Wat vinden we van de nieuwe Campina plannen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Uw mening over de nieuwe Campina plannen

>
U bent Campina lid en bent voor
18
33%
>
U bent Campina lid en bent tegen
14
25%
>
U bent geen Campina lid maar u wilt zich er toch mee bemoeien en bent voor
11
20%
>
U bent geen Campina lid en hebt er dus niets mee te maken maar bent toch tegen
12
22%

Totaal aantal stemmen : 55

Re: Wat vinden we van de nieuwe Campina plannen

Berichtdoor Hans van Bergen » vr apr 27, 2018 10:09

Hier in Oeffelt hadden we in de jaren 60-90 de grootste champion kwekerij van west Europa. 1 van de vrouwen ging met een bontjas en haar Caddilac naar de Spar. Met 45 man personeel wapperde de high tech kwekerij makkelijk om na de val van de muur. 1 van de jongens is bij Campina kaas in Rijkevoort gaan werken en is daar na de shut down fired. Met de dikke cheque die hij mee kreeg heeft hij een weiland voor zijn paarden gekocht met met hout af laten maken. Mag ik namens hem de leden van Friesland Campina hartelijk bedanken :?: Inmiddeld werkt hij bij een andere cooperatie. CNC.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » vr apr 27, 2018 10:13

VW zit al vele jaren in een joint venture in China. YouTube ff op chines auto's en je ziet snel dat men in China immer nog niet in staat is om een auto te maken die 100.000+ km kan rijden.

het is heel gebruikelijk om als je produkten naar China exporteerd zij de tekeningen van de fabriek willen zien. Van de nieuwe fabriek in Haps hebben zij alle tekeningen :yes: En zij hebben ook al Danone fabrieken nagebouwd en maken daar Danone produkten :yes: Chinezen willen die nie :no: :no: As ze geld hebben willen ze the real stuff :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Erik1979 » vr apr 27, 2018 14:13

Hans van Bergen schreef:Hier in Oeffelt hadden we in de jaren 60-90 de grootste champion kwekerij van west Europa. 1 van de vrouwen ging met een bontjas en haar Caddilac naar de Spar. Met 45 man personeel wapperde de high tech kwekerij makkelijk om na de val van de muur. 1 van de jongens is bij Campina kaas in Rijkevoort gaan werken en is daar na de shut down fired. Met de dikke cheque die hij mee kreeg heeft hij een weiland voor zijn paarden gekocht met met hout af laten maken. Mag ik namens hem de leden van Friesland Campina hartelijk bedanken :?: Inmiddeld werkt hij bij een andere cooperatie. CNC.

Bedankt voor de info. Ik heb een aantal vrienden in oefelt. Ik ben een paar maal naar de pronkzitting geweest. Vooral dat aan elkaar praten is leuk. En ze hebben er ook goede feesten. En er wonen ook leuke mensen.

Maar Hans wat moet je met zulke info uit oefelt?
Erik1979

Berichtdoor Richt » vr apr 27, 2018 16:16

Hans van Bergen schreef:VW zit al vele jaren in een joint venture in China. YouTube ff op chines auto's en je ziet snel dat men in China immer nog niet in staat is om een auto te maken die 100.000+ km kan rijden.

het is heel gebruikelijk om als je produkten naar China exporteerd zij de tekeningen van de fabriek willen zien. Van de nieuwe fabriek in Haps hebben zij alle tekeningen :yes: En zij hebben ook al Danone fabrieken nagebouwd en maken daar Danone produkten :yes: Chinezen willen die nie :no: :no: As ze geld hebben willen ze the real stuff :yes:

Jup chineese kameraad van me heeft speciaal een VW Golf met certificaat dat die in Duitsland gemaakt was gekocht, koste een boel meer, maar was dan ook een degelijkere auto dan de chinese Golf... bijde VW Golf...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Hans van Bergen » vr apr 27, 2018 17:47

@Erik Reintjes ja jij hebt vlgs mij nooit nergens gewerkt maar tis gebruikelijk als je iemand zonder reden ontslaat bv omda je de plant closed, je per arbeids jaar een maand salaris meegeeft. Ik, persoonlijk vind het vreemd om een fabriek te sluiten op het moment dat je je ledenmelk niet kwijt kunt. Laat een investor een fabriek bouwen lease machines en hoppa
Hans van Bergen

Berichtdoor Erik1979 » vr apr 27, 2018 19:41

Hans van Bergen schreef:@Erik Reintjes ja jij hebt vlgs mij nooit nergens gewerkt maar tis gebruikelijk als je iemand zonder reden ontslaat bv omda je de plant closed, je per arbeids jaar een maand salaris meegeeft. Ik, persoonlijk vind het vreemd om een fabriek te sluiten op het moment dat je je ledenmelk niet kwijt kunt. Laat een investor een fabriek bouwen lease machines en hoppa

Ik denk dat het een vion verhaal is. Jij kent die handelaar ook van vion die al 30 jaar in het land van cuijk rondloopt. Hij vertelde mij ongeveer hoe dat ging in bijzonder beheer bij rabo en daarna her financiering bij abn. Hij vertelde mij dat ze ineens weer lekker draaiden. Ik weet natuurlijk niet hoe het exact gelopen is. En hij verteld ook niet alles. Maar ik en nog meer mijn vader (als oud dagelijks bestuurslid van de NVV) hebben met meerdere advocaten en media contact gehad en nog steeds veel contact over de problematiek in de Nederlandse banken wereld. Ik ga ervan uit dat de rabo campina aanstuurt. En dan heb je verloren!

Zoals iedereen weet heeft de oude HBU bank die in duitse handen gekomen is de agrarische sector eruit gesaneerd.

De ING in Limburg heeft vanaf 1 juli de relatie beheerders op straat gezet en de afdeling gesloten. Waar in Nederland nog meer weet ik niet. Maar die keren de landbouw de rug toe op een niet al te nette manier.

Mensen van de Rabo hebben mijn vader verteld dat de landbouw naar investeerders moet zoeken omdat ze zich langzaam terug trekken van de Nederlandse landbouw.

Een oom van mij die bij de ABN (hbu) werkte en daarna over gegaan is naar de Deutsche bank vertelde mij dat ze alleen nog maar kort geld uit wilde zetten omdat er te weinig rendement zit in lang geld.

Door deze feiten trek ik de conclusie dat campina in zwaar weer zit door problemen met geld los te krijgen van de rabo om de verwerkings capaciteit op een hoger niveau te krijgen.

Verder ben ik er bang voor dat er veel melkveehouders kunnen fluiten naar hun ledenkapitaal.

Ik heb een tijd terug gevraagd hoe de uitbetalings prijs van campina eruit ziet. En daar bedoel ik mee hoeveel je daadwerkelijk uitbetaald krijgt. En hoeveel er in een luchtbel gepompt wordt om een gecreëerd eigenvermogen te maken voor een betere rating voor de bank.
Erik1979

Berichtdoor hulsteins » za apr 28, 2018 20:09

feit 1 : er worden in NL jaar op jaar records gebroken :yes:
voor de verkoopaantallen nieuwe auto's , steeds minder :shock: :!:
feit 2 : er worden in NL jaar op jaar records gebroken :yes:
voor de verkoopaantallen van tweedehandsauto's , steeds méér :!: :shock:
da's nu echt al jaren :arrow: effe nadenken :arrow: en ja
eerst gingen de tweedehandsjes van NL naar 't buitenland
en nu is 't andersom

ken je niet om heen , maar je moet 't wel zien wíllen :
NL wordt ontwikkelingsland :!:
France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor G.U. » za apr 28, 2018 20:26

hulsteins schreef:feit 1 : er worden in NL jaar op jaar records gebroken :yes:
voor de verkoopaantallen nieuwe auto's , steeds minder :shock: :!:
feit 2 : er worden in NL jaar op jaar records gebroken :yes:
voor de verkoopaantallen van tweedehandsauto's , steeds méér :!: :shock:
da's nu echt al jaren :arrow: effe nadenken :arrow: en ja
eerst gingen de tweedehandsjes van NL naar 't buitenland
en nu is 't andersom

ken je niet om heen , maar je moet 't wel zien wíllen :
NL wordt ontwikkelingsland :!:

Naaah dat heeft meer met belastingen te maken en subsidies voor duitse en vooral franse auto’s :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor hulsteins » za apr 28, 2018 20:57

een beetje VTF er koopt tuulk uitsluitend een topkwaliteit nieuwe duitse auto
met 500 000 km garantie :!:

die tikt ie gelijk af , :yes:
nou ja behalve die dagen dat ie eindelijk 't besluit heb genomen of
ie 'n 1 M of een 10 M bedrijf gratis en voor niets kado doet .

Maar ja , hij rijdt tuulk ook maar 10 000 km per jaar
verste ritje is de VTF dag ,, als ie daar al naar toe gaat
Dus dan ken ie gewoon ook voor 50 jaar toe .

Maar sinds 2 jaar maken ze toch nog weer wat meer kilometertjes met de autoot :
de rooie diesel is er af dus
ze gaan niet meer af en toe met de trekkert naar de lidl ..
France is back
hulsteins

Berichtdoor sivert » zo apr 29, 2018 21:46

Volgens mij gaat het hier over Friesland Campina en niet over voitures.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor hulsteins » zo apr 29, 2018 23:03

rfc melk is 't witst ter wereld
vandaar dat ze er zo min mogelijk van willen verwerken

Er is bijna iedere dag wel een zeer grote internetbankieren-storing
in de hoofdstad legt 't hele elektriciteitsnet plat
op de befaamde wereldberoemde luchthaven vandaag ook alles uren plat

Waar ?
In Suriname ?

:no: :no: in NL !

't wordt tijd om ze op de landbouwscholen weer handmelken te leren
France is back
hulsteins

Berichtdoor Jozef » ma apr 30, 2018 08:57

Gelukkig gaat in Frankrijk altijd alles goed (y) Waar waren we zonder de Fransen? :yes:
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor marcelv » ma apr 30, 2018 13:23

Jozef schreef:Gelukkig gaat in Frankrijk altijd alles goed (y) Waar waren we zonder de Fransen? :yes:

gelijk vanuit België in Spanje :mrgreen:
marcelv

Berichtdoor Hans van Bergen » ma apr 30, 2018 15:36

De plannen zullen hier en daar aangepast worden.

1 De plannen in de schredder. Campina bouwt maar nieuwe fabrieken. Melkprijs zakt naar maximaal Garantie prijs of Garantie prijs -1 cent. De rest is voor reserveringen en om het EV op peil te houden. Fosfaat prijzen stijgen door. Leden kunnen groeien.

2 Plannen gaan door. Melkprijs blijft behouden. Leden kunnen maximaal 1.5 % groeien wellicht in de toekomst iets meer. Fosfaat rechten zakken in prijs.
Hans van Bergen

Berichtdoor jan.nl » ma apr 30, 2018 18:54

Hans van Bergen schreef:De plannen zullen hier en daar aangepast worden.

1 De plannen in de schredder. Campina bouwt maar nieuwe fabrieken. Melkprijs zakt naar maximaal Garantie prijs of Garantie prijs -1 cent. De rest is voor reserveringen en om het EV op peil te houden. Fosfaat prijzen stijgen door. Leden kunnen groeien.

2 Plannen gaan door. Melkprijs blijft behouden. Leden kunnen maximaal 1.5 % groeien wellicht in de toekomst iets meer. Fosfaat rechten zakken in prijs.

Plan 2 is al aan de gang,komt melk tekort dadelijk,hoor steeds meer over plannen dat landbouwgrond volgezet wordt met panelen,prijs kan je niet voor melken. :no:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie