Gasten registreer en geef mening

Plaats hier vragen, suggesties, bugs en opmerkingen m.b.t. het forum.

Moderator: Moderators

Re: Gasten registreer en geef mening

Berichtdoor Hindrik » do okt 09, 2014 23:35

Ik realiseer me dat ik met het plaatsen van een reactie in dit topic wel wat oude koeien uit de sloot haal, maar;

Ik was al op zoek geweest naar een voorsteltopic, maar kon dat niet vinden.
gevonden ! viewtopic.php?f=10&t=5508&p=470632#p470632

Totdat ik het in dit topic door melkboer Luc gepresenteerde voorsteltopic tegen kwam, [welke op slot zit].

Daarom maar even hier, kan een ieder die dat wil er toch notie van nemen via: nieuwe berichten.

Wie is 'Hindrik'?
Hindrik is van een bouwjaar uit de jaren 60 uit de vorige eeuw.
Geboren in een [vrij] groot [voor hedendaagse begrippen] arbeidersgezin, waar naast het dienstverband bij de werkgever nog 1 of 2 m.koeien en andere dieren werden gehouden voor eigen gebruik.
Melk die we zelf niet op konden, ging in de bus naar het fabriek.
Zelf van jongs af aan altijd bij de boer gespeeld/geweest.
Toen ik een jaar of 10 was kreeg ik een baantje bij een mv houder in de buurt, ieder vrij uurtje was ik daar te vinden, na schooltijd, zaterdagen en vakantie's.
Aangezien ik te klein was om de apparaten [surge onder de koe hangend] aan de bovengelegen vacuumleiding aan te sluiten, trok ik me op aan de halskettingen waar de koeien aan stonden.
Aangezien we later op de lagere landbouwschool vrijdags vrij waren, ging ik van do avond t/m de vrijdagmorgen mee met de veerijder naar de markt in Leeuwarden, soms Zwolle en Groningen [di].
Onlangs ging het hier op het forum over he salaris voor een melker, welnu ik herrinner me nog dat ik startte met F 1.- [voor de jongere garde € 0,45] per uur, en ik was er blij mee.
We molken toen een 20/22 koeien met 2 man :oops: .
Hoewel ik dus graag boer wilde worden, het zat er niet in, geen boerderij, geen land, geen quotum, geen koeien en geen kapitaal/zekerheden.
Vervolgens div werkzaamheden gedaan [div bouw gerelateerd ] getrouwd enz enz.
Waar we nu staan:
Deeltijd zelfstandige in de veehouderij [geen volwaardig inkomen], en voor de rest zie:

viewtopic.php?f=6&t=6903
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Vorige

Keer terug naar Vraag & antwoord