Melkprijs (deel 8)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 8)

Berichtdoor john jakobs » wo apr 11, 2018 14:23

deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor john jakobs » wo apr 11, 2018 14:25

is dit nu drie maand vast voor 34,50 ,,of een maand en de rest variabel met campina omhoog en naar beneden
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Hans van Bergen » wo apr 11, 2018 17:36

Is de Camp pries 33 cent dan beur je 1.5 cent over 3 maanden over de vastgelegde liters. Istie 36 cent betaal je anderhalve cent bij.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Erik1979 » vr apr 13, 2018 17:54

Hoe zit de uitbetalings prijs van campina in elkaar.

Hoeveel krijg je uitbetaald. Hoeveel gereserveerd. Bijv over afgelopen jaar.

Ik ben heel erg benieuwd hoeveel een campina boer meer op de lopende rekening krijgt als die van Arla.
Erik1979

Berichtdoor Gerben77 » vr apr 13, 2018 19:05

Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Erik1979 » vr apr 13, 2018 20:25

Dankjewel Gerben

Even nog wat vragen.

Die prestatie toeslag . Wie betaald daar de belasting op. Moet campina die afdragen als bedrijf of is het dividend? Of anders gevraagd: hoe komt dit bij campina in de boeken? En hoe hoog is die.

Wordt er maar 10 % op naam van leden gereserveerd. En hoeveel was dat afgelopen jaren? En wanneer krijg je dat uitbetaald?

En hoe hoog was de gemiddelde garantie prijs in 2017 en welke toeslagen kun je krijgen?
Erik1979

Berichtdoor boer pieter » za apr 14, 2018 18:27

maar we zullen toch allemaal iets minder moeten melken denk ik willen we een redelijke melkprijs houden ,er is momenteel teveel melk op de markt en er licht nog een hele bult melkpoeder ,
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Erik1979 » za apr 14, 2018 18:57

boer pieter schreef:maar we zullen toch allemaal iets minder moeten melken denk ik willen we een redelijke melkprijs houden ,er is momenteel teveel melk op de markt en er licht nog een hele bult melkpoeder ,

Dat is vrije markt. Melkprijs gaat omlaag. Dan stoppen er een paar. En dan gaat de prijs weer omhoog. Dan gaan ze allemaal weer meer melken. Melkprijs omlaag. En dan stoppen er weer. Etc. Etc.

Van alle tijden. Het gaat nu alleen een beetje sneller. En als mensen niet optijd stoppen hebben ze een probleem. Kijk naar de varkenshouderij. Ik kan het niet leuker maken.
Erik1979

Berichtdoor john verhaar » za apr 14, 2018 19:51

boer pieter schreef:maar we zullen toch allemaal iets minder moeten melken denk ik willen we een redelijke melkprijs houden ,er is momenteel teveel melk op de markt en er licht nog een hele bult melkpoeder ,

En hoeveel minder melk je al ?
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Clown » za apr 14, 2018 21:25

Als wij dan ipv melk zonneenergie willen produceren waardoor er minder melk komt
Wordt dit plan door veel collega's de grond in geboord. Terwijl het saldo hoger is en
Je alleen maar huur hoeft te innen. Kun je je grond in denemarken niet verhuren voor
Zonne-energie?
Clown

Beroep: Veehouder
Interesses: National geographic

Berichtdoor boer pieter » za apr 14, 2018 22:13

john verhaar schreef:

En hoeveel minder melk je al ?

vorig jaar ongeveer 150 000 liter minder gelevert dan het jaar er voor :!:
boer pieter

Berichtdoor john verhaar » zo apr 15, 2018 00:53

Indrukwekend (y) maak je niet zo vaak mee :no:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor boer pieter » zo apr 15, 2018 05:21

Ga dit jaar nog iets terug naar 1.1 miljoen dat doe ik omdat ik alles in harmonie Wil hebben. Zo dat ik geen voer hoef aan te kopen en geen mest afzetten . hier wordt het steeds belangrijker , mestafzet word ook steeds moeilijker.
boer pieter

Berichtdoor JA » zo apr 15, 2018 07:25

boer pieter schreef:Ga dit jaar nog iets terug naar 1.1 miljoen dat doe ik omdat ik alles in harmonie Wil hebben. Zo dat ik geen voer hoef aan te kopen en geen mest afzetten . hier wordt het steeds belangrijker , mestafzet word ook steeds moeilijker.

Zit aardig verschil dan in qua regio. Hier drie vaste afnemers voor in totaal 1800 kuub en voor het dubbele is ook wel plek (y)
No budget like a low budget
JA

Beroep: koeienmelker
Interesses: Jerseys, buitenland

Berichtdoor arnoud » zo apr 15, 2018 10:31

Het gaat er om max geld te verdienen en er gezond bij te blijven. Dat heeft nix met grootte te maken (vanaf 100 koeien). Ik zie t veel als doel op zich max koeien (q) Als ze dan gem. verlies draaien zie ik dat als dom en melkprijs verderf voor iedereen
arnoud

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie