Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor Erik1979 » wo jun 27, 2018 21:05

john jakobs schreef:klopt maar die is veuuuuuuuuuuuul te klein ,,,,maar wie heeft er al aan die 65 % GETELD ..hier al de mais en pulp eruit en gras terug wordt ik nie vrolik van,,

Slaat nergens op. Maar jullie accepteren het.
Erik1979

Berichtdoor Frans V » wo jun 27, 2018 22:12

Doe je toch 65% energie van eigen grond dat redt jij wel en de grasboeren niet. Is net zo'n onzingetal :yes:
Don't call it a dream. Call it a plan.
Frans V

Berichtdoor Henk » do jun 28, 2018 10:16

john jakobs schreef:kost prijs wordt ook lager als ik zie dat we twee jaar perspulp kunnen kopen voor lage prijzen kun je zelf niks voor telen voor dat geld ,, vraag me wel af hoe die akkerbouwers straks van de pulp af komen als we moeten voldoen aan die 65% eiwit norm,, alle bijproducten in de melkvee is dan vort taboe

Ja goed ik volg het allemaal niet meer zo krekt :oops: maar ik zal es effe met je meedenken John :yes:
Ga gewoon je hele areaal in gras leggen voor de ruwvoerproductie en vul dit aan met die sjeape pulp :yes: Is dat wat :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john jakobs » do jun 28, 2018 10:52

al wat ik aan koop moet gras zijn dus geen pulp en geen mais meer alleen brok houden we erin
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor john jakobs » do jun 28, 2018 10:53

hoop eik dat ik het verkeerd begrepen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Berichtdoor G.U. » do jun 28, 2018 11:19

Ik snap er eerljjk gezegt niet zo veel van wat je bedoelt...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor john jakobs » vr jun 29, 2018 11:48

john jakobs

Berichtdoor Henk » vr jun 29, 2018 12:27

Dus zelf gras telen voor maximaal eigen eiwit :yes: of misschien is tegen die tijd de sojateelt interessant, wie weet...
Langs al je gras sjeape perspulp aankopen en je zit gebeiteld (y)

Henk

Berichtdoor G.U. » vr jun 29, 2018 16:49

Dat gaat natuurlijk helemaal mis want ze willen dat uiteraad met de kringloopwijzer gaan meten en die is zo lek als een mandje. Gemiddeld zal de kringloopwijzer wel kloppen maar als boer heb je niks aan gemiddeld want niemand is gemiddeld. Frica loopt ook zo te paraderen met de kringloop alsof het de redding voor alle elende is. Als verkooppunt is het leuk want gemiddeld klopt het, zeggen ze. Maar als ze ons gaan stimuleren om er mee te gaan knoeien klopt het gemiddeld niet meer en is het ook geen uniek verkoop punt meer
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor melker » vr jun 29, 2018 18:22

Kringloopwijzer toont haarfijn aan dat hoe meer je zelf verbouwd hoe ongunstiger je scoort :( Hoe meer je koopt, hoe beter je kunt plannen wat je nodig bent, kijk maar naar die superefficiente varkenshouders die we hier in NL hebben. Zelf voer verbouwen moet je in NL niet willen want bij misoogsten en droogte wordt je op te veel input en te weinig output afgerekend :( De grens om NL dicht eerder geloof ik niks van die hele kringloopwijzer.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Henk » vr jun 29, 2018 20:40

Was met de BEX al zo. Die was te manipuleren tot en met :idea:
Wat ik dan weer niet snap is dat dus in feite iedereen weet dat die kringspierwijzer niet werkt maar het wordt wel netjes ingevuld door iedereen...
Zet het maar langs de leugens omtrent de emissie van de veehouderij....AANGETOONDE leugens zelfs :idea:
Of heel dat idiote klimaatcircus waar de grote continenten niks van willen weten en er heel misschien in 2030 naar kijken, terwijl overijverig schooljochie genaamd Nederland ver voor de muziek uit loopt en dit als unieke kans ziet om de veehouderij te deleten...

Iedereen weet dat het zo in mekaar steekt maar iedereen laat zich gewillig dekken...

Henk

Berichtdoor Erik1979 » vr jun 29, 2018 21:37

Henk schreef:Was met de BEX al zo. Die was te manipuleren tot en met :idea:
Wat ik dan weer niet snap is dat dus in feite iedereen weet dat die kringspierwijzer niet werkt maar het wordt wel netjes ingevuld door iedereen...
Zet het maar langs de leugens omtrent de emissie van de veehouderij....AANGETOONDE leugens zelfs :idea:
Of heel dat idiote klimaatcircus waar de grote continenten niks van willen weten en er heel misschien in 2030 naar kijken, terwijl overijverig schooljochie genaamd Nederland ver voor de muziek uit loopt en dit als unieke kans ziet om de veehouderij te deleten...

Iedereen weet dat het zo in mekaar steekt maar iedereen laat zich gewillig dekken...

Ga niet zeggen dat Nederland voorop loopt want dat klopt niet.

In Duitsland zijn ze veel verder met zonne energie, biogas en windenergie. In dat opzicht is Nederland echt het vieze jongetje van de klas. (Of dat goed of slecht is doet er niet toe)
Erik1979

Berichtdoor Henk » za jun 30, 2018 12:24

Het gaat mij met name over de klimaatdoelstellingen. Da's toch 1 grote poppenkast voor de bühne (n)
Maar het geeft de overheid een tool om met 2 handen naar de veehouderij te wijzen en dat klimaatgeneuzel te misbruiken om de veehouderij aan te pakken (n)

Maar goed, tis eik offtopic :oops: dus gaak al helemaal niet beginnen over Lulletje Rozenwater Wiebes met zn oplichterspraktijken (n) laat staan over het feit dat het vliegverkeer zn vervuiling strax kan afkopen en dit betaalt middels een paar euro toeslag per ticket :?

Henk

Berichtdoor G.U. » za jun 30, 2018 13:20

Dus voor ongeveer een kwart miljard kunnen ze vliegen wat ze willen?
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor melker » do jul 05, 2018 18:08

Interessante discussie over verhuur fosfaatrechten in de tweede kamer, motie aangenomen om 10% huur zonder korting toe te staan om te fine tunen.
We zijn nu ruim halverwege jaar weten nog steeds niet wat boete is op overschrijding, worden idiote prijzen betaald voor huur maar zo lang we niet weten wat boete is ook maar een gok. Volgens mij kan je juridisch niet zo maar boete opleggen achteraf, ik voel nodige rechtszaken alweer aankomen :?:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie