Wat vinden we van de nieuwe Campina plannen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Uw mening over de nieuwe Campina plannen

>
U bent Campina lid en bent voor
18
33%
>
U bent Campina lid en bent tegen
14
25%
>
U bent geen Campina lid maar u wilt zich er toch mee bemoeien en bent voor
11
20%
>
U bent geen Campina lid en hebt er dus niets mee te maken maar bent toch tegen
12
22%

Totaal aantal stemmen : 55

Re: Wat vinden we van de nieuwe Campina plannen

Berichtdoor W.A » vr jun 29, 2018 18:22

Je hebt over het algemeen wel gelijk ja. Maar vergeet evenwicht in je vreemd/ e.v. niet! En niet te afhankelijk worden van voer aankoop/ mestafzet.
Dat is mijn doel, in balans mooi doorgroeien. Maar dan ben je dus altijd afhankelijk van; is er grond te koop of te huur. Of niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor W.A » vr jun 29, 2018 18:25

Denk dat die voordelen die je opsomt hier niet tegenop wegen.
Trouwens( bekwaam) personeel beschikbaarheid is er ook nog ééntje van betekenis..

W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Erik1979 » vr jun 29, 2018 18:35

W.A schreef:Je hebt over het algemeen wel gelijk ja. Maar vergeet evenwicht in je vreemd/ e.v. niet! En niet te afhankelijk worden van voer aankoop/ mestafzet.
Dat is mijn doel, in balans mooi doorgroeien. Maar dan ben je dus altijd afhankelijk van; is er grond te koop of te huur. Of niet

Evenwicht in vreemd /ev vermogen vind ik persoonlijk niet zo belangrijk als het totale vreemd vermogen per kg melk. Vroeger vond ik onder de euro in orde. Nu probeer ik de bank financiering rond de 25 cent te houden. En totaal vreemd vermogen onder de 50 cent.

Mestafzet en voeraankoop zie ik totaal niet als probleem. Maar koop wel zoveel mogelijk grond. Eigendom is echt alles!!!
Erik1979

Berichtdoor Erik1979 » vr jun 29, 2018 18:38

W.A schreef:Denk dat die voordelen die je opsomt hier niet tegenop wegen.
Trouwens( bekwaam) personeel beschikbaarheid is er ook nog ééntje van betekenis..

Ja dat is echt een probleem momenteel. Melkers geen probleem. Maar als er iemand een goede herdenmaneger weet ..... moeten er eigenlijk èèn bij hebben. Die het nu doet heeft wel erg veel werk.
Erik1979

Berichtdoor poekske » vr jun 29, 2018 19:53

Erik1979 schreef:
W.A schreef:Je hebt over het algemeen wel gelijk ja. Maar vergeet evenwicht in je vreemd/ e.v. niet! En niet te afhankelijk worden van voer aankoop/ mestafzet.

Evenwicht in vreemd /ev vermogen vind ik persoonlijk niet zo belangrijk als het totale vreemd vermogen per kg melk. Vroeger vond ik onder de euro in orde. Nu probeer ik de bank financiering rond de 25 cent te houden. En totaal vreemd vermogen onder de 50 cent.

Mestafzet en voeraankoop zie ik totaal niet als probleem. Maar koop wel zoveel mogelijk grond. Eigendom is echt alles!!!

Eigendom waar je geen kapitaal van aflost dan?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » vr jun 29, 2018 20:33

Erik1979 schreef:

En hoe doe je dat :?:
Ik denk wanneer je praat over 0.25-0.50 vv/kg melk dat er in NL weinig meer wordt overgenomen...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Erik1979 » vr jun 29, 2018 21:33

Henk schreef:
Erik1979 schreef:

En hoe doe je dat :?:
Ik denk wanneer je praat over 0.25-0.50 vv/kg melk dat er in NL weinig meer wordt overgenomen...

Daarom vind ik de verhouding ook niet zo belangrijk. In Nederland heb je een berg EV als je maar een euro financiering hebt. Maar toch een hoop lasten.

Ik ben wel van mening dat het bijv. In Denemarken heel anders is. Als je daar eigendoms grond gebonden bent met geld van de krediet vereniging en geen geld van de bank met lange aflossings termijnen is het ook super boeren.

Afhankelijk heid van de bank ben ik heel huiverig voor geworden. En lage lasten is ook ideaal.
Erik1979

Berichtdoor hulsteins » vr jun 29, 2018 21:49

Erik1979 schreef:Ja dat is echt een probleem momenteel. Melkers geen probleem. Maar als er iemand een goede herdenmaneger weet ..... moeten er eigenlijk èèn bij hebben. Die het nu doet heeft wel erg veel werk.

is dat niet wat voor jou :?:
France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Erik1979 » vr jun 29, 2018 21:57

hulsteins schreef:
Erik1979 schreef:Ja dat is echt een probleem momenteel. Melkers geen probleem. Maar als er iemand een goede herdenmaneger weet ..... moeten er eigenlijk èèn bij hebben. Die het nu doet heeft wel erg veel werk.

is dat niet wat voor jou :?:

Je geweldig werk. Helaas geen tijd voor :?
Erik1979

Berichtdoor sivert » do jul 12, 2018 10:31

Gisteravond ben ik nog naar een vergadering van FC geweest. Wat de fosfaatverrekening aangaat was het een bewuste keuze om op basis van getallen van 2015 te rekenen. Op die manier hoefde melk die binnen het huidige fosfaatquotum valt niet te worden meegerekend. Oftewel de melk die anders was geproduceerd door een stopper brengt 10 cent minder op nu die via fosfaataankoop door de koper wordt geleverd. Kassa dus voor FC. De melk van vertrekkers telde ook al niet mee. Stoppers die vertrekken naar een afnemer die ook melk betrekt via de DMF (bv. Aware) worden niet geteld in de verminderde melkaanvoer. Feitelijk staat alleen de 1,5% groei per jaar nu voor 2 jaar vast. Daar bovenop zou dan nog ruimte komen van stoppers, maar dat is natuurlijk ook een getal waar ze mee kunnen spelen en waar je geen enkele controle op hebt. Ze hebben behoorlijk goed naar trucs gezocht om de melkaanvoer te beperken. Wat vertrekkers aanging en hoeveel die tot nu toe gezamenlijk mee krijgen wilden ze geen uitspraken doen. Ze hadden nog een discussie bedacht in kleine groepjes met daarbij een regioraadslid waarbij de uitkomst op papier gezet en ze zeiden dat ze de uitkomsten hiervan mee zouden nemen in de besluitvoering. Net zoals alle andere uitkomsten van ledenraadplegingen worden deze natuurlijk rechtstreeks naar de versnipperaar meegenomen. Al met al hebben ze ons natuurlijk hartstikke voor de gek met dit soort flauwekul, eigenlijk ben ik nu wel genezen van dit soort vergaderingen, ze hebben toch maling aan de mening van de leden.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Henk » do jul 12, 2018 10:41

sivert schreef: eigenlijk ben ik nu wel genezen van dit soort vergaderingen, ze hebben toch maling aan de mening van de leden.

Zei ik 10 jaar geleden al. Tis leuk voor de sociale contacten (y) maar voor je gezondheid kun je beter thuis blijven :idea: want je zit jezelf op te vreten van ergernis :evil:
Is er nog iets gezegd over de mono-vergister :?: Waren daar kritische vragen over uit de zaal :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor sivert » do jul 12, 2018 19:43

Er is met geen woord over monovergisters gesproken. Sinds het debacle van Prins met zijn mestvergister hier hoef je in dit gebied niet meer aankomen met dat soort projecten. En je hebt helemaal gelijk dat je nu op dat soort vergaderingen je alleen maar ergert.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor G.U. » wo aug 29, 2018 21:10

Ben benieuwt hoe goed het onderdeel in pakistan nog loopt, wilders kan ze aardig op de kast krijgen daar :?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Hans van Bergen » do aug 30, 2018 10:26

Geef Geert maar de schuld van het gepruts door Campina daaro :?
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor G.U. » do aug 30, 2018 10:31

Hans van Bergen schreef:Geef Geert maar de schuld van het gepruts door Campina daaro :?

Ik vind de pvv helemaal niks maar dat hoorde je mij niet zeggen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie