Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor G.U. » za jan 26, 2019 17:48

Talis schreef:Nou nou, het zijn nog steeds mensen. Dat je het niet met hun ideeen eens bent hoef je van mij niet onder stoelen of banken te steken maar dit gaat mij wel wat te ver

Naja, vele van hun vergelijken boeren met de SS'ers die de kampen in WOII bewaakten...[/quote]

Ja en ,je gaat jezelf dan toch ook niet tot dat niveau verlagen (n)[/quote]

Nee en met jullie slappe hap instelling ga je de boeren zeker niet redden. Alle onzin en regels vindt zijn oorsprong bij mensen van pvd en andere activisten. En dat er iemand aangevallen wordt naar aanleiding van brief vinden jullie ook vast wel vervelend. maar het blijven toch mensen die activisten of niet gu en wit. sodemieter toch eens op. Er zijn al veel meer burnouts bij boeren... meesten zijn al murw geslagen. Maar op een gegeven moment is de maat echt een keer vol.[/quote]
Slappe hap mn ass. Als iemand mij aanvalt of een collega of een ander, reken er dan maar op dat die persoon een zeer slechte dag krijgt. Geweld keur ik af maar ik zal mijzelf ten alle tijde verdedigen.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » zo jan 27, 2019 10:30

Roderick schreef:
wit schreef:
Kalmte kan je redden.

:lol: :lol: :lol:
En Wit, wat heeft al die jaren kalmte jullie gebracht??
Een melkvee sector op hun laatste benen naar de slachtbank.
Maar je kunt iig zeggen dat je wel kalm gebleven bent (y) :roll:

Is en blijft een lastig iets.
Pappen en nathouden heeft iig tot heden weinig gebracht :no:
Maar de opponent verrot schelden heeft ook weinig zin...

Je moet in de discussie de grenzen opzoeken vind ik. Hun gedrag scherp veroordelen tot op het randje heb ik geen moeite mee :no: al is het alleen maar om aan de gewone mens duidelijk te maken dat het om extremisten/terroristen gaat :!:
Vaak worden dergelijke extreme lui nog heel schattig 'activisten' genoemd, terwijl dat overwegend langharig tuig bovengemiddeld werkloos is dus totaal niet actief :no:

Het opperhoofd van de koeiengroep sputterde flink tegen toen woorden als extremist/terrorist werden gebruikt. Ik zei zoek jij de definitie van terroriseren maar es op...

Je merkt het trouwens dat de sector nu echt klaar is met de extremistische leugenaars. Zelfs in de politiek zijn ze dr mee aan de gang.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » di feb 05, 2019 22:35

https://www.melkvee.nl/artikel/182493-o ... s-te-hoog/
Ik snap de gedachtegang niet helemaal. Schouten:’als de excretieforfaits aangepast worden dan kan het plafond weer overschreden worden.’ Hoe dan? Je past de forfaitaire norm toch aan, dan blijft het plafond toch gelijk en de excretie gaat bij gelijkblijvende dieraantallen en melkproductie omlaag. Dus meer ruimte om koeien te houden. Ik denk meestal maar dat ze in den haag inteligenter zijn dan we denken maar nu twijfel ik toch even...
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor maistro » wo feb 06, 2019 00:25

G.U. schreef:https://www.melkvee.nl/artikel/182493-ook-gd-gegevens-tonen-aan-excretieforfaits-te-hoog/
Ik snap de gedachtegang niet helemaal. Schouten:’als de excretieforfaits aangepast worden dan kan het plafond weer overschreden worden.’ Hoe dan? Je past de forfaitaire norm toch aan, dan blijft het plafond toch gelijk en de excretie gaat bij gelijkblijvende dieraantallen en melkproductie omlaag. Dus meer ruimte om koeien te houden. Ik denk meestal maar dat ze in den haag inteligenter zijn dan we denken maar nu twijfel ik toch even...

Komt door stikstof plafond waar we al doorheen zitten dus geen ruimte
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Henk » wo feb 06, 2019 13:27

maistro schreef:

Heb je daar een linkje van :?: Heb altijd gedacht dat Nederland minder N produceert dan nodig voor de gewassen.

Dat Schouten elke oprisping uit de sector acuut en stelselmatig de grond in torpedeert, is bekend :? Even geleden hebben boerinnen in Brussel aan Hogan brieven aangeboden van collegae die in de knel zitten met het fosfaat.
Hogan zei dat er oplossingen voor handen zijn maar dat Schouten nooit af komt voor hulp of advies :no: Dit notoir ontwijkingsgedrag was er onder v Dam al. Die liet vrolijk vele miljoenen plattelandssteun in Brussel in 't schap liggen (n)

Henk

Berichtdoor Het Honderd » vr feb 15, 2019 09:29

Henk schreef:
maistro schreef:

Heb je daar een linkje van :?: Heb altijd gedacht dat Nederland minder N produceert dan nodig voor de gewassen.

Dat Schouten elke oprisping uit de sector acuut en stelselmatig de grond in torpedeert, is bekend :? Even geleden hebben boerinnen in Brussel aan Hogan brieven aangeboden van collegae die in de knel zitten met het fosfaat.
Hogan zei dat er oplossingen voor handen zijn maar dat Schouten nooit af komt voor hulp of advies :no: Dit notoir ontwijkingsgedrag was er onder v Dam al. Die liet vrolijk vele miljoenen plattelandssteun in Brussel in 't schap liggen (n)

http://veeteelt.nl/Economie/nieuws/sect ... aatplafond Stikstofplafond totaal dierlijk is 504,4, productie 2018 506,1 miljoen. Melkveeplafond is 281,8 en productie 2018 292,8. Cijfers komen van CBS :roll: Hun conclusie regelgeving (derogatie) zorgt voor hogere productie stikstof. Maar hadden we een paar jaar terug niet een aanpassing van stikstofproductie berekening :?: Plafond is gebaseerd op 2002.
Het Honderd

Berichtdoor G.U. » vr feb 15, 2019 10:34

Aparte conclusie, zonder derogatie gaan we meer kn strooien. Dus het cbs is weer voorbarig met conclusies
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor christo » vr feb 15, 2019 11:12

G.U. schreef:Aparte conclusie, zonder derogatie gaan we meer kn strooien. Dus het cbs is weer voorbarig met conclusies

Heeft er niks mee te maken. Mestproductie gaat alleen over de N die in de poep zit.
christo

Berichtdoor Henk » vr feb 15, 2019 13:11

christo schreef:
G.U. schreef:Aparte conclusie, zonder derogatie gaan we meer kn strooien. Dus het cbs is weer voorbarig met conclusies

Heeft er niks mee te maken. Mestproductie gaat alleen over de N die in de poep zit.

Klopt redelijk met de praktijk. In de aangevoerde mest zit het fosfaat ver onder de norm terwijl stikstof op peil is gebleven.
Op zich is dat een pluim voor de melkveehouders (y) want de eiwitbenutting lijkt prima want de melkproductie is gestegen terwijl de N in de mest niet is toegenomen.
Alleen jammer dat ze met die pluim niks kunnen :| want het zal voor Schouten wel weer reden zijn om te gaan korten.

Henk

Berichtdoor van wijk » ma feb 18, 2019 12:02

RVO ligt achter met verwerken van fosfaat transacties: die van begin december sturen ze nu pas nota legeskosten...
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Gerben77 » ma feb 18, 2019 12:51

Hebben ze nog 8 weken de tijd (RVO) om na betaling legeskosten de fosfaattransactie daadwerkelijk uit te voeren.
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Henk » ma feb 18, 2019 18:22

Legeskosten :?:

Henk

Berichtdoor Gerben77 » ma feb 18, 2019 18:38

per transactie 100 euro overmaken naar RVO...
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor van wijk » di feb 19, 2019 09:53

De koper dus he
Transactie van begin december verstuurt RVO nu pas de nota voor leges dus is dat half april onderhand eens geregistreerd.
En t geld staat ondertussen te verpieteren op zon notarisrekening van de makelaar.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor G.U. » di feb 19, 2019 10:02

christo schreef:

Heeft er wel degelijk mee te maken. Want hoe komt die N in die poep? Door het. Vreten toch. En als de gebruiksnorm van gras hetzelfde blijft en verandert er niks
Wâldgaren dairy
G.U.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie