Eisen Supermarkten

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Eisen Supermarkten

Berichtdoor Sander » za dec 16, 2017 09:02

Niels schreef:Bij mij is het ook geen troep. Wil de veeteeltforumboer waar het dan wel een troep is zich bij deze melden (y) :yes:

joh hier.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor van wijk » za dec 16, 2017 09:44

opelmanta schreef: In de varkenshouderij hebben ze al een tijdje beter leven sterren.

Dat soort kwaliteitsprogrammas komen van de sector zelf of de sector zit er zelf bij.

Het Aware/AH spel gaat niet over de kwaliteit/imago/prijs van de melk maar over de macht in de markt.
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor opelmanta » za dec 16, 2017 10:01

Begrijp mij niet verkeerd maar ik wil toch graag dat Hans dit voor mij duidt.
Als ik het goed heb begrepen kun je met langzaam groeiende kippen hetzelfde inkomen halen als met gangbare. Je draait wel een ronde minder. Dat scheelt in de fosfaat.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » za dec 16, 2017 10:06

van wijk schreef:Het Aware/AH spel gaat niet over de kwaliteit/imago/prijs van de melk maar over de macht in de markt.

Dan hebben ze groot gelijk dat ze met het particuliere A-ware in zee gaan. De Royal FC heeft ook de winkelketens bij de poot met haar productie beperking.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor van wijk » za dec 16, 2017 11:03

opelmanta schreef:Als ik het goed heb begrepen kun je met langzaam groeiende kippen hetzelfde inkomen halen als met gangbare. Je draait wel een ronde minder. Dat scheelt in de fosfaat.

zelfde inkomen is alleen als er meer betaald wordt voor die kippen.
fosfaat is teveel een kwestie van aannames en tabellen.
Want met koei ben je met 1 koe per ha en 6000 kg per koe in t nadeel ten opzichte van 2.5 koei per ha en 10.624 kg per koe, terwijl je voor de publieke opinie wel duurzamer bent.
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Henk » za dec 16, 2017 12:47

boer pieter schreef:zijn veel netter geen rondslingerend plastic,alles is netjes in het beton of grind ook in de gebouwen zelf , we zijn bij een wezen kijken met een eigen menginstalatie in een grote loods waar ze graan en soya opslaan ,maar je kunt er van de grond eten :yes: overal bedrijfs kleding die ze daar wassen ,speciale kledeing voor de veeart enz ,ik weet ook wel dat je varkens niet met koeien kunt vergelijken maar ik was toch wel onder de indruk hoe goed en gestructueert alles gaat, vaste protocolen voor zo wat alles ,ook de machines zijn netjes en schoon ,als ik bij sommige boeren kom dan kun je de nek wel breken over de troep ,niet dat het bij mij super netjes is maar het is ook geen troep ,

Of het een zooi is ligt aan de boer zelf, ongeacht offie varkens koei of kippen heeft. Toen ik nog taxaties deed kwam ik op allerlei bedrijven, bij de 1 was het netjes terwijl bij een ander het een dikke bende was. Ongeacht wat voor dieren ze hadden :yes:

Je erf netjes houden is iets wat vanzelfsprekend moet zijn :yes: Evenzo op stal of in je schuur/werkplaats :yes:
Heb je zelf ook alleen maar plezier van (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » za dec 16, 2017 13:21

orde in werkplaats. kwestie van tijd dat nzo zich er mee gaat bemoeien gok ik zo.
Sander

Berichtdoor Kasé5 » za dec 16, 2017 13:46

Orde in de werkplaats :( Weet ik ook eens wat melkweigering is.
Dat totale aanzicht vh bedrijf (y) is vind ik heel goeie zaak. We leveren immers voedsel.
Inderdaad is/was de varkenshouderij hier al veel verder mee :yes:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor poekske » za dec 16, 2017 17:48

Sander schreef:orde in werkplaats. kwestie van tijd dat nzo zich er mee gaat bemoeien gok ik zo.

rfc zal er binnenkort op controleren 8)
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Sander » za dec 16, 2017 17:55

voor 3 cent de kg doe ik de deur wel ff open :wink:
Sander

Berichtdoor boer pieter » za dec 16, 2017 18:04

Heb het 2keer gedaan en wij hebben er geen problemen mee je moet wel tegen kritiek kunnen anders kun je het beter niet doen hadden bijde keren toch wel een paar honderd man zo'n dag
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Niels » za dec 16, 2017 20:45

Wij hebben elk jaar open dag en elke dag komen er tientallen klanten op het erf. Tot de winkel, daar is de grens en dat respecteren ze ook. Wel even om denken dat alles netjes is en alle koeien er goed uit zien want je weet nooit wie je op bezoek krijgt tijdens zo’n open dag.
Niels

Berichtdoor hulsteins » za dec 16, 2017 22:23

wanneer ben jij voor 't laatst zo maar eens een melkfabriek binnengelopen, voor een informele inspectie ?
of een slachthuis ?
of een worstendraaierij of fabriek van huzarensalade ?
En als je naar een restaurant ga , dan duw je ober opzij en stap je zo de keuken binnen ?
France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Niels » zo dec 17, 2017 06:16

Enkele arla fabrieken van binnen bekeken toen ze open dagen hielden en de slachterij ben ik ook al eens geweest toen dat mogelijk was.
Reuze interessant.
De rest van het rijtje boeit me niet zo. Je wilt toch niet beweren dat je zelf nog nooit bij je melkverwerker binnen geweest bent?
Niels

Berichtdoor poekske » zo dec 17, 2017 07:33

Klanten die willen mogen ook in het atelier eens kijken bij ons. Slachterijen houden ook bezoekdagen, uitsnijderijen loop ik ook soms eens te Koekeloeren :oops:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie