Melkprijs (deel 8)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 8)

Berichtdoor W.A » vr sep 08, 2017 16:55

BsK schreef:
W.A schreef:
Corjan schreef:Is er nu weer genoeg geld om de P rechten peper duur te maken en aan teschaffen :?:
Daar heb ik hier niks mee te maken gelukkig. Heb weer andere problemen..

Welke problemen heb je in hongarije??
Voldoende goed personeel vinden is erg lastig geworden. Om iets dagelijks te noemen..
Maar ook grond kopen,en vooral het op naam krijgen is eigenlijk ondoenbaar! Eu. tot de grens zeg maar. En de melkprijs ligt altijd stuk onder die rondom ons heen,erger ik me nogal aan.
Toch hebben we het wel goed naar de zin hoor. En hebben in 10jr jaar meer bereikt dan ik in Nl.in me'n hele leven waarschijnlijk ooit bereikt had..

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor BsK » vr sep 08, 2017 17:26

Super dat het goed met je bedrijf gaat (y) Kun je in hongarije nog zonder veel eigenkapitaal starten of is dat niet meeer mogelijk?
Gestlundegård
BsK

Interesses: Koeien

Berichtdoor arnoud » za sep 16, 2017 14:44

Ze moete zich verdedigen???!Afbeelding

Gesendet von meinem SM-G388F mit Tapatalk
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor arnoud » za sep 16, 2017 14:51

Hoop dat nu wel is geluktAfbeelding

Gesendet von meinem SM-G388F mit Tapatalk
arnoud

Berichtdoor Kasé5 » za sep 16, 2017 19:26

Tja, op velerlei wijze te interpreteren...
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor G.U. » za sep 16, 2017 21:25

Klinkt bij mij als mooi weer praat en hun marges goedpraten...
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor nestor973 » zo sep 17, 2017 18:18

Hookwood Holsteins schreef:https://www.facebook.com/uwmelkprijs/videos/326598374469144/

je bent me voor :wink: :wink: (y) (y) (y) (y) (y) (y)

vanaf 2 oktober op http://www.uwmelkprijs.be
nestor973

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor Hans van Bergen » ma sep 18, 2017 09:32

MijnFarmel melkprijs is voor augustus 41.37 incl btw incl bijdrages p toestanden uitbetaald op de bank Ook incl nabetaling . Bij 4.52 en 3.60. Kijk hier issut gratis. tippie mijnerzijds als je 50 euro gaat vragen om je eigen melkprijs te laten berekenen dan vrees ik dat de belangstelling wel eens tegen kan vallen. Belgen zie ik hier overigens nooit een melkprijs neerzetten. Wat was jouw melkprijs over augustus en over dit jaar t/m augustus Nestor :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor nestor973 » ma sep 18, 2017 09:38

Hans van Bergen schreef:MijnFarmel melkprijs is voor augustus 41.37 incl btw incl bijdrages p toestanden uitbetaald op de bank Ook incl nabetaling . Bij 4.52 en 3.60. Kijk hier issut gratis. tippie mijnerzijds als je 50 euro gaat vragen om je eigen melkprijs te laten berekenen dan vrees ik dat de belangstelling wel eens tegen kan vallen. Belgen zie ik hier overigens nooit een melkprijs neerzetten. Wat was jouw melkprijs over augustus en over dit jaar t/m augustus Nestor :?:

Dat kan je op 2 oktober perfect weten :-) En het is niet omdat jij 41.37€ ontvangt dat iedereen dat ontvangt die bij Farmel levert. Verschillen zijn toch wel zeer groot te noemen. Ook kan je heel snel berekenen wat invloed van vet en eiwit op je eigen melkprijs heeft, en dat is geen onbelangrijk gegeven.

50€ vind je veel ? Hoeveel vraagt DCA voor hun toegang ? juist ja , 210€ per jaar, voor een melkprijsvergelijking die er volgens mij 'naar de pet met gesmeten' is :-)

Indien je interesse hebt om Farmel op te nemen in de berekeningen, laat dan gerust iets weten. (y)
nestor973

Berichtdoor nestor973 » ma sep 18, 2017 09:46

Om je nog even een idee te geven:

De uitbetaalde melkprijs (zonder nabetaling) tot en met Juli voor 1.2 milj liter , 42,3V & 34.7E
was bij campina NL 35.88 , bij milcobel 35.62 €/100L excl BTW
nestor973

Berichtdoor Hans van Bergen » ma sep 18, 2017 10:00

Nee dat is correct. Bij Farmel had iedereen een eigen contract. Dat is echter aan het veranderen en binnenkort als alle contracten verlopen zijn dan krijgt iedereen de Farmel melkprijs. Hoewel mijn contract doorlopend zou zijn. Ik weet inmiddels hoe die berekent wordt maar hun willen dat geheim houden. Is allemaal niet zo mijn cup of tea.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor nestor973 » ma sep 18, 2017 10:01

Hans van Bergen schreef:Nee dat is correct. Bij Farmel had iedereen een eigen contract. Dat is echter aan het veranderen en binnenkort als alle contracten verlopen zijn dan krijgt iedereen de Farmel melkprijs. Hoewel mijn contract doorlopend zou zijn. Ik weet inmiddels hoe die berekent wordt maar hun willen dat geheim houden. Is allemaal niet zo mijn cup of tea.

De meeste melkerijen willen dat duidelijk netjes geheim houden. :mrgreen: :mrgreen:
nestor973

Berichtdoor Hans van Bergen » ma sep 18, 2017 17:25

Bij mij was dat 34.47 ct per kg excl btw incl geen nabetaling bij 4.60v en 3.65 eiwit uitbetaald in 2017 t/m aug dus daar kom ik fors aan tekort (n)
Hans van Bergen

Berichtdoor boer pieter » ma sep 18, 2017 19:42

Waarom lever je niet gewoon aan RFC
boer pieter

Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie