Milcobel

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Milcobel

Berichtdoor Sander » vr maart 10, 2017 23:59

zeker ook op de school met den bijbel gezeten :wink:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor jvt » za maart 11, 2017 09:55

MelkboerLuc schreef:
Hans van Bergen schreef:Op het Prikkebord is een discussie hierover. Vandaar dat ik er graag meer van wil weten :yes:

Dus je wil mij uithoren en laten zweten om hier een uitleg neer te pennen om die info vervolgens op het prikkedinges te gaan gebruiken?
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Ik herinner mij nog een tijd dat je aan die reuze melkfirma van je begon te leveren en de ladder was niet hoog genoeg om op ons neer te kijken met onze arme melkfabrieken want jij had het beste contract, de beste prijs en de beste melk o i d.
maar ons enige info bezorgen :no: :no: :no: :no:
Lees maar zelf het jaarverslag en de site Hans
't Lijkt me dat ze op overname-pad zijn .........

Helemaal mee eens Luc, behalve laastste zin, denk dat ze binnen twee jaar onder de arla paraplu zitten. Arla heeft nu geen ingang bij de belse supermarkten ( helaas, kan dus geen eigen produkt kopen in de winkel :cry: ), met aankoop c.q. fusie met milcobel ineens geregeld met daarbij meteen een paar goede merken erbij(passendaler etc)
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor poekske » za maart 11, 2017 13:28

Passendale is bij mijn weten geen milcobel product.
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor bertus » za maart 11, 2017 14:15

poekske schreef:Passendale is bij mijn weten geen milcobel product.

is nu Frans (Bongrain) na eerst nog een poosje van Campina te zijn geweest.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor opelmanta » za maart 11, 2017 15:25

Rare naam, dat verkoopt niet in het Verenigd Koninkrijk.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Hans van Bergen » za maart 11, 2017 17:35

@Joost en Luc je moet ff onderscheid maken tussen wat zich allemaal in je hoofd afspeelt en de realiteit. Ik heb altijd iedereen zoveel mogelijk geprobeert te informeren. We hebben een tijdlang allemaal onze melkprijs hier neer gezet. Dat was intressant nuttig en goed voor de melkveehouderij. Immers de uiteindelijk uitbetaalde melkprijs is vaak hoger dan de gepubliceerde melkprijs.

Ik vroeg Luc heel simpel, in het NL hoe het is bij Milcobel. Meer niet Maar als dat te moeilijk is voor jouw moet je het mooi laten. Overigens heb jij jarenlang geprofiteerd van een mooie Campina melkprijs die tot stand is gekomen door de fusie tussen Campina en ffdcd die alleen maar tot stand kon komen na oprichting van Steegro waarvan ik 1 van de zoniet de eerste leverancier was. Daarna heb ik nog de blaren op mijn vingers moeten tiepen om aan vtf ers uit moeten leggen waarom deze fusie zo belangrijk was. Want dat snapten velen toch niet. Inmiddels betaald Campina ook een +2 cent net als Steegro indertijd. Ik in de loop der jaren vele mensen ok vtfers middeld pb, telefoon en hier op de koffie gehad over leveren aan Farmel en deze mensen heb ik uitgebreid en realistisch geinformeerd. Nog ff een advies aan jouw. Gewoon een simpel vriendelijk antwoord gaat 10 x sneller en maakt een aanzienlijk intelligentere indruk (y)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor pieterv » za maart 11, 2017 22:02

Hans van Bergen schreef: Gewoon een simpel vriendelijk antwoord gaat 10 x sneller en maakt een aanzienlijk intelligentere indruk (y)

De pot verwijt de ketel... :roll: :roll: :roll:
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor MelkboerLuc » za maart 11, 2017 22:40

Sander schreef:zeker ook op de school met den bijbel gezeten :wink:

ja
en daarin stond "wie goed doet, goed ontmoet"
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor MelkboerLuc » za maart 11, 2017 22:50

opelmanta schreef:Rare naam, dat verkoopt niet in het Verenigd Koninkrijk.

Paasschendeele (in het Engels) en Poppies is een heel erg bekende merknaam bij de Britten. Oorlogsverleden ! https://www.google.be/?gfe_rd=cr&ei=yi4 ... &tbm=vid&*

Maar, out of the box: ik kreeg donderdag morgen 05.55 een beeld voor ogen van een boerenvoorman die naar me toe kwam gelopen en die me slechts deze woorden zei: "Deltamilk, het is Deltamilk geworden" Daarna werd ik wakker 06.00 u :oops:
Ik kwam vrij snel uit bij Milcobel.
Nu vraag ik mij af: was dit een visioen, een droom of een nachtmerrie ?
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor MelkboerLuc » za maart 11, 2017 23:01

Hans van Bergen schreef:Ik vroeg Luc heel simpel, in het NL hoe het is bij Milcobel.
Overigens heb jij jarenlang geprofiteerd van een mooie Campina melkprijs .......

Correctie: Campina heeft Comelco en ons overgenomen om er guldens aan te verdienen.
Ja, onze prijs was toen hoger dan de prijs in de streek,
maar steeds lager dan in Ndl
De fusie die jij hebt helpen verwezenlijken :D tussen Fri en Ca zat daar voor niks tussen.
Overigens prima kwaliteit want onze eigen melk ging niet naar de UHT in Aalter maar wel rechtstreeks naar de rauwmelkse Passendale kaas.
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor opelmanta » zo maart 12, 2017 01:30

MelkboerLuc schreef:
opelmanta schreef:Rare naam, dat verkoopt niet in het Verenigd Koninkrijk.

Paasschendeele (in het Engels) en Poppies is een heel erg bekende merknaam bij de Britten. Oorlogsverleden !

Ligt bij Ieper. Als jij Passchendale aan de man brengt in Engeland dan ga ik Eben Emael koekjes verkopen. Doe ik voor het stadhuis in Leuven. Krijg je er Teutoonse furie thee bij.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Hans van Bergen » zo maart 12, 2017 12:31

MelkboerLuc schreef:
Sander schreef:zeker ook op de school met den bijbel gezeten :wink:

ja
en daarin stond "wie goed doet, goed ontmoet"

Daar had je dan een onvoldoende voor want je ratelt hier er maar op los probeert mij zo veel mogelijk te beledigen maar geeft op geen enkele manier een normaal antwoord. En maakt een verwarde indruk.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Vorige

Keer terug naar Koe en economie