bij lange na niet.
Moderator: Moderators
melker schreef:Ik snap ook wel dat wanneer P rechten in 2017 zouden zijn ingegaan we jaar eerder fors moesten reduceren. Hier in de buurt staan vele nieuwe stallen half leeg, velen hebben afgelopen jaar al opties op rechten gekocht. Maar er is nu duidelijkheid, scheelt half uur melken en een vermogen aan mest afzet bovendien 20% minder koeien en maar amper 10% minder melk in tank.
jan.nl schreef:melker schreef:Ik snap ook wel dat wanneer P rechten in 2017 zouden zijn ingegaan we jaar eerder fors moesten reduceren. Hier in de buurt staan vele nieuwe stallen half leeg, velen hebben afgelopen jaar al opties op rechten gekocht. Maar er is nu duidelijkheid, scheelt half uur melken en een vermogen aan mest afzet bovendien 20% minder koeien en maar amper 10% minder melk in tank.
Gisteren prov lto vergadering gehad,verwachten dit jaar serieus minder melk door inkrimping veestapel,en bij verhoging vd melk/koe het je extra krimp nodig.
Knelgevallen regeling is maar voor een paar boeren,alle rechtzaken zijn verloren en de rest heeft weinig kans om in een regeling te vallen.Bouwers of groeiers met halflege stallen moeten de portemonnee trekken
hulsteins schreef:jan.nl schreef:melker schreef:Ik snap ook wel dat wanneer P rechten in 2017 zouden zijn ingegaan we jaar eerder fors moesten reduceren. Hier in de buurt staan vele nieuwe stallen half leeg, velen hebben afgelopen jaar al opties op rechten gekocht. Maar er is nu duidelijkheid, scheelt half uur melken en een vermogen aan mest afzet bovendien 20% minder koeien en maar amper 10% minder melk in tank.
Gisteren prov lto vergadering gehad,verwachten dit jaar serieus minder melk door inkrimping veestapel,en bij verhoging vd melk/koe het je extra krimp nodig.
Knelgevallen regeling is maar voor een paar boeren,alle rechtzaken zijn verloren en de rest heeft weinig kans om in een regeling te vallen.Bouwers of groeiers met halflege stallen moeten de portemonnee trekken
dan kenne ze de halflege stal van de buurman leegkopen en dan ken die stal vlak
![]()
zo ie zo hebben ze een hoge kostprijs met nieuwe stal , dan ook nog een aantal jaar met zware onderbezetting
dus das in 2015 2016 zwaar geld bij leggen en dan kennen ze nu nog een keer astronomische bedragen neertellen
voor rechten
Als dat kan ...
Arno schreef:Ach ja ,der word een dotje ev gecreeerd waar je weer flinkerig op kunt lenen ,die bedrijven zijn eigenlijk dus veel beter af met dure rechten![]()
,bank is weer verzekerd van een boer die 100 plus uur in de week moet werken om de rente op te brengen dus iedereen blij
![]()
gary schreef:Beter nu kopen; zijn nu het goedkoopst.
sivert schreef:Hier is vandaag bericht gekomen over de fosfaatrechten, de uitkomst komt overeen met mijn berekening. Wel jammer dat we buurmans land pas in 2016 in gebruik hadden, dat scheelt 500 kg fosfaat
Keer terug naar Koe en economie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten