Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor Wim R » di apr 24, 2018 14:40

wit schreef:Lijkt uit de reacties trouwens wel alsof het hele plan al goedgekeurd is en per direct ingevoerd word :roll:
Vlgs mij komen er dit jaar nog bijeenkomsten met de leden specifiek over dit plan en word pas eind dit jaar gestemd.
Dus nog voldoende gelegenheid om je kritiek te leveren :yes:

Precies en drie keer raden wat de ledenraad voor ons gaat kiezen :?: :?: . Nee ben al een flinke tijd argwanend naar dit soort voorstellen. Niet veel te kiezen gewoon de top/management beslist en meer niet.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor wit » di apr 24, 2018 15:11

Wim R schreef:
wit schreef:Lijkt uit de reacties trouwens wel alsof het hele plan al goedgekeurd is en per direct ingevoerd word :roll:
Vlgs mij komen er dit jaar nog bijeenkomsten met de leden specifiek over dit plan en word pas eind dit jaar gestemd.
Dus nog voldoende gelegenheid om je kritiek te leveren :yes:

Precies en drie keer raden wat de ledenraad voor ons gaat kiezen :?: :?: . Nee ben al een flinke tijd argwanend naar dit soort voorstellen. Niet veel te kiezen gewoon de top/management beslist en meer niet.

Zal nog wel wat gewijzigd worden aan de voorstellen nav de ledenbijeenkomsten,en dan gaat de ledenraad in december voor het plan stemmen.
En dan hebben ze hun werk goed gedaan want volgens een betrouwbare poll op VTF is de meerderheid nu al voor de plannen :yes: 8)
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Henk » do mei 24, 2018 12:43

Prijs van fosfaatrechten schiet omhoog... https://www.melkvee.nl/artikel/80954-fo ... e-wending/ :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erikjan » do mei 24, 2018 12:55

Henk schreef:Prijs van fosfaatrechten schiet omhoog... https://www.melkvee.nl/artikel/80954-fo ... e-wending/ :idea:

De grote gokkers moet nu investeren in fosfaat. Hadden denk ik gehoopt op een royale regeling.
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor wit » do mei 24, 2018 14:33

Erikjan schreef:
Henk schreef:Prijs van fosfaatrechten schiet omhoog... https://www.melkvee.nl/artikel/80954-fo ... e-wending/ :idea:

De grote gokkers moet nu investeren in fosfaat. Hadden denk ik gehoopt op een royale regeling.

Dan hebben ze toch nog een geldschieter weten te overtuigen.
wit

Berichtdoor sivert » do mei 24, 2018 15:37

Op die manier kunnen ze de schuld per kg melk drukken.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor wit » do mei 24, 2018 16:31

Goh,da's al weer even geleden dat we dat gehoord hebben :mrgreen:

Komt toch een beetje raar over,knelgevallen met een halfvolle stal die door de fosfaatwetgeving dreigen om te vallen gaan er nog op vooruit door fosfaatrechten aan te schaffen :roll:
wit

Berichtdoor Henk » do mei 24, 2018 19:05

Ik snap het probleem niet...
In de tijd van het mq telden veehouders het dubbele neer om een koe te mogen melken.
Velen kochten in het q tijdperk voor kapitalen aan q :yes: En banken financierden het graag :yes: en wie nooit kocht is nu geen veehouder meer :no:

Nu kost het de helft om een koe extra te kunnen melken met dat verschil dat banken wat weigerachtig zijn geworden...
Ik las een tijdje terug in de dingus dat de banken niet meer zo graag geld uitlenen aan boeren...
De reden dat ze dat voorheen wel graag deden, nl zekerheid op onderpand, boeit hen nu veel minder.

Waar is de tijd dat je gewoon je bankmannetje belde en 'm telefonisch vroeg om een tonnetje en dit de volgende dag al was bij geschreven...

Henk

Berichtdoor jan.nl » do mei 24, 2018 19:58

Henk schreef:Ik snap het probleem niet...
In de tijd van het mq telden veehouders het dubbele neer om een koe te mogen melken.
Velen kochten in het q tijdperk voor kapitalen aan q :yes: En banken financierden het graag :yes: en wie nooit kocht is nu geen veehouder meer :no:

Nu kost het de helft om een koe extra te kunnen melken met dat verschil dat banken wat weigerachtig zijn geworden...
Ik las een tijdje terug in de dingus dat de banken niet meer zo graag geld uitlenen aan boeren...
De reden dat ze dat voorheen wel graag deden, nl zekerheid op onderpand, boeit hen nu veel minder.

Waar is de tijd dat je gewoon je bankmannetje belde en 'm telefonisch vroeg om een tonnetje en dit de volgende dag al was bij geschreven...

De wereld is wat onzekerder geworden Henk,en dotje boeren moeten nog ff aflossen :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor poekske » do mei 24, 2018 20:42

Henk schreef:Ik snap het probleem niet...

Tonnetje is dat 10000?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor auke » do mei 24, 2018 20:46

100.000 euro

vroeger had je munten van 2.50 gulden. Als je er daar 40.000 van had had je precies 1.000 kilo
vandaar dat ton in kilo's 1.000 kg in NL
en 100.000 in geld
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor poekske » do mei 24, 2018 20:49

Owkeejjj. En met 1 telefoon stond dat op de rekening?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Arie » do mei 24, 2018 21:34

Nou ... op de rekening is wel enigszins overdreven, maar de financiering was wel geregeld binnen een dag soms.
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Henk » vr mei 25, 2018 08:55

poekske schreef:Owkeejjj. En met 1 telefoon stond dat op de rekening?

Jup :yes: was in 10 seconde gepiept (y)

Ik kan het nog veel sterker vertellen :mrgreen: Heeeeeeeeel lang geleden kocht ik es spontaan een lappie grond, rechtstreeks van een oud boertje. We hadden toevallig dezelfde accountant dus die koopcontracten opgemaakt en wij alles getekend :yes:

In mijn jeugdige onbezonnenheid :oops: wist ik totaal van niks :oops: laat staan dat je het geld overgemaakt moest hebben naar de notaris alvorens het te beschrijven :oops: Zijn klerk had nog expres de avond dr voor de afrekening in de brievenbus gedaan, majja...ik kijk safons niet meer in de brievenbus :oops:
Volgende dag zit ik bij de notaris. Gast neemt eerst rustig de stukken door en vraagt dan tussen neus en lippen door of het geld inmiddels was overgemaakt.Ow, ja zo weit had ik nonnie vooruit gedacht :mrgreen: :oops: dus ik ter plekke daar mn bankdude gebeld offie effe wat geld kon overmaken. Dude vroeg hoeveel? en rekende toen hardop uit dat ik iets op de 7 gulden de meter moest betalen. Hmm da's niks te veul, ik stort het meteen op de rekening van de notaris.

Die notaris geloofde er gene ene flikker van :lol: en vroeg mij aan hem de telefoon te geven zodat ie kon checken of ik wel echt iemand aan de lijn had :lol: :lol:

Waren nog es tijden :yes: (y) (y) én een leermomentje voor mij... :wink: :oops: :oops:

Henk

Berichtdoor Hans van Bergen » vr mei 25, 2018 09:59

Kennelijk was je nog nooit bij een notaris geweest dus zat je nog in de mts met je parents. Is logic dat je dan samen heel rijk bent :yes: zie je nu ook als oplossing voor de problemen. Overname uitstellen tot medio St Juttemis :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie