Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor Hindrik » zo jan 21, 2018 18:32

maistro schreef:Het zou jammer zijn dat sander hier verdwijnt hij is hier al erg lang en bijna elke dag een bijdrage!
Het is opmerkelijk maar dat van al die duizenden boeren en honderden forumleden er zo'n 10-20 active leden overblijven (die nog wel eens wat posten)heb ze liever beide hier op het forum en ja als het eens te gek gaat zou de modulator in moeten grijpen

Sander komt wel weer terug, die kan niet zonder dit forum en omgekeerd.
En mocht hij toch volharden dan volgend voorjaar maar een veeteeltforumdag in; https://www.dewildekers.nl/feestje
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor ramos fan » zo jan 21, 2018 18:52

sivert schreef:Ik geloof er niets van dat koeien op code 120 zetten en toch doormelken zo maar zou kunnen, en als dat al zou kunnen dan wordt er snel een eind aan gemaakt. Dan zal er misschien onderscheid worden gemaakt tussen melkleverende en niet melkleverende bedrijven.
En verder ben ik het wel met Rody eens dat Robert zijn functie als moderator wel iets anders mag invullen, anders draait het er op uit dat Hans de laatste vtf-er is die overblijft. We zijn hier om van elkaar te leren en niet om elkaar (en dan vooral Hans) met de grond gelijk te maken en in de grond te boren. Robert, graag jou reactie hierop.

Had zelf al met rvo gebeld en melden mij dat het geen probleem was dat je dieren op code 120 zet. Zeiden Mag niet drachtig zijn. en mag geen melk leveren in de tank.
Boekhouder nog maar even gevraagd en heeft ook wat gebeld en uitgezocht.
Geen enkel probleem om koeien op code 120 te zetten.
Krijg je controle en die gaan ze doen bij boeren met veel code 120 koeien en er zit een dik melkuier onder.
Dan zijn je toeslag rechten en derogatie niet veilig.
Ik ken ook iemand die melkt ze lekker door. heb gelijk gezegd dat ie niet moet jammeren als die controle krijgt.
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Henk » zo jan 21, 2018 19:51

melker schreef:Juist Hindrik (y) ik weet dat er aantal zijn die enkele honderden op code 120 hebben gezet in de volle overtuiging dat daar een quotum voor komt, heb zelf flink aantal aan zo iemand verkocht. Verdien model van koeien afmesten zonder te melken is idd marginaal :(

Met code 120 is gewoon weinig te verdienen. Of je moet het op huisverkoop van vleespakketten gooien :yes: dan kun je een plus behalen (y) alleen is de omzet in zukke situaties erg marginaal waardoor je er alsnog geen inkomen uit haalt.
Dus al zou code 120 gequoteerd worden, er zal geen mens geld gaan steken in deze rechten :no: tenminste ik niet :no:

Maar tis in NL ondertussen wel een natuurlijke reactie geworden omdat het verleden ons heeft geleerd dat je hetgeen wat je vandaag doet eik gisteren al gedaan had moeten hebben. En da's geen gezonde situatie (n) :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Kasé5 » zo jan 21, 2018 21:01

Hindrik schreef:
En mocht hij toch volharden dan volgend voorjaar maar een veeteeltforumdag in; https://www.dewildekers.nl/feestje

Wordt buiten dit P-drama, evengoed wel eens weer tijd :idea: :yes:
Heb er zelf geen last van, waarschijnlijk te oud :roll: , maar sommige collega's pijnigen hun hersens 24/7 met alles wat er over P te verzinnen is.
Tijd voor een pilsje en een stukje koe around the fire, we leven bijna "3 jaar na Texel" :wink:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Talis » ma jan 22, 2018 10:25

Hindrik schreef:
maistro schreef:Het zou jammer zijn dat sander hier verdwijnt hij is hier al erg lang en bijna elke dag een bijdrage!
Het is opmerkelijk maar dat van al die duizenden boeren en honderden forumleden er zo'n 10-20 active leden overblijven (die nog wel eens wat posten)heb ze liever beide hier op het forum en ja als het eens te gek gaat zou de modulator in moeten grijpen

hij is alweer online...
Talis

Berichtdoor Talis » ma jan 22, 2018 10:44

net toch maar even gebeld met rvo. En die zeggen inderdaad dat code 120 niet meetelt voor P rechten. Crv zei laatst van wel. Maar neem maar aan dat rvo leidend is..
Talis

Berichtdoor G.U. » ma jan 22, 2018 12:12

Ahv henk zn ervaringen met rvo zijn telefonische toezeggingen niet zoveel waard
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » ma jan 22, 2018 13:35

ramos fan schreef:
Had zelf al met rvo gebeld en melden mij dat het geen probleem was dat je dieren op code 120 zet. Zeiden Mag niet drachtig zijn. en mag geen melk leveren in de tank.
Boekhouder nog maar even gevraagd en heeft ook wat gebeld en uitgezocht.
Geen enkel probleem om koeien op code 120 te zetten.
Krijg je controle en die gaan ze doen bij boeren met veel code 120 koeien en er zit een dik melkuier onder.
Dan zijn je toeslag rechten en derogatie niet veilig.
Ik ken ook iemand die melkt ze lekker door. heb gelijk gezegd dat ie niet moet jammeren als die controle krijgt.

Ik ben idd wat voorzichtiger geworden aangezien de medewerkers bij RVO niet eensluidend in hun antwoorden zijn.
Had het daar toevallig met mn accvountant effe over. Ik was van mening dat wanneer je een antwoord van RVO op papier hebt dat het dan rechtsgeldig is.
Nee zeggen dan juristen. Het is het antwoord van een medewerker van dienst RVO die zich kan 'vergissen' zodat het 'geldende beleid' ten alle tijden geldt. Je moet dan kunnen aantonen dat je op de site van RVO 100% zeker nergens iets kon vinden omtrent je probleem en je in die situatie afhanelijk bent van het antwoord van de medewerker RVO.

Hoop vaag juridisch gedoe dus :yes:

@ ramos; mag een koe code 120 niet drachtig zijn :?: Dus een zoogkoe mag je maar 1x laten afkalven :?: Bijna alle zoogkoeienhouders laten hunnie dieren vaker kalven.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor sivert » ma jan 22, 2018 16:21

Probleem is dat als er een andere hogere medewerker bij RVO er anders over denkt ze een brief sturen met als argument dat de medewerker die iets anders zei niet uitdrukkelijk bevoegd was :?
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor ramos fan » ma jan 22, 2018 16:40

Hele goeie henk dat is wat ze rvo vertelde.
1 pot nat daar.
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Talis » ma jan 22, 2018 20:28

sivert schreef:Probleem is dat als er een andere hogere medewerker bij RVO er anders over denkt ze een brief sturen met als argument dat de medewerker die iets anders zei niet uitdrukkelijk bevoegd was :?

maar het staat ook uitdrukkelijk op site vermeld. zwart op wit. Dus op zich is het wel redelijk helder. tenminste ik vond het er aardig kort, bondig en duidelijk in staat van hoe en wat.
Talis

Berichtdoor hulsteins » ma jan 22, 2018 21:12

dan ken ik 't weer niet laten om 't gehele oeuvre van Snatje te lezen ,
22 bijdrages in 10 jaar
France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor hulsteins » ma jan 22, 2018 22:47

:yes:
en
méér text in z'n afscheidsbrief dan in z'n 22 bijdrages daarvoor
France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Arie » di jan 23, 2018 08:21

https://nos.nl/artikel/2213317-schouten ... ndvee.html

Iemand hier wel eens van gehoord? Ik niet :roll: Je stuurt zo je hele stamboek registratie int 100 in geval je het kalf aanhoud :| Je bent behoorlijk naief om te denken dat het niet gaat opvallen als je dat vaak doet :yes: En je moet het wel heel veel doen en lange tijd voordat je 1 koe winst heb :?
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Hindrik » di jan 23, 2018 08:49

Arie schreef:https://nos.nl/artikel/2213317-schouten-boeren-frauderen-met-registratie-rundvee.html

Iemand hier wel eens van gehoord? Ik niet :roll: Je stuurt zo je hele stamboek registratie int 100 in geval je het kalf aanhoud :| Je bent behoorlijk naief om te denken dat het niet gaat opvallen als je dat vaak doet :yes: En je moet het wel heel veel doen en lange tijd voordat je 1 koe winst heb :?

viewtopic.php?f=10&t=7302&p=572065#p572065
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie