Kunnen we er zelf ook wat aan doen?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Kunnen we er zelf ook wat aan doen?

Berichtdoor Hindrik » za feb 25, 2017 23:26

Geregeld beklagen 'we' ons over het feit dat de burger onwetend is, en een eerlijk [ons] verhaal voor de media niet interessant is om te plaatsen.
Allemaal begrijpelijk en terecht, maar zolang dat binnenshuis blijft zal het weinig brengen.
Onze 'tegenstanders' maken graag gebruik van de [social] media en de reacties die daar op komen passen hun vaak beter dan ons.
Als er dan mensen zijn die een goed stuk op papier zetten is het jammer dat het te weinig mensen bereikt, en vaak ook nog die al op onze hand waren.
Naar aanleiding van een column van Co; http://www.coschipper.nl/column/de-veeh ... nder-vuur/
kwam ik ook bij een stuk van Tom Dekker; http://www.milkstory.nl/artikel/boerenv ... -nederland
Ik zou zeggen beide stukken lezen en maximaal delen op de social media, baat het niet het schaad ook niet.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Re: Kunnen we er zelf ook wat aan doen?

Berichtdoor Marcel V » zo feb 26, 2017 07:32

Hindrik schreef: en een eerlijk [ons] verhaal

Dit lijkt voor veel mensen de oplossing maar kijk eens om je heen. Wie zit er te wachten op een eerlijk verhaal ? Er worden leugens verteld door alle politici en media, in reclames worden gelikte verhaaltjes verteld die mensen willen horen. Je wast je haren met axe shampoo en er komen hordes vrouwen achter je aan. Hoeveel denk je dat ze zouden verkopen als ze vertelden dat hun shampoo je haren alleen schoon wast ?

Ik denk eerder dat het hoog tijd is dat boerengeld wat nu word afgedragen aan LTO en Zuivelnet word gebruikt om een goed pr buro in te schakelen en es te bekijken hoe we beter reclame voor de sector kunnen maken. Ik kan me niet heugen dak een goede reclameboodschap over het drinken van melk heb gezien. Ja wel ene van FRC over een koppel koeien in de wei en hoe goed dat voor die beestjes was. Nu is het verplicht, bedank daarvoor FRC als je naar ledenvergadering gaat :? :cry: (n) .
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor boer pieter » zo feb 26, 2017 07:57

Zag gister nog een stukje op tv over een Veearts die was bij een boer die had een koe die op de roosters moest kalven later nog een keizer snee dat was ook geen reclame voor de veehouderij
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » zo feb 26, 2017 10:25

boer pieter schreef:Zag gister nog een stukje op tv over een Veearts die was bij een boer die had een koe die op de roosters moest kalven later nog een keizer snee dat was ook geen reclame voor de veehouderij

En zulke beelden van uitzonderingen komen vaker op TV als goede beelden van normale situaties, een koe die vanzelf kalft in een strohok zie je niet voorbij komen...
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor boer pieter » zo feb 26, 2017 10:27

ja jammer snap zo,n programma ook niet ,en die trouwens ook niet waarom ligt die koe niet in een fatsoenlijk stro hok
boer pieter

Berichtdoor Henk » zo feb 26, 2017 10:42

Richt schreef:
boer pieter schreef:Zag gister nog een stukje op tv over een Veearts die was bij een boer die had een koe die op de roosters moest kalven later nog een keizer snee dat was ook geen reclame voor de veehouderij

En zulke beelden van uitzonderingen komen vaker op TV als goede beelden van normale situaties, een koe die vanzelf kalft in een strohok zie je niet voorbij komen...

En dat is de hele crux :idea: De groep programmamakers die nog geheel onbevooroordeeld werkt is op 1 hand te tellen :idea:
Bijna iedereen, ook de consument, heeft een mening en die wil deze mening gestaafd zien :yes: en is dus continue op zoek naar erkenning :yes: Ze parasiteren op hun eigen "zie je wel!" gevoel dus dat moet continue worden aangevuld met nieuw bevestigend materiaal :yes:

Er is maar één ding wat het tij kan keren (oorlog en honger) maar laten we hopen dat dat nooit gaat gebeuren :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » zo feb 26, 2017 10:43

boer pieter schreef:ja jammer snap zo,n programma ook niet ,en die trouwens ook niet waarom ligt die koe niet in een fatsoenlijk stro hok

Hoor nog vaak van vrienden die bij AB zitten dat ze bij bedrijven gewerkt hebben waar koeien op oude grup afkalven, of gewoon op roosters, kan er zelf niet bij...
Richt

Berichtdoor Henk » zo feb 26, 2017 10:47

Richt schreef:
boer pieter schreef:ja jammer snap zo,n programma ook niet ,en die trouwens ook niet waarom ligt die koe niet in een fatsoenlijk stro hok

Hoor nog vaak van vrienden die bij AB zitten dat ze bij bedrijven gewerkt hebben waar koeien op oude grup afkalven, of gewoon op roosters, kan er zelf niet bij...

Dat maakt iedereen wel es mee, dat een koe je verrast en op de roosters heeft gekalfd. Punt is dat dit niks raars is laat staan dat het iets zegt over je dieren. Het is gewoon van de zotte dat we alleen maar mooie opgepoetste plaatjes moeten laten zien omdat we weten dat een groep nitwits alles aangrijpt om ons te vernaggelen :evil:

Henk

Berichtdoor Marcel V » zo feb 26, 2017 11:06

is van beide niet handig om dat te laten filmen. Dat bedoel ik nl met "het eerlijke verhaal" . het komt voor en is ook niet erg maar je moet het niet op tv laten zien want het word tegen je gebruikt.
Marcel V

Berichtdoor Marcel V » zo feb 26, 2017 11:13

Je kunt beter net als de chinezen http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/ ... ame__.html
de melk positief in het nieuws brengen :yes: :mrgreen:
Marcel V

Berichtdoor Richt » zo feb 26, 2017 11:33

Henk schreef:
Richt schreef:

Dat maakt iedereen wel es mee, dat een koe je verrast en op de roosters heeft gekalfd. Punt is dat dit niks raars is laat staan dat het iets zegt over je dieren. Het is gewoon van de zotte dat we alleen maar mooie opgepoetste plaatjes moeten laten zien omdat we weten dat een groep nitwits alles aangrijpt om ons te vernaggelen :evil:

Tuurlijk gebeurt het wel eens, hier ook wel 1 à 2 per jaar die op roosters kalven, dat zijn dus 1 à 2 van 150 afkalvingen, maar op TV zijn het er 2 op 3 even simpel gezegd, daar zit het probleem, maar wat daar aan te doen is... De media gaat alleen om sensatie en kijkcijfers, kijk maar naar die debiele vloggers de laatste maanden...
Richt

Berichtdoor Henk » zo feb 26, 2017 11:40

En dat is het punt. Die 148 kalvingen in het strohok is totaal oninteressant voor de meeste media. Zij zien die 2 op het rooster en melken dat vervolgens tot in den treuren uit :?

Henk

Berichtdoor Wim R » zo feb 26, 2017 11:42

De discussie barst weer los onder de niet en wel weiders. Zag op een ander forum dat ze elkaar al weer lekker zwart zitten te maken . Kortom ook in deze discussie met de verplichting van weidegang enkel verliezers. De boeren die de koeien buiten doen straks geen extra fooi en degene die ze niet buiten wille/kunnen doen toch de verplichting. De groene rakkers lachen zich weer ziek. Met een beetje pech na de verkiezingen met meer links in de regering zal dit het eind nog niet zijn dus .
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Sander » zo feb 26, 2017 16:40

op gegeven moment barst de bom en wordt den haag en snelwegen bezet door boze boeren. wat denk je nou dat links maar kan doen wat ze wil?

laat jan maar lekker achter romijn aan fietsen in zijn groene trui.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor boer pieter » zo feb 26, 2017 16:49

word wel bijna tijd voor aktie denk ik ,maar goed sprak deze week met een bemiddelaar en die had het druk met nederlandse boeren rond te rijden en bedrijven te bekijken ,de boeren zijn het zat in nl zei hij ,en dat zie ik hier, en op een ander forum ook wel ,maar zolang de boeren niet samen staan gaat er volgens mij niks gebeuren en word het alleen maar erger
boer pieter

Volgende

Keer terug naar Koe en economie