Over meer leden en on topic blijven.

Plaats hier vragen, suggesties, bugs en opmerkingen m.b.t. het forum.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Hans van Bergen » ma nov 20, 2006 11:42

Ik hoop toch dat als mensen iets grappigs bedenken ze dat toch gewoon neerzetten. Ik hoor vaak van lezers dat ze dat erg leuk vinden. 8)
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor MelkboerLuc » ma nov 20, 2006 15:44

Sander schreef: Wijken wij teveel van het onderwerp af (dat hou je niet tegen, gesprekken verlopen nu eenmaal zo), dan is het de taak van de moderator om alle reacties even over te zetten in een nieuwe of bestaande topic. Simpelweg omdat wij dat niet kunnen. Ook moderatoren maken te snel een nieuwe topic aan, soms kan het best in een bestaande.

Kijk, als er iets moet verplaatst worden, dan kost dat een beetje tijd, een paar klik-handelingen.
Er loert altijd het gevaar om de hoek dat je een foutje maakt en dat eea verloren gaat van die post.
Is het niet simpeler dat wie iets nieuws te vertellen heeft dat afwijkt van een topic daarvoor zelf een nieuw topic aanmaakt?
Ik heb laatst daar iets over boekhoudkantoren verplaatst uit "kwotum afschaffen".
Ik vond dat zo vreemd dat het er kwam, ik vond het helemaal niet passend en heb toen een nieuw topic aangemaakt.
Het was een dagje stil, en zie, daar wordt nu op verdergeborduurd.
Misschien blijft het bij 4 antwoorden, misschien worden het er 40?
Als binnen een topic verschillende onderwerpen aan bod komen, dan wordt het algauw een rommeltje en dan zie je door de bomen het bos niet meer (ik heb een aantal minuten zitten zoeken vanwaar die uitspraak over dat boekhoudkantoor alweer gekomen was, kon er zo niet opkomen)
Als Moderator kan je natuurlijk niet van tevoren inschatten hoever een topic zal ontsporen, wanneer moet je dan ingrijpen? Of hoelang laten ontsporen?

Je geeft zelf iets aan over een vast discussie-onderwerp in de "boer tot boer" columns. Dat dit beter was omdat er niet afgeweken werd.
Zeggen we dan niet beiden hetzelfde?
Men heeft de beperktheid van de discussiestof losgelaten doordat nu iedereen zelf een topic kan aanmaken.
Dat is een verreiking, maar tevens een gevaar voor het uitweiden, als men zich niet aan het onderwerp houdt.

Sander schreef:Maar kan me wel voorstellen dat minder frequente bezoekers door de bomen het bos niet meer zien.

Bedoel je door het uitweiden van de reacties?
Of door een teveel aan topics?

Volgens mij kunnen er geen (degelijke) topics teveel zijn, hoe kort ze ook mogen zijn, ze hebben elk hun waarde.

En graag met een licht vleugje fun.
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Henk » ma nov 20, 2006 21:49

Conclusie: 'n zware taak, dat moderatoren :idea: :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » ma nov 20, 2006 22:12

Christel schreef:
Als jullie zelf nu proberen de flauwekul voor Community te bewaren,

zal het proberen. met nadruk op proberen. En luc maak je niet te naar. Oh sorry henk, naar = druk 8)
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor MelkboerLuc » ma nov 20, 2006 23:52

Ik maak me niet druk, Sander.
Ik zeg alleen maar mijn gedacht. Dit is trouwens mijn persoonlijke mening hierboven.

Henk schreef:Conclusie: 'n zware taak, dat moderatoren :idea: :wink:

Zwaar? Welneen.
Ik heb er zelfs flink mijn plezier in als ik een linkje of een foto kan aanpassen zodat het forum weer leesbaarder wordt (technisch dan).
Ingrijpen in een post is al moeilijker. Je moet constant de vraag stellen: is dit wel nodig, wat heeft de poster bedoeld, waar gaat dit naartoe?
Kan zijn dat je iets verkeerd doet.
Of iets verkeerd begrijpt (ja, zelfs de taal soms).
Ik wil altijd iets herstellen als ik verkeerd was. Geen probleem.
Maar jullie maken het niet altijd gemakkelijk. Vanavond alweer zelfs.

Ik wil graag werken volgens de forumregels, en voor het opstellen en naleven van die regels, daartoe kan een aanzet gegeven worden door jullie reacties.
Dus, vaste en minder vaste lezers, vertel het maar hoe jullie het zien.
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor Corjan » di nov 28, 2006 19:10

Liepen we een dikke week geleden nog te klagen dat het te druk werd. Is het sinds onze Henk in het ziekenhuis ligt, een beetje een dooie boel aan't worden :evil:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Robert » di nov 28, 2006 20:23

Het heeft ook veel met Henk te maken maar gezien de reacties denk ik dat velen niet spontaan meer reageren. Veel minder emoticons en grappige opmerkingen. Wellicht voor de serieneuze lezer prettig maar voor de trouwe verslaafde minder. . . Afbeelding
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor N Arends » di nov 28, 2006 20:49

Robert P schreef:Het heeft ook veel met Henk te maken maar gezien de reacties denk ik dat velen niet spontaan meer reageren. Veel minder emoticons en grappige opmerkingen. Wellicht voor de serieneuze lezer prettig maar voor de trouwe verslaafde minder. . . Afbeelding

Denk ik ook. De meesten zullen wel erg geschrokken zijn door wat er gebeurd is. Gaat mij net zo.
De ene week zit je nog gezellig met elkaar bij de tafel te eten e.d en twee week later ligt hij in het ziekenhuis. Maakt toch wel indruk ondanks dat je elkaar maar een keer hebt ontmoet.Hopen op een spoedig herstel .
N Arends

Interesses: koeien fokkerij

Berichtdoor Koets » di nov 28, 2006 20:56

nou, doe er wat aan!!
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor N Arends » di nov 28, 2006 20:58

Koets schreef:nou, doe er wat aan!!

Waaraan :?: :?:
N Arends

Interesses: koeien fokkerij

Berichtdoor Koets » di nov 28, 2006 21:10

:arrow: euh, ik bedoel eigenlijk grappige reacties plaatsen om 't forum weer attractive te maken! Maar is inderdaad wel raar voor degenen die bij Henk thuis zijn geweest. Ik schrijf hier nog niet zo lang, maar ben al geruime tijd trouwe lezer van dit forum, zodoende 'ken' ik Henk. Heb hem verder nooit ontmoet, maar je weet zo'n beetje wel wat voor vlees er in die eerselse bureaustoel zit als je zijn reacties leest.
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Robert » di nov 28, 2006 23:12

N Arends schreef:Denk ik ook. De meesten zullen wel erg geschrokken zijn door wat er gebeurd is. Gaat mij net zo.
De ene week zit je nog gezellig met elkaar bij de tafel te eten e.d en twee week later ligt hij in het ziekenhuis. Maakt toch wel indruk ondanks dat je elkaar maar een keer hebt ontmoet.Hopen op een spoedig herstel .

Om eerlijk te zijn. Mijn gedachte was ook iets minder eerbaar. :oops: Natuurlijk dacht ik ook aan het ongeluk maar mijn reactie ging meer over de hoeveelheid reacties die Henk maakt (en de kwaltiteit daarvan) Gelukkig heeft hij (Henk) een harde kop. Ik heb vernomen dat het met de gezondheid van Henk de goed kant op gaat. Karla belt zo af en toe en zal ons op de hoogte houden.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor MelkboerLuc » ma maart 24, 2008 23:24

Onderstaande tekst past hier het best in dit topic dacht ik:

marcel.dk schreef:
MelkboerLuc schreef:goed onderwerp maar niet echt de plaats.

Henk, wil je een nieuw topic openen met "Diensten van de GD" aub.

Hier verder discussiêren over "Para en RFF"

:roll: luc het leesplezier wordt aardig verziekt door al die nieuwe topics :evil:
3 topics over mestschuiven en weet ik hoeveel over zand of andere boxbedeking :x

Ik vind het nog steeds ideaal als een topiconderwerp gevolgd wordt en slechts beperkt wordt uitgeweid.

Als er iemand een gevoel heeft dat er teveel topcs en teveel dubbeltopics zijn mag je dat steeds melden, graag met de nodige links erbij waar één en ander te vinden is.
Misschien kunnen er wel een aantal dubbels gesloten worden
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor Vie » di maart 25, 2008 02:12

Vaak zijn degene die nieuwe topics openen nieuwelingen, en die kun je t ook nie kwalijk nemen dat ze de weg nog niet zo weten. KOmt bij dat diegene vaak een specifiek antwoord of mening willen hebben. Als er in een ander topic net een andere discussie aan de gang is sneeuwt hun vraag onder. Misschien na verloop van tijd zoiets gewoon in een ander topic onderbrengen?
Wie kijkt er nog op de pagina's 2 en 3 met topics, ikke nooit in ieder geval, en een nieuweling al helemaal niet.
Verder zijn er wat onzintopics, of topics met enkele reacties, die kunnen wat mij betreft zo weg.
Alle advertenties van pakweg een half jaar of ouder kunnen ook zo pleite.
Dat zou al wat opruimen... :idea:
Vie

Berichtdoor Vie » zo jun 01, 2008 05:00

Nou luc, jaap, prins r, karla trees inge en de hele ratteplan. Morgen uit de kerk es an de gang :wink:
Vie

VorigeVolgende

Keer terug naar Vraag & antwoord