Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor john jakobs » ma apr 23, 2018 10:22

arno moet je nog wel effe 10 cent per kg inleggn in de coop ,, offeee is dat niks voor jullie
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Gerben77 » ma apr 23, 2018 11:26

Arno schreef :
wij moeten aan veel strengere eisen voldoen en krijgen een stuk minder voor melk

Wat voor eisen zijn strenger bij jullie ? Paar voorbeelden, dat jullie onaangekondige inspectie's hebben weten we ,maar welke eisen zijn strenger ??

Medicijn gebruik ?
I & R registratie veestapel ??
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Henk » ma apr 23, 2018 13:06

marcelv schreef:
Arno schreef:Arme man die naast henk zat op die verjaardag ,kon waarschijnlijk nie veel meer doen als wat ja knikken ,de hele tijd zoekend naar een escape route ,terwijl henk firmly op zn stokpaard klom :wink: :lol: :lol:
Maarruh ,ik heb er natuurlijk niezzo veel verstand van maar melkprijs betaald door rfc is ver boven wereld gemiddelde ,waar klagen jullie in hemelsnaam over :roll: ,grote coops hier onderhandelen en kennen rfc en arla ook en hebben veel respect voor wat die doen.
Wereld veranderd nou eenmaal ,de koper bepaald en die stellen meer en meer eisen aangezien er plenty melk is ,als je daar niet mee kunt leven denk ik dat het langzaaman einde verhaal voor je word ,wij moeten aan veel strengere eisen voldoen en krijgen een stuk minder voor melk dus van mij mag rfc wel naar Michigan komen ,ik word per direct lid :wink: .

Michigan was toch die staat die de laatste 7 jaar elk jaar 7% meer melk produceerde ?? Das dus 49% meer :shock: daarvan zou rfc zo schrikken dat ze veel kans huilend het eerste vliegtuig naar huis nemen :mrgreen:

Klopt Marcel :yes: Ik snap niet dat Arno nonnie as de brandweer terug naar Nederland komt 8) want dat geeft hem alleen maar voordelen :yes: want betere melkprijs, amper regeltjes in vergelijk met Michigan :cheers: hij hoeft zich niet meer te vermoeien met stukjes stal dr bijan plakken :cheers: en ie ken de hele dag trots zijn op RFC/Arla :yes: :yes: (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Arno » ma apr 23, 2018 13:47

:lol: :lol: naahjaa ,zover hoeven we ook weer niet te gaan maar rfc betaald zo te zien boven gemiddeld dus daar kan men ook s naar kijken ipv ales beter te denken te weten.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor melker » ma apr 23, 2018 17:30

Het op slot zetten van bedrijfsontwikkeling vind ik voor leden meest bezwaarlijk, met name voor jonge boeren. Zelf hèb ik er vrede mee, Heb al eerder aangegeven dat wanneer er niets aan beperkingen was het plaatsen van mest al onbetaalbaar werd, daarnaast nog fosfaatkosten, leveren laatste liters bar weinig op. Emigreren is voor ambitieuse melkers nog steeds beste optie :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Henk » ma apr 23, 2018 19:00

Arno schreef::lol: :lol: naahjaa ,zover hoeven we ook weer niet te gaan maar rfc betaald zo te zien boven gemiddeld dus daar kan men ook s naar kijken ipv ales beter te denken te weten.

Elke ondernemer denkt het beter te weten anders koos ie die strategie niet :yes: Jij koos ooit om vrijer te kunnen ondernemen, alhoewel je dan nooit de beste melkprijs zou krijgen :no: CJ en Rody gingen naar Ca vanuit hunnie strategie :yes: dwz een hoge melkprijs maar minder ontwikkelingsruimte :yes: en zo blijven er ook koeienmelkers in NL, om de 1 of andere redenen :yes:

En ieder voor zich denkt het goed te doen op hunnie manier :yes: Allemaal denken ze de beste strategie te hebben die bij hunnie past :yes: maar ook dan mag, nee MOET! je kritisch zijn :idea: en afgaande op de reacties van de NL melkers mbt het RFC plan blijkt idd dat de grote hoop kritisch is (y)
En terecht :idea: want ze zetten je van wel 10 verschillende kanten klem met je bedrijf (n) en da's heel anders wanneer je ergens cows milkt en op alles antwoordt met een dotje beton bijstorten en een rijtje koeien meer melken :yes: :wink:

Zouden we in NL ook kunnen was er veel minder gezeur.

Henk

Berichtdoor wit » ma apr 23, 2018 20:24

Het op slot zetten van bedrijfsontwikkeling vind ik voor leden meest bezwaarlijk, met name voor jonge boeren.

Ik vraag me af of de mogelijkheden tot bedrijfsontwikkeling zonder RFC maatregelen zoveel beter waren voor jonge boeren :roll:
bedrijf over genomen en dan even investeren in extra stalruimte,ams en fosfaatrechten voor 65 koeien.
O ja en dan ook nog even wat grond zien te regelen. :roll:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor sivert » ma apr 23, 2018 21:23

wit schreef:
Het op slot zetten van bedrijfsontwikkeling vind ik voor leden meest bezwaarlijk, met name voor jonge boeren.

Ik vraag me af of de mogelijkheden tot bedrijfsontwikkeling zonder RFC maatregelen zoveel beter waren voor jonge boeren :roll:
bedrijf over genomen en dan even investeren in extra stalruimte,ams en fosfaatrechten voor 65 koeien.
O ja en dan ook nog even wat grond zien te regelen. :roll:

Er zijn altijd mogelijkheden en niet alles hoeft in 1 keer. En als alles toch zo vast zit kun je de toko verkopen en een ander bedrijf met meer mogelijkheden kopen. Zoals de plannen van FC nu zijn zal daar dan ook een andere afnemer bij horen. Niet echt collegiaal :no: .
sivert

Berichtdoor G.U. » ma apr 23, 2018 21:42

Zoals de plannen van FC nu zijn zal daar dan ook een andere afnemer bij horen. Niet echt collegiaal :no:

Dat is pure klierderij en heeft niks met coöpereren te maken :no: diegene die dat bedacht heeft kan zich de ogen uit de kop schamen :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Jozef » di apr 24, 2018 10:40

G.U. schreef:
Zoals de plannen van FC nu zijn zal daar dan ook een andere afnemer bij horen. Niet echt collegiaal :no:

Dat is pure klierderij en heeft niks met coöpereren te maken :no: diegene die dat bedacht heeft kan zich de ogen uit de kop schamen :yes:

Misschien hebben ze dat er wel strategisch bij in het voorstel gezet. Zo blijft er wat onderhandelruimte over. Straks halen ze het niet verhandelbaarheid er uit en blijft de basis van het plan mooi staan zoals ze bedacht hebben.
En dan hebben alle partijen het gevoel dat ze het maximale eruit gehaald hebben...... :yes:
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor sivert » di apr 24, 2018 11:37

Jozef schreef:
G.U. schreef:

Misschien hebben ze dat er wel strategisch bij in het voorstel gezet. Zo blijft er wat onderhandelruimte over. Straks halen ze het niet verhandelbaarheid er uit en blijft de basis van het plan mooi staan zoals ze bedacht hebben.
En dan hebben alle partijen het gevoel dat ze het maximale eruit gehaald hebben...... :yes:

Het doel is meer winst voor de fabriek met minder melk, ze simpel is het. De leden zijn verder niet zo belangrijk.
sivert

Berichtdoor Henk » di apr 24, 2018 11:39

Jozef schreef:

Elk jaar stopt er een percentage van de melkveehouders. In de plannen gaat het leverrecht van die liters terug naar RFC. En die zal het wss gaan verdelen onder de overige leden, navenant zij willen.

Henk

Berichtdoor wit » di apr 24, 2018 11:52

Het doel is meer winst voor de fabriek met minder melk, ze simpel is het.

(y) (y) En aangezien het ook mijn fabriek is vloeit een gedeelte van die winst in mijn zak :yes:
Ik kan ook naar Aware gaan,of in m'n broek plassen, is ook lekker warm :mrgreen:

Lijkt uit de reacties trouwens wel alsof het hele plan al goedgekeurd is en per direct ingevoerd word :roll:
Vlgs mij komen er dit jaar nog bijeenkomsten met de leden specifiek over dit plan en word pas eind dit jaar gestemd.
Dus nog voldoende gelegenheid om je kritiek te leveren :yes:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Kees99 » di apr 24, 2018 12:07

Henk schreef:
Jozef schreef:

Elk jaar stopt er een percentage van de melkveehouders. In de plannen gaat het leverrecht van die liters terug naar RFC. En die zal het wss gaan verdelen onder de overige leden, navenant zij willen.

Zo het nu staat staat er[ Je verhuurt een stuk land en na de periode moet je maar af wachten of je alle land maar weer terug krijgt].
Kees99

Berichtdoor G.U. » di apr 24, 2018 12:16

Jozef schreef:
G.U. schreef:

dat is denk ik wel duidelijk. maar dat mag geen invloed hebben op de rest van het waardeloze voorstel. gewoon wegstemmen :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie