Eisen Supermarkten

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Eisen Supermarkten

Berichtdoor Sander » zo dec 17, 2017 09:14

eh ik had het over de deur van de werkplaats. die wil ik wel ff open doen voor de qlipper :wink:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor marcelv » zo dec 17, 2017 09:29

Niels schreef:Enkele arla fabrieken van binnen bekeken toen ze open dagen hielden en de slachterij ben ik ook al eens geweest toen dat mogelijk was.
Reuze interessant.
De rest van het rijtje boeit me niet zo. Je wilt toch niet beweren dat je zelf nog nooit bij je melkverwerker binnen geweest bent?

Een open dag is wat anders dan dat je altijd door kunt lopen war :o . De melkveehouderij is volgens mij 1 van de transparantste sectoren die ik ken en toch blijft er veel kritiek op in Nederland....
marcelv

Berichtdoor poekske » zo dec 17, 2017 09:35

Meest Transparant, hoezo?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor marcelv » zo dec 17, 2017 09:44

er zijn ieder jaar honderden open dagen waarbij je van voor tot achter kunt zien hoe de melk gemaakt word, welke sector doet dat ?
marcelv

Berichtdoor boer pieter » zo dec 17, 2017 09:52

zo is het (y) waar ik wel een hekel aan heb is dat er allerhande volk komt en direkt naar de stal lopen ,net of ik daar woon :lol: verder heb ik er niet veel problemen mee maar wel eerst netjes melden
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor hendrik83 » zo dec 17, 2017 14:11

boer pieter schreef:zo is het (y) waar ik wel een hekel aan heb is dat er allerhande volk komt en direkt naar de stal lopen ,net of ik daar woon :lol: verder heb ik er niet veel problemen mee maar wel eerst netjes melden

Hangt ervan af wie het is een vertegenwoordiger of klanten van mijn vrouw heb ik niet zoveel moeite mee. Ik vind het minder worden als ze komen schooien om oud ijzer en als je dan zegt niks te hebben ze je precies kunnen vertellen waar wat ligt. (n)
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Sander » zo dec 17, 2017 18:29

om maar ff ontopic te gaan. dat grupstal verhaal komt dus ook bij Retail weg. en dat hadden ze rap voor elkaar bij nzo, tegen 0,0 vergoeding. dus ja je mag je best zorgen maken over de macht van de Retail.
Sander

Berichtdoor marcelv » zo dec 17, 2017 20:19

Sander schreef:om maar ff ontopic te gaan. dat grupstal verhaal komt dus ook bij Retail weg. en dat hadden ze rap voor elkaar bij nzo, tegen 0,0 vergoeding. dus ja je mag je best zorgen maken over de macht van de Retail.

Vandaar mijn vraag bij begin van dit topic. Maar wie gaat waar aan de bel trekken ??
marcelv

Berichtdoor Sander » zo dec 17, 2017 22:39

ledenraad rfc :mrgreen:
Sander

Berichtdoor sivert » ma dec 18, 2017 12:39

Sander schreef:om maar ff ontopic te gaan. dat grupstal verhaal komt dus ook bij Retail weg. en dat hadden ze rap voor elkaar bij nzo, tegen 0,0 vergoeding. dus ja je mag je best zorgen maken over de macht van de Retail.

Ik vraag mij af of ze bij FC ook niet stiekem af willen van de grupstalbedrijven, als de tankwagen met 3 adressen vol kan komen zullen ze liever hebben dan dat er pakweg 6 adressen voor nodig zijn. Milieuclubs zeggen niets over grupstalbedrijven, wel over megabedrijven en ik heb nog niet gehoord van de fabriek dat ze die willen "uitfaseren" . Wel een beetje selectief dus.
sivert

Beroep: melkveehouder

Vorige

Keer terug naar Koe en economie