Over meer leden en on topic blijven.

Plaats hier vragen, suggesties, bugs en opmerkingen m.b.t. het forum.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Henk » za nov 18, 2006 20:27

Nu'ker nogeens over nadenk; als alle lezers ook noggus daadwerkelijk gaan registreren én reageren heb je twee möglichkeiten: óf je raakt 't spoor helemaal bijster in het woud van topics, óf je stopt met werken om je volledig opt forum te storten om 't zodoende nog wat bie te holden :lol:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john verhaar » za nov 18, 2006 20:52

Helemaal me eens Henk :?
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor N Arends » za nov 18, 2006 23:56

Henk schreef:Nu'ker nogeens over nadenk; als alle lezers ook noggus daadwerkelijk gaan registreren én reageren heb je twee möglichkeiten: óf je raakt 't spoor helemaal bijster in het woud van topics, óf je stopt met werken om je volledig opt forum te storten om 't zodoende nog wat bie te holden :lol:

Zo had ik het nog niet bekeken :!: Maar Henk je hebt weereens gelijk :lol:
Allemaal de beste wensen voor 2007.
N Arends

Beroep: veehouder
Interesses: koeien fokkerij

Berichtdoor MelkboerLuc » zo nov 19, 2006 00:33

Ook een nadenkertje:
als alle vaste leden zich keurig aan de topic zouden houden zouden er maar half zo veel posts zijn?
Ja toch?
Mogen die nieuwe leden zich toch registreren Henk?
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor BST » zo nov 19, 2006 02:26

MelkboerLuc schreef:als alle vaste leden zich keurig aan de topic zouden houden zouden er maar half zo veel posts zijn?

You're killing the fun Luc!
Liberalism: The triumph of emotions over common sense.
BST

Beroep: Herdsman
Interesses: Koeien, heel veel koeien

Berichtdoor MelkboerLuc » zo nov 19, 2006 09:53

Stef Booijink schreef:
MelkboerLuc schreef:als alle vaste leden zich keurig aan de topic zouden houden zouden er maar half zo veel posts zijn?

You're killing the fun Luc!

Sorry, het was al wat laat gisteren, misschien heb ik me wat verkeerd uitgedrukt.
Ik ben helemaal niet tegen fun binnen een topic-onderwerp, en een zijsprongetje is best leuk en houd het forum levendig.
Wat ik wel behoorlijk irritant vind is dat men zo gemakkelijk van de hak op de tak springt en verandert van onderwerp.
Ik wens mij altijd te verplaatsen in de gedachte van een nieuwe of onregelmatige lezer die een interessant onderwerp aanklikt, en die dan dus over dat onderwerp wil lezen. Bijvoorbeeld van gisteren, gaat het over "blijven van melkquotum", dan wenst die gast daar toch enkel over quotum te lezen? Wil hij over een (verandering naar een ander) boekhoudkantoor lezen, dan zal hij heus wel dat ander topic aanklikken.

Ik volg de stelling van Henk niet dat je het spoor bijster raakt als er meer topics zijn, integendeel, dat brengt juist duidelijkheid.
Uiteraard is het voor de vaste leden gemakkelijk om gewoon het antwoord te vervolgen van de vorige dag, het lijkt wel of je voortdurend in gesprek blijft.
Leuk voor jullie, maar het schept een onduidelijk forum.
Is mijn mening.
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor Corjan » zo nov 19, 2006 14:51

Ben het wel met jullie allemaal wel een beetje eens. Als je alleen op het forum komt voor een bepaald onderwerp is het geen probleem als er nog veel meer deelnemers zijn. Maar als je zo als ik, bijna overal mijn neus ff tussen wil steken kost me dat bijna de hele dag :? En mijn vrouw knikkert mij onderhand het huis uit :evil: .................. :roll: Zou ik wel weer wat meer tijd hebben :oops:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor auke » zo nov 19, 2006 16:31

kijk een of twe keer per dag naar alle nwe reacties. kost me 10 minuten per keer dus das geen probleem.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Xander » zo nov 19, 2006 16:44

Ik heb niet zoveel tijd nodig in veeteeltvlees er is toch bijna niemand die iets schrijft :evil:
Niet alles loopt zoals je wil of zoals je voorzien had, maak er gewoon het beste van ...
Xander

Beroep: arbeider
Interesses: BWB

Berichtdoor Henk » zo nov 19, 2006 16:52

auke schreef:kijk een of twe keer per dag naar alle nwe reacties. kost me 10 minuten per keer dus das geen probleem.

Red ik ut nie mee Auke :oops: As you know, I'm a' officefarmer, hetgeen in de praktijk betekend dat ik tussen de paparassen door ff opt forum wip om vlug te tjekkuh :wink: Kan 1x daags zijn maar net zo goed 4x daags :roll:

Luc, ik vind dat iedereen z'n eige moet kunnen registreren en ook reacties geven. Tzou van de zotte zijn dat wij als oudgedienden menen 't forum te kunnen kleemen :? Meer reactie geeft meer stof tot nadenken = leerzaam :D . Helaas is meer reacties nóg meer tijd int forum steken wil je 't 'n bietje beej holden :( en ik denk dat deze handicap de diepgang vant forum de das omdoet :cry: Nu ist bekant winter en kunnen velen er geregeld tijd in steken maar zogauw 't nieuwe seizoen begint kom je tijd tekort; dus is 't op 'n bepaald moment nie meer te volgen dús schei je d'r met uut :cry: :cry:

Hep int begin van 't forumtijdperk interessante stukkies gelezen van mensen die je de laatste maanden niet meer hoort :cry: en da's sund :cry: :cry:

( djuu, wa'n gejank allemaal :cry: , zallet weer wel zijn zeker :roll: :()
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MelkboerLuc » zo nov 19, 2006 23:46

Mijn mening is dat als je het forum een beetje wil bijhouden dat je dan het best gebaat bent met topics die enkel over het onderwerp gaan, (eventueel met een lichte afdwaling voor de fun, dat kan wel).
Wil je eens over iets anders praten, open dan een nieuw topic.

Is er kans op een teveel aan topics?
Ik ben overtuigd van niet, niet iedereen hoeft zich verplicht te voelen om elk topic op te volgen als het u niet echt interesseert.
Bijvoorbeeld Henk, ik zie je niet veel op het Vleesveegedeelte, dat is waarschijnlijk omdat het je niet echt interesseert.
Is er een probleem als er een topic is met maar 5 antwoorden, maar waarbij een vraag helemaal opgelost is?

Als alle topics werkelijk on topic blijven is er helemaal geen probleem om weer de draad op te nemen als je een tijdje out bent geweest in het gras ofzo.
(Moet je dan niet persé in een topic over kruislingen verwachten om daar de actuele quotumprijs te vinden.
Want die kans bestaat op vandaag wel.)
Je kan de nieuwste ontwikkelingen in de verschillende topics dan zelfs gestructureerd en gedoseerd afwerken.
Zo nu en dan een beetje als je tijd hebt.

Voor een prachtig voorbeeld, kijk eens naar het volgende topic.
Stel dat je als boer op zoek bent naar homeopathische geneesmiddelen en na 14 antwoorden ongeveer dan loopt het een beetje uit de hand, ja, tot aan nummertje 60.
Wie heeft daar nou nog iets aan?
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor Sander » ma nov 20, 2006 00:50

Ik vind dat luc het allemaal veel te serieus neemt, maar dat kan ook aan mij liggen. Wijken wij teveel van het onderwerp af (dat hou je niet tegen, gesprekken verlopen nu eenmaal zo), dan is het de taak van de moderator om alle reacties even over te zetten in een nieuwe of bestaande topic. Simpelweg omdat wij dat niet kunnen. Ook moderatoren maken te snel een nieuwe topic aan, soms kan het best in een bestaande.

Een groot voordeel van de boer tot boer colums was dat je een vast onderwerp had. Diepgaande discussies tot gevolg. Nu heb je zoveel te lezen dat je snel even reageerd. Tijd voor lange discussies is er minder tot niet. Groot nadeel van boer tot boer was de beperkte discussiestof. Die is nu vrijgegeven met een grootschalig aantal topics tot gevolg. IK stoor mij der niet aan, ik ben nieuwsgierig. Maar kan me wel voorstellen dat minder frequente bezoekers door de bomen het bos niet meer zien.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor peter » ma nov 20, 2006 01:03

Sander schreef:
Een groot voordeel van de boer tot boer colums was dat je een vast onderwerp had. Diepgaande discussies tot gevolg. Nu heb je zoveel te lezen dat je snel even reageerd.

Ik ben het met je eens dat diepgang steeds minder wordt.
peter

Berichtdoor Robert » ma nov 20, 2006 09:58

Het aantal reacties is mij ook te veel. Als ik naar mijn eigen reacties kijk, dan staan er ook een heleboel tussen die niet ter zake doen.

Ik denk dat ik maar een poosje stop. Kweenie of ik dat helemaal volhou, maar voor wat 'wijsneusen' is het te veel. :wink:
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Christel » ma nov 20, 2006 11:01

Ik hoor me hier waarschijnlijk niet in te mengen, maar ik wil natuurlijk even laten weten dat ik het erg goed vind dat jullie zelf hierover in discussie gaan. Veel aanpassingen die de moderators doorvoeren in het forum moeten de leesbaarheid verbeteren voor minder regelmatige bezoekers. Prettiger leesbaar, maakt dat mensen ook sneller, en met meer diepgang, reageren lijkt mij. Een snelle, soms flauwe, reactie is vaak erg leuk om in te tikken, maaar uiteindelijk draagt het niet veel bij aan de discussie. Ook ik moet me vaak inhouden om niet te reageren, bijvoorbeeld op flauwe verwijzingen over bv mijn 9 tot 5 baan....
Als jullie zelf nu proberen de flauwekul voor Community te bewaren, dan blijft de rest van het forum "leerzaam", want volgens mij steken jullie allemaal wel iets op van de gevoerde discussies.
Christel
Moderator

Beroep: Projectleider communicatie
Interesses: Melkveehouderij

Volgende

Keer terug naar Vraag & antwoord