dubbele en smaak is ook nog minder...
Ik drink zelf koude melk altijd rauw, door de koffie ook, als dat niet meer kan stop ik met melken, melk wat ik niet zonder bewerking kan drinken wil ik niet produceren.

En kaas en boter van Ammerland, voordeel is wel dat onze fabriek dat nog zo geregeld heeft dat de tankauto op bestelling dat mee neemt, alleen in de zomer maanden als het warm is geen boter.
Richt

Berichtdoor poekske » do jan 17, 2019 10:45

boer pieter schreef:zou ik ook zeggen als ik jou was :lol:

Proef maar es supermarkt kotelet naast een deftige kotelet van een goed varken.
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » do jan 17, 2019 10:53

auke schreef:zelf koop ik ook liever iets duurders wat smaakt dan die goedkope zooi

Ik kom hoogst zelden in de super. Maar ons 10 kiest in het algemeen zoals de grote groep; goedkoop :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor opelmanta » do jan 17, 2019 11:44

Gerton schreef:Sta er soms van te kijken bij hoeveel boeren er geen eigen melk of melkproducten van hun eigen melkfabriek op tafel staan. Net als de BMW dealer die in een Skoda rijdt, komt ook niet geloofwaardig over.
Ik haal een keer of tien per jaar boodschappen. Ik zoek dan bij melk, vla en yoghurt naar pakken zonder weidemelk logo. Die weidemelkrommel kost mij al 10.000 per jaar, daar ga ik niet nog een keer voor betalen.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor auke » do jan 17, 2019 11:50

opelmanta schreef:
Waarschijnlijk een verlangen naar de tijd van de dominee, schoolmeester en notaris als plaatselijke elite. Mooi dat je het bij jezelf herkent.

Ik ben al schoolmeester dus behoor al tot de elite.
Geen idee hoe je daar verder bij komt.
Maar brood van de echte bakker smaakt een stuk beter dan die van 80 cent bij de Aldi etc. Kost wel 4 keer zoveel maar smaakt 10 keer beter
Bovendien sponsor ik liever de lokale middenstand dan een landelijke keten

Tuurlijk zit er bij vlees verschil tussen. Maak maar eens een gehaktbal van het gehakt van een super of van een zelfslachtende slager.
Mijn neefje lustte geen leverworst, zn moeder kocht altijd euroshopper spul. Liet hem toen die van onze slager proeven . Heeft de rest van de vakantie alleen leverworst gegeten op brood
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Henk » do jan 17, 2019 11:56

Klopt Auke. Oudste hier heeft de gewoonte om van het worstenbroodje de worst weg te gooien :mrgreen: Soms hebben we worstenbroodjes rechtstreeks van een vleesveehouder en die worst eet ze wel :yes:
Evengoed heeft elke super een versafdeling met vlees van het mes (y)

Met brood is het niet zo'n drama :no: Nagenoeg elke super heeft een uitgebreide collectie dagvers brood op de versafdeling :yes: en da's identiek aan het brood van de bakker op de hoek.
Ga je bewust het schap af voor dat zg voorverpakte sandwichbrood dan wordt het idd anders.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor opelmanta » do jan 17, 2019 12:30

auke schreef:
opelmanta schreef:

Ik ben al schoolmeester dus behoor al tot de elite.
Geen idee hoe je daar verder bij komt.

Staat in het balkje berichten, woonplaats, beroep. Zo kom ik daarbij.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Clown » do jan 17, 2019 12:47

Als ik in de super ben kijk ik altijd eerst op de verpakking wat er precies in zit.
En dan zie je vaak dat er in de vanille vla van huismerk maiszetmeel zit. Dan is het prijsverschil ook weer meteen verklaard
Ik schrik er altijd van hoe weinig mensen zonder te kijken naar de samenstelling de producten zo in het wagentje gooien.
Bij goedkoop vlees wordt vaak water ingespoten ik zie niemand die daar op let.
Clown

Beroep: Veehouder
Interesses: National geographic

Berichtdoor Clown » do jan 17, 2019 12:53

Clown schreef:

Als ik in de super ben kijk ik altijd eerst op de verpakking wat er precies in zit.
En dan zie je vaak dat er in de vanille vla van huismerk maiszetmeel zit. Dan is het prijsverschil ook weer meteen verklaard
Ik schrik er altijd van hoe weinig mensen zonder te kijken naar de samenstelling de producten zo in het wagentje gooien.

Excuus ik zie nu dat er in de vanillevla van campina ook maiszetmeel zit , dus moet op de merkproducten de volgende keer ook beter opletten.
Clown

Interesses: National geographic

Berichtdoor Hindrik » do jan 17, 2019 13:02

Clown schreef:
Clown schreef:

Excuus ik zie nu dat er in de vanillevla van campina ook maiszetmeel zit , dus moet op de merkproducten de volgende keer ook beter opletten.

:D En door wie voel je je nu het meest bedonderd; het duurdere merkproduct of het goedkope huismerk :?:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Berichtdoor Richt » do jan 17, 2019 13:04

Hindrik schreef:
Clown schreef:
Clown schreef:

:D En door wie voel je je nu het meest bedonderd; het duurdere merkproduct of het goedkope huismerk :?:

Meeste pudding vla is een basis melk en maismeel dus tja...
Vla met alleen melk word erg lastig volgens mij, zal toch iets aan bindmiddel in moeten, anders moet je yoghurt of kwark kopen :lol:

er moet zelfs zetmeel in volgens de wet dus...
Richt

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do jan 17, 2019 15:17

Richt schreef:
Hindrik schreef:
Clown schreef:Meeste pudding vla is een basis melk en maismeel dus tja...
Vla met alleen melk word erg lastig volgens mij, zal toch iets aan bindmiddel in moeten, anders moet je yoghurt of kwark kopen :lol:

er moet zelfs zetmeel in volgens de wet dus...

Tja misschien moeten ze eens een kookboek open doen...

https://www.patesserie.com/recepten/des ... nille-vla/
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do jan 17, 2019 15:25

Ff in het kookboek gekeken:

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk
Hookwood Holsteins

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie