Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor Hans van Bergen » za apr 21, 2018 15:38

Wat een f*cking flauwekul Henk. :roll: :roll: Werkelijk.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor sivert » za apr 21, 2018 20:58

Feit is natuurlijk wel dat FC af wil van een aantal boeren en dan vooral de uitbreiders en de bedrijfsopvolgers die stappen willen zetten. Ze willen af van de laatste liters die voor de fabriek verliesgevend zijn (en die voor de boer wel winstgevend zijn). Verder heb je natuurlijk geen controle op wat de fabriek daadwerkelijk ophaalt, een beetje slimme boekhouder kan daar wel voor zorgen. Ze zeggen wel dat ze het totale volume gelijk willen houden maar als je niet wilt dat de leden melk van andere stoppende leden er bij gaan melken is wel duidelijk dat ze gewoon minder melk willen. Anders zouden ze een regeling hebben gemaakt dat je fosfaatrechten met bijbehorende liters van FC leden kon overnemen en ze hebben ook expliciet aangegeven dat als je de buurman en tevens FC lid overneemt je absoluut niet meer melk mag leveren. De melk van beide bedrijven moet dan naar een andere verwerker. De extra ruimte die zal ontstaan door stoppers en vertrekkers wordt pas bekend als het jaar afgelopen is, daar kun je dus ook niet mee rekenen. I.p.v. dat de fabriek er is voor de boeren zijn de boeren er nu voor de fabriek en als ze vinden dat er teveel zijn wordt een deel uitgebonjourd.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor opelmanta » za apr 21, 2018 21:03

Wat had je dan verwacht na de eerste referentievolume.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Henryw » za apr 21, 2018 22:18

Ik dacht toch dat het 10 cent korting was? (zijn geen RFC boer)
Zou het gas er maar op houden als het even kan. Je ziet elke keer dat boeren die niet remmen het best af zijn.
Is er wat te verdelen, dan denk dat het verdeeld wordt onder boeren die meer leveren dan hun "quotum" is, en niet onder degene die netjes binnen hun "quotum" blijven.
Henryw

Berichtdoor wit » zo apr 22, 2018 12:54

vlgs mij komt de onderschrijding van het fabrieksquotum door vertrekkers,onderschrijders en stoppers het jaar daarop bovenop het standaardgroeipercentage.

laatste liters die voor de fabriek verliesgevend zijn (en die voor de boer wel winstgevend zijn).

daar zou ik maar niet al te zeker van zijn.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor sivert » zo apr 22, 2018 14:01

wit schreef:vlgs mij komt de onderschrijding van het fabrieksquotum door vertrekkers,onderschrijders en stoppers het jaar daarop bovenop het standaardgroeipercentage.

laatste liters die voor de fabriek verliesgevend zijn (en die voor de boer wel winstgevend zijn).

daar zou ik maar niet al te zeker van zijn.

Je schrijft zelf al dat die onderschrijding dus achteraf is, daar heb je dus op dat moment niets aan. Verder weet je nooit hoe ze met getallen goochelen.
sivert

Berichtdoor Arno » zo apr 22, 2018 16:00

Arme man die naast henk zat op die verjaardag ,kon waarschijnlijk nie veel meer doen als wat ja knikken ,de hele tijd zoekend naar een escape route ,terwijl henk firmly op zn stokpaard klom :wink: :lol: :lol:
Maarruh ,ik heb er natuurlijk niezzo veel verstand van maar melkprijs betaald door rfc is ver boven wereld gemiddelde ,waar klagen jullie in hemelsnaam over :roll: ,grote coops hier onderhandelen en kennen rfc en arla ook en hebben veel respect voor wat die doen.
Wereld veranderd nou eenmaal ,de koper bepaald en die stellen meer en meer eisen aangezien er plenty melk is ,als je daar niet mee kunt leven denk ik dat het langzaaman einde verhaal voor je word ,wij moeten aan veel strengere eisen voldoen en krijgen een stuk minder voor melk dus van mij mag rfc wel naar Michigan komen ,ik word per direct lid :wink: .
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor boer pieter » zo apr 22, 2018 16:16

Heb je wel een punt Arno arla loopt 3eurocent achter bij rfc
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor marcelv » zo apr 22, 2018 16:45

Arno schreef:Arme man die naast henk zat op die verjaardag ,kon waarschijnlijk nie veel meer doen als wat ja knikken ,de hele tijd zoekend naar een escape route ,terwijl henk firmly op zn stokpaard klom :wink: :lol: :lol:
Maarruh ,ik heb er natuurlijk niezzo veel verstand van maar melkprijs betaald door rfc is ver boven wereld gemiddelde ,waar klagen jullie in hemelsnaam over :roll: ,grote coops hier onderhandelen en kennen rfc en arla ook en hebben veel respect voor wat die doen.
Wereld veranderd nou eenmaal ,de koper bepaald en die stellen meer en meer eisen aangezien er plenty melk is ,als je daar niet mee kunt leven denk ik dat het langzaaman einde verhaal voor je word ,wij moeten aan veel strengere eisen voldoen en krijgen een stuk minder voor melk dus van mij mag rfc wel naar Michigan komen ,ik word per direct lid :wink: .

Michigan was toch die staat die de laatste 7 jaar elk jaar 7% meer melk produceerde ?? Das dus 49% meer :shock: daarvan zou rfc zo schrikken dat ze veel kans huilend het eerste vliegtuig naar huis nemen :mrgreen:
marcelv

Berichtdoor hendrik83 » zo apr 22, 2018 17:47

marcelv schreef:
Arno schreef:Arme man die naast henk zat op die verjaardag ,kon waarschijnlijk nie veel meer doen als wat ja knikken ,de hele tijd zoekend naar een escape route ,terwijl henk firmly op zn stokpaard klom :wink: :lol: :lol:

Michigan was toch die staat die de laatste 7 jaar elk jaar 7% meer melk produceerde ?? Das dus 49% meer :shock: daarvan zou rfc zo schrikken dat ze veel kans huilend het eerste vliegtuig naar huis nemen :mrgreen:

7 jaar achterelkaar 7% groei betekend 60% groei
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor maistro » zo apr 22, 2018 20:30

Als ik dat equipment van John en Marco verhaar zie dan denk ik dat die melkprijs daar niet slecht is
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Arno » zo apr 22, 2018 20:47

Interresante logica :yes: (y)
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Kasé5 » zo apr 22, 2018 21:21

Valt mij steeds meer op dat FC-boeren moord en brand schreeuwen en dat collega's van andere verwerkers/landen het plan lang niet gek vinden.
Enerzijds is het natuurlijk zo dat wat de één minder produceert de ander er graag bij doet.
Echter leveren voor een markt die er niet is;
Hoorde vandaag van gesemigreerde Hollander die inmiddels 2 grote farms in Oostelijk Duitsland heeft wiens verwerker op de fles is. Melk wordt inmiddels weer opgehaald maar ik vrees dat die nu voor ALLE melk meer dan 10 ct minder beurt dan de FC-boer...
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Hans van Bergen » ma apr 23, 2018 10:07

@Sivert is helemaal geen feit. As Campina grote boeren willen ditchen veranderd men de uitbetalings prijs. Qauntum heffing ipv toeslag
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor john jakobs » ma apr 23, 2018 10:20

hebben ze al veranderd hans
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie