Advicow

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Advicow

Berichtdoor Rob MB » wo okt 25, 2017 08:00

Een studiegroep is dan weer te lokaal en "van alles een beetje". Wil je echt een frisse blik op je bedrijf moet je wat @MarcB zegt, een externe groep mensen hebben met ieder zijn vak gebied. Denk alleen dat niemand zit te wachten op een bus vol mensen die ook nog eens de nodige rekening sturen.
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor gary » wo okt 25, 2017 10:12

Voor het voer verschillende adviseurs gehad in het verleden; de beste vond ik was Aart Malenstijn
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor Sander » wo okt 25, 2017 10:53

je kunt in zoveel studiegroepen gaan zitten als je wilt, je steekt overal wat van op, maar je zult het toch zelf moeten doen. ik ben overal weer uit, bevalt me goed. steek geld en tijd liever ergens anders in.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor wit » wo okt 25, 2017 11:20

je steekt overal wat van op, maar je zult het toch zelf moeten doen. ik ben overal weer uit,

Volleerd Sander :?:
wit

Berichtdoor Sander » wo okt 25, 2017 11:36

nee dat ben je nooit. maar kan ook wel een periode ff zonder.
Sander

Berichtdoor MarcB » wo okt 25, 2017 12:19

Met een studiegroep werk je niet specifiek op bedrijfsniveau. Met een support groep heb je gewoon een groep mensen aan tafel die zich specifiek op jouw bedrijf richten met als doelstelling je resultaten te verbeteren. En ik weet heel goed dat de active vtf leden dat niet nodig hebben. Maar het niet verkeerd dat er eens per tijd een groep mensen naar jouw en je bedrijfsvoering kijkt. Bedrijfsblindheid is niemand onbekend met. En ja dat is niet goedkoep, maar dat betaald zich terug in betere resultaten.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor boer pieter » wo okt 25, 2017 14:53

als je het uit eigen beweging doet is het goed maar meestal is het de bank die zo iets eist (n) ,verder vind ik dat de meeste boeren gewoon teweinig van de dam komen hier ,ik kom nog wel eens ergens en tref bijna altijd de zelfde boeren en heeeel weinig nederlandse boeren ,ik weet dat vergaderingen hier vroeg beginnen daar is altijd wel een mouw aan te passen ,ook zijn er overdag regelmatig excusies of open stallen waar je ook veel kunt leren en zien, daar heb je echt geen advico of iets dergelijks voor nodig,veel met je buren of collegas praten levert veel meer op ,je moet zorgen dat je een sparings partner krijgt (y) verder heb je een goede boekhouder nodig en natuurlijk vtf :lol:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor MarcB » wo okt 25, 2017 16:12

boer pieter schreef:als je het uit eigen beweging doet is het goed maar meestal is het de bank die zo iets eist (n) ,verder vind ik dat de meeste boeren gewoon teweinig van de dam komen hier ,ik kom nog wel eens ergens en tref bijna altijd de zelfde boeren en heeeel weinig nederlandse boeren ,ik weet dat vergaderingen hier vroeg beginnen daar is altijd wel een mouw aan te passen ,ook zijn er overdag regelmatig excusies of open stallen waar je ook veel kunt leren en zien, daar heb je echt geen advico of iets dergelijks voor nodig,veel met je buren of collegas praten levert veel meer op ,je moet zorgen dat je een sparings partner krijgt (y) verder heb je een goede boekhouder nodig en natuurlijk vtf :lol:

pieter zelfs als de bank zoiets eist is het nog steeds een goed idea. En als de bank dat jouw adviseerd om daarmee te werken zie ik als iets positief, dat betekent dat de bank in jouw geloofd en ze jouw willen helpen.
MarcB

Berichtdoor boer pieter » wo okt 25, 2017 17:01

Tja zo kun je het ook zien
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor hulsteins » wo okt 25, 2017 17:40

:lol: :lol:
hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor poekske » wo okt 25, 2017 19:03

ja de bank zegt he jongens effe vergaderen omdat we in je geloven :cheers: . nogmaals als de bank met zoiets afkomt, zijn zij baas en niet jijzelf...
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Sander » wo okt 25, 2017 19:04

marc, bank is er maar voor 1 ding en dat is geld lenen als dat nodig is en tegen zo'n scherp mogelijk tarief. verder elk jaar ff sparren met elkaar met de jaarcijfers
Sander

Berichtdoor Nix » wo okt 25, 2017 19:31

Hier wel eens de dierenarts en brokkenboer samen uitgenodigd. Allerlei vage ding bij de koeien speelde er toen. konden ff direct wat gedachten uitwisselen zonder dat ik er tussen zat.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor MarcB » wo okt 25, 2017 21:59

Sam het maakt niet wat je doet de bank word vanaf nieuwjaar ook jouw baas. Van het moment dat je bij hun aanklopt voor geld bepalen hun wat je doet.
MarcB

Berichtdoor MarcB » wo okt 25, 2017 22:02

Sander schreef:marc, bank is er maar voor 1 ding en dat is geld lenen als dat nodig is en tegen zo'n scherp mogelijk tarief. verder elk jaar ff sparren met elkaar met de jaarcijfers

sander wacht maar op het moment dat je bedrijf minder waard is als de grote van je schuld. Als in de nederland de grondprijs met een derde daalt dan word jouw verhouding met de bank heel anders!
MarcB

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie