Reacties op spam

Plaats hier vragen, suggesties, bugs en opmerkingen m.b.t. het forum.

Moderator: Moderators

Reacties op spam

Berichtdoor Christel » wo okt 25, 2006 07:31

Willen jullie svp niet reageren op spamberichten? Dat maakt het verwijderen alleen maar lastiger.

Dank!
Christel
Moderator

Beroep: Projectleider communicatie
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Henk » za nov 11, 2006 22:16

Da's goed, maar hoe kan 't dat deze spammologen nog steeds vrij 't forum op kunnen :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MelkboerLuc » za nov 11, 2006 22:50

Het is blijkbaar een algemene plaag op forums dat er veel spam is de laatste tijd.
Ik weet ook niet of er hier on forum structureel iets veranderd is dat meer spam zou moeten of kunnen tegehouden.
Misschien doet de grote massa spam-aanvallen er wel iets aan dat er nu en dan doorglippen.
Verwijderen is voor ons niet veel geen werk, maar zo nu en dan moeten wij ook eens koeien melken en zitten wij niet op het forum :P
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Corjan » za nov 11, 2006 22:50

Er zat net een hoer bij loonwerk :roll:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor MelkboerLuc » za nov 11, 2006 22:59

Corjan schreef:Er zat net een hoer bij loonwerk :roll:

Ik heb geen h**r gezien, maar wel een vreemde link, en die heb ik verwijderd. (nooit op klikken anders kan je scherm opeens helemaal en definitief blauw worden)

Ja, dat is soms vreemd, meestal komt de spam binnen op het eerste topic dat er staat in een subforum, ofwel maken ze zelf een nieuw topic aan, deze keer op het tiende.
Ik snap ook niet hoe hun systeem werkt.
Ik wil het eigenlijk ook niet weten.
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor BST » zo nov 12, 2006 02:17

MelkboerLuc schreef:Ja, dat is soms vreemd, meestal komt de spam binnen op het eerste topic dat er staat in een subforum, ofwel maken ze zelf een nieuw topic aan, deze keer op het tiende.
Ik snap ook niet hoe hun systeem werkt.
Ik wil het eigenlijk ook niet weten.

Waarschijnlijk hoeven die spamologen of niet twee keer daags de melkput in en hebben dus alle tijd om dat soort zaken uit te zoeken. :twisted:
Liberalism: The triumph of emotions over common sense.
BST

Beroep: Herdsman
Interesses: Koeien, heel veel koeien

Berichtdoor Henk » zo nov 12, 2006 06:47

'n tijdje terug opperde iemand om het registreren moeilijker te maken. Bv 'n 3tal vragen stellen die iedereen wel weet.

Voorbeeld:

De beroemde HF stier heette Sunny ....?.....
Restprodukt van de bierbrouwer is bier....?......
Sinterklaas is op ...?..december

Want die malloten registreren z'n eige nog steeds :shock:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MelkboerLuc » zo nov 12, 2006 08:14

Laten we eerlijk zijn, het is toch wel een beetje doenbaar?
Er komt wel wat spam binnen, maar ik denk dat dit momenteel het tiental per dag niet overschrijdt.
Vergelijk dit dan eens met het aantal bezoekers en met het aantal posts hier.
Er zijn 6 members op dit forum die hier alle spam kunnen wegklikken.
Dus hoeveel rommel blijft er hier een halve dag staan??
Velen onder ons krijgen ook elke dag massa's spam in de gewone mailbox. (bij mij ong. 40/dag)
Dat moet je toch ook zelf persoonlijk wegklikken?

:idea: Hier op 't forum: gewoon negeren. :idea:
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor peter » zo nov 12, 2006 12:20

MelkboerLuc schreef:Velen onder ons krijgen ook elke dag massa's spam in de gewone mailbox. (bij mij ong. 40/dag)
Dat moet je toch ook zelf persoonlijk wegklikken?

:idea: Hier op 't forum: gewoon negeren. :idea:

Heb je jou mailadres te veel op internet gezet, want ik krijg geen spam binnen op mijn mailbox. Want ik schrijf het op als ....... ad .... dot com
peter

Berichtdoor BST » zo nov 12, 2006 14:38

Ik begin dat kaartje onder Henk zijn postings ook behoorlijk irritant te worden, vooral als je geen snelle internetverbinding hebt. Is het echt nodig om dat kaartje onder ELKE (2123) postings te zetten. SPAM???!!!???
BST

Berichtdoor Robert » zo nov 12, 2006 14:43

Henk wil wat extra bezoekers :wink:

Nog 1 dag volhouden Stef!
Het kaartje is voor het vliegtuig. Zo kan de landingsbaan snel herkend worden. :lol:
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor MelkboerLuc » zo nov 12, 2006 17:26

peter schreef:Heb je jou mailadres te veel op internet gezet, want ik krijg geen spam binnen op mijn mailbox. Want ik schrijf het op als ....... ad .... dot com

Heb je gelijk in, ik ben een tijd nonchalant geweest hierin.

Ik ben ook aangemeld op een aantal algemene sites waar uitleg over ons bedrijf en mijn website in de index vermeld staat, mét mijn mailadres, ik ben daar ook niet altijd baas over.

Hoe het vermeld staat is inderdaad belangrijk, zoals jij het doet is het niet rechtstreeks aanklikbaar.
En om te tonen dat ik van goede wil ben heb ik al eens iemand zijn mailadres in een topic veranderd omdat het als rechtstreekse link stond.
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor BST » zo nov 12, 2006 22:26

Stef Booijink schreef:Ik begin dat kaartje onder Henk zijn postings ook behoorlijk irritant te worden, vooral als je geen snelle internetverbinding hebt. Is het echt nodig om dat kaartje onder ELKE (2123) postings te zetten. SPAM???!!!???

Henkie hof van Postel: was je altijd al zo bijdehand, of is dat iets van de laatste tijd?
BST

Berichtdoor MelkboerLuc » zo nov 12, 2006 23:06

Stef Booijink schreef:Ik begin dat kaartje onder Henk zijn postings ook behoorlijk irritant te worden, vooral als je geen snelle internetverbinding hebt. Is het echt nodig om dat kaartje onder ELKE (2123) postings te zetten. SPAM???!!!???

Ik ben er bijna van overtuigd dat Henk dat foto-onderschrift na de Opendeur wel zal verwijderen ten voordele van diegenen met een tragere verbinding.
Het heeft wel iets, zo'n kleurtje, maar zoals Jan.nl al in een ander topicschreef: het moet niet gekker worden...
Vind ik ook.
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor Christel » ma nov 13, 2006 09:50

het is een wat late reactie, maar wat betreft de aanmeldprocedure; daar is inmiddels al een beveiliging op toegepast. Op een of andere manier komen sommige automatisch gegenereerde gebruikers/berichten daar langs heen. Ik heb inderdaad net als Luc het idee dat de hoeveelheid Spam nu redelijk onder controle is. Wel werkt Trees aanvullend een 'update' van dit forum, waarmee de Spam beter buiten de deur gehouden kan worden.
Christel
Moderator

Beroep: Projectleider communicatie
Interesses: Melkveehouderij

Volgende

Keer terug naar Vraag & antwoord