Fosfaatquotum lopend jaar

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatquotum lopend jaar

Berichtdoor Hindrik » wo okt 24, 2018 22:30

Flyinghollander schreef:Maar wat als ik het vee al verkocht had voordat het kon kalven waarbij dus niet zeker is of het melkvee of vleesvee was voor RVO?

Verkocht is op zich niet erg, als ze elders mk zijn geworden of een kalf hebben gekregen was het immers jongvee [cat 101/102] bestemd voor de mv houderij of om een kalf te krijgen [cat 100; melk en kalfkoeien]
Als je ze voor de dood had verkocht kan dit discutabel zijn/worden, immers enz enz.
Maar jij had/hebt toch een melkveebedrijf ?
Tot nog toe niet gelezen/gehoord dat op mv bedrijven op deze manier rechten zijn terug gehaald via een lagere herbeschikking.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Flyinghollander » wo okt 24, 2018 22:45

dus erg discutable, nee is niet voor mij :wink: Ik zit in landen waar ze dit soort regels niet hebben :mrgreen:
Flyinghollander

Berichtdoor Hindrik » wo okt 24, 2018 22:59

Flyinghollander schreef:dus erg discutable, nee is niet voor mij :wink: Ik zit in landen waar ze dit soort regels niet hebben :mrgreen:

Oke, de vogel is gevlogen zeg maar...
Maar eh, het schijnt dat sommigen er een leuk zakcentje aan overhouden [zullen anderen er wel een lieve duit aan kwijt zijn :oops: ]

ps; zat vanavond voor iets anders in mijn rvo, gelijk maar vrijstelling aangevraagd
Hindrik

Berichtdoor blankie » ma okt 29, 2018 00:24

Henk schreef:
melker schreef:Lijkt mij sterk dat er ook maar een houder van fosfaatrechten er over denkt om dan maar in te leveren om,vleesveehouder te worden. Dan beëindig je toch bedrijf, verkoopt rechten en start op naam van vrouw of kinderen een nieuw bedrijf op. We leven in NL, moet je altijd creatief zijn :)

Moet dan wel op een ander adres gebeuren Melker anders gaat die vlieger niet op... :no:

Want ?
"Er zijn geen slechte rassen, enkel alleen maar rassen die niet bij je passen"
blankie

Beroep: Student Dier- en Veehouderij CAH Dronten
Interesses: Vleesvee, agrarisch spul.

Berichtdoor G.U. » ma okt 29, 2018 07:20

Nieuw kvk nummer en rvo is al je oude gegevems kwijt :mrgreen:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hindrik » ma okt 29, 2018 09:08

Hindrik

Berichtdoor G.U. » ma okt 29, 2018 10:09

Hindrik schreef:https://www.v-focus.nl/2018/10/nederland-in-de-fout-bij-toedelen-fosfaatrechten/

Ik vind het wat een vreemd verhaal. Vleesveefosfaat wat ineens bij het melkveeplafond opgeteld wordt terwijl ze een eigen plafond hebben. Of ze kunnen niet rekenen bij rvo of ze rekenen de kant op van hun dubbele agenda
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » ma okt 29, 2018 19:46

blankie schreef:
Henk schreef:
melker schreef:Lijkt mij sterk dat er ook maar een houder van fosfaatrechten er over denkt om dan maar in te leveren om,vleesveehouder te worden. Dan beëindig je toch bedrijf, verkoopt rechten en start op naam van vrouw of kinderen een nieuw bedrijf op. We leven in NL, moet je altijd creatief zijn :)

Moet dan wel op een ander adres gebeuren Melker anders gaat die vlieger niet op... :no:

Want ?

Omdat je op hetzelfde adres niet meer blanco kunt beginnen :no: Het is een geregistreerde productielocatie.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » ma okt 29, 2018 19:56

G.U. schreef:

Ik vind het wat een vreemd verhaal. Vleesveefosfaat wat ineens bij het melkveeplafond opgeteld wordt terwijl ze een eigen plafond hebben. Of ze kunnen niet rekenen bij rvo of ze rekenen de kant op van hun dubbele agenda

Pijnpunt zit 'm puur in het feit dat de fokkalveren van melkvee en zoogkoeien beiden dezelfde codes hebben.
Heeft RVO iets fout gedaan :?: Volgens Brussel wel. Volgens de NL wet niet.
Er werd voor gekozen om fosfaat te koppelen aan de diercodes 100, 101 en 102. Het is natuurlijk dom dat ze op dat moment niet dachten aan de kalveren bij de zoogkoeien. Maar zoiets krijg je vroeg of laat wanneer de mannetjes achter het bureau geen idee hebben van de praktijk op het platteland.
Achteraf gezien hadden ze van tevoren de fokkalveren uit de zoogkoeien een andere code moeten geven, 101b en 102b bijv.
Dan zaten ze nu niet met de gebakken peren.

Hoe ze dit gaan oplossen :?: :arrow: hoogst waarschijnlijk door een groep veehouders te duperen. Tot heden hebben ze dat redelijk ongeschonden kunnen doen. Dus ze zullen er op gokken dat ze de sector nog best wel een oor kunnen aannaaien...

En als het naaien gebeurt is, kijkt iedereen of het hem raakt. Zo niet hangen ze muisstil de vlag uit...
De tijd dat de veehouderij één was ligt helaas ver achter ons. Zal ws ook wel met de 'moderne' tijd te maken hebben.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wit » ma okt 29, 2018 20:45

De tijd dat de veehouderij één was ligt helaas ver achter ons. Zal ws ook wel met de 'moderne' tijd te maken hebben.

is dat weleens geweest dan :roll:
Samen de barricaden op voor de knelgevallen bij invoering van het melkquotum :?:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor maistro » ma okt 29, 2018 22:43

wit schreef:

Samen de barricaden op voor de knelgevallen bij invoering van het melkquotum :?:

Dit us veel erger
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor wit » di okt 30, 2018 10:12

maistro schreef:
wit schreef:

Dit us veel erger

waarom :?:
wit

Berichtdoor G.U. » di okt 30, 2018 10:21

wit schreef:[quote="maistro]

Dit us veel erger[/quote]

waarom :?:[/quote][/quote][/quote]

Inkoppertje, omdat de superheffing een bestaand probleem moest beteugelen, wat van de fosfaatrechten nog zeer discutabel is...
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor wit » di okt 30, 2018 11:56

G.U. schreef:
wit schreef:[quote="maistro]

Dit us veel erger[/quote]

waarom :?:[/quote][/quote][/quote][/quote]
Inkoppertje, omdat de superheffing een bestaand probleem moest beteugelen, wat van de fosfaatrechten nog zeer discutabel is...[/quote][/quote][/quote]

een bestaand probleem :roll: voor de melkveehouders :roll:
maakt iig voor degene die er door in de knel kwamen/komen niets uit.
wit

Berichtdoor blankie » di okt 30, 2018 13:12

Henk schreef:
blankie schreef:
Want ?

Omdat je op hetzelfde adres niet meer blanco kunt beginnen :no: Het is een geregistreerde productielocatie.

Mijn boekhouder zegt anders..
"Er zijn geen slechte rassen, enkel alleen maar rassen die niet bij je passen"
blankie

Beroep: Student Dier- en Veehouderij CAH Dronten
Interesses: Vleesvee, agrarisch spul.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie