Productie van Gen-tech vrije melk: hoever staan we ?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Productie van Gen-tech vrije melk: hoever staan we ?

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma aug 14, 2017 10:53

MelkboerLuc schreef:
Richt schreef:Dat hele gentech vrij verhaal is pure marketing en op geen enkel serieus onderzoek gebaseerd

Ik ben nu net een bedrijf dat zich graag wil oriënteren of het marketingverhaal mij ergens kan dienen.
Ik vind er helemaal niks verkeerd mee om mij te onderscheiden in de markt.
En misschien willen mijn afnemers er wel goed voor betalen.
Maar dat terzijde.

@JR: Het hele CC-verhaal (mag ik CrisperCrasp zo noemen?) is waarschijnlijk iets wat heel erg leeft in de CRV fokkerij, en natuurlijk erg besproken wordt in jullie fokkerijraad. Hoeden jullie dan rekening met de wensen van de afnemers die melk van niet-versleutelde dieren willen?
Indien niet, welke fokkerij moet ik dan kiezen?

Wetgeving staat het sowieso niet toe in Europa. Discussie over het gebruik van de techniek wordt op allerlei vlakken gevoerd, niet alleen binnen CRV, maar gezien de emotie omtrent dit onderwerp zie ik direct nog niet gebeuren dat het toegepast gaat worden.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma aug 14, 2017 11:01

Hans van Bergen schreef:Moet je crisp techniek wilen :?: JA DAT MOET JE WILLEN :!: :!: :!: Een ernstige ziekte hebben is vlgs mij heus niet zo lachen. En door pure onwetendheid gaan mensen zich dit soort vragen stellen. As je der toch geen reet verstand van hebt laat het dan over aan hun die het wel hebben. Net as genomics. Beetje kijken naar frequenties in genen. Wat kan daar tegen zijn :?: Net als het hele gentech vrije melk gebeuren wat in feite een grof schandaal is. Wat een domme zinloosheid is me dat. Met een groeiende wereld bevolking is een dergelijke techniek van groot belang. Is er nu dik 20 jaar. Hoeveel mensen hebben er last van :?: 0. Altijd weer van die debiele 60 er hippies die zeveren dat we de consequenties niet kunnen overzien

De vraag of je het moet willen heeft met name te maken met het feit dat mensen er gewoon huiverig voor zijn. Als je hierdoor geen afzet meer hebt voor producten die voortkomen uit dieren die via deze techniek tot stand gekomen zijn dan ga je ook niet vooruit. Luc stelt de vraag eigenlijk al. Genomics is een heel ander verhaal aangezien dat niets te maken heeft met modificaties maar met selecteren.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Hans van Bergen » ma aug 14, 2017 11:36

Je zal maar een ziekte hebben die met crisp verholpen kan worden. :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » ma aug 14, 2017 11:37

Altijd weer die domme zanik verhalen van dan kan en de ideale mens maken. :roll: Ja dan lijkt iedereen op mij. Nou EN 8)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Richt » ma aug 14, 2017 13:07

Hans van Bergen schreef:Altijd weer die domme zanik verhalen van dan kan en de ideale mens maken. :roll: Ja dan lijkt iedereen op mij. Nou EN 8)

Neem er nog een paar :cheers: :lol:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Vorige

Keer terug naar Koe en economie