Nieuw op Forum: Melkweg 2020

Plaats hier vragen, suggesties, bugs en opmerkingen m.b.t. het forum.

Moderator: Moderators

Nieuw op Forum: Melkweg 2020

Berichtdoor Jaap » wo jul 06, 2011 15:20

Vanaf 14 juli start Veeteelt het project Melkweg 2020. Daarin staan zes veehouders centraal, die het komende jaar gevolgd worden in de te maken strategische keuzes om boer te blijven in het quotumloze tijdperk.
Voor dit project wordt een speciale website gemaakt waar de zes veehouders via film, blog, foto's en Twitter zijn te volgen.

En zoals misschien al is opgemerkt: ook VeeteeltForum zal een rol spelen in de multimediale communicatie van Melkweg2020. Vanmiddag is er kort een test geweest, en snelle VTForummers hebben zich er al even in gemengd. Het is de bedoeling dat de zes veehouders elk een eigen plek krijgen op VT Forum waar zij disucssies kunnen voeren/vragen kunnen stellen over de te maken keuzes. Dat lijkt me een kolfje naar de hand van de VTForummers: wanneer er iemand een mening heeft dan zijn zij het wel... (y)

De testfase verliep niet vlekkeloos en zal nog wel een keertje plaats vinden. Weest gerust als je dus tijdelijk wat aanpassingen ziet, het is geen virus of een spammer.

Jaap
Jaap

Beroep: Redacteur
Interesses: Melkveehouderij

Re: Nieuw op Forum: Melkweg 2020

Berichtdoor Corjan » wo jul 06, 2011 18:02

Mooi het is wat rustig opput forum, en nu kunnen we weer gaan rellen met 6 mensen, met ik neem aan, een sterken eigenmening :idea: (y) (y)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Vie » wo jul 06, 2011 20:27

Jep, u vraagt, wij kraken wel af 8)
Vie

Berichtdoor MelkboerLuc » wo jul 06, 2011 22:23

Pffff, dàt heeft lang geduurd.
Drie jaar geleden heb ik een dergelijk concept al voorgesteld
Was wel in een periode waar men aan één kant Wagenings hardhorig was en aan de zuidkant doof.
En dan nu andermans veren op zijn gat steken? Dat is durven.
Veel succes ermee.
Ik durf er bak bier op de forumdag onder te verwedden dat de zes veehouders zonder twijfel 6 keer van Nederlandse origine zullen zijn
Ik hoop dat de boertjes onder de 100 koeien en 100 hectaren nog aan de bak komen
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Henk » do jul 07, 2011 09:58

MelkboerLuc schreef:Ik durf er bak bier op de forumdag onder te verwedden dat de zes veehouders zonder twijfel 6 keer van Nederlandse origine zullen zijn

Ik wilde dr bijna 'n bak bier om verwedden dat Luc 1 van de 6 zou zijn... :D
Of heeft Jaap het niet over 6 veehouders van ut forum :?:

Melker, Schoonvelde, Luc, Nestor, Jan.nl en Hans vB, je weet wel al da vooruitstrevend spul... :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do jul 07, 2011 12:03

Jullie moeten natuurlijk ook wel eens op de gewone Veeteelt-site kijken: http://www.veeteelt.nl/nieuws/maatschap ... veehouders

Zijn idd 6 Nederlandse boeren. Ter compensatie van de Vlamingen hebben ze er wel 2 uit het Zuid-Limburg tussen zitten.

Neem dat bier maar vast mee Luc!
Hookwood Holsteins

Berichtdoor MelkboerLuc » do jul 07, 2011 16:39

:oops: er is een stukje van mijn zin weggebleven
ik bedoelde eigenlijk: wedden dat er niet anders dan Nederlanders zullen tussen zitten :oops:
En die compensatie? Ik weet niet hoor .....
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor Jaap » zo jul 10, 2011 13:20

Ha,mooi scherpe reacties.

Luc, we hebben nog gezocht naar Vlaamse inbreng, maar wat centraal staat bij deze veehouders is de bedrijfseconomische boekhouding. Die wordt van elke veehouder voor groot publiek toegankelijk. Dat vinden we belangrijk omdat cijfers aan de basis staan van de beslisingen die deze bedrijven nemen. De een is zwaar gefinancierd, de ander juist niet.
Die beschikbaarheid en openbaarheid van cijfers bleek een lastige hobbel om te nemen bij Vlaamse inbreng.

Maar wees gerust, er is wel een grote verscheidenheid qua omvang en bedrijfsstijl van de bedrijven. Van bedrijven met een neventak, biologisch tot jonge mensen die zwaar gefinancierd zitten. Er is vast wel een bedrijf waar je enkele aspecten mee zou kunnen vergelijken.

De veehouders zijn nog relatief onbekend met VT Forum. We (vanuit Veeteelt) zullen ze even op weg moeten helpen de eerste weken. Maar dat leert vast snel wanneer ze geprikkeld worden door jullie...
Jaap

Berichtdoor MelkboerLuc » zo jul 10, 2011 15:17

Ha, oef, ik dacht al dat ze uitgeselecteerd waren omwille van tekort aan ondernemerschap
Dat had ik nog wel even ter bespreking willen stellen !

Cijfers vrijgeven over inkomen ligt inderdaad wat lastig bij ons :mrgreen:
Ken je dat als je bij de kinderen bent als ze bezig zijn op Netlog of Facebook, schrijven ze soms " p l m " of " m l m " ergens tussen hun reacties.
Nee ?
Voor de niet-ingewijden: zo laten ze aan hun vriendjes weten dat " papa leest mee "
In bovenstaand geval zou je kunnen zeggen " b l m " (belastingscontroleur leest ook graag mee ...)
ben ik en zovelen een beetje huiverachtig van .....

Niet om die 6 veehouders bang te maken, maar je zal hen toch een beetje moeten behoeden tegen al te "prikkelende" reacties van onze leden. Voortdurend op je kap krijgen is niet altijd zo leuk. Ik hoop dat ze dit overleven.
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor Vie » zo jul 10, 2011 16:34

:twisted: :lol:
Vie

Berichtdoor Henk » zo jul 10, 2011 19:23

Luc bedoelt tuuk de omzetting van witte melluk naar zwart geld... 8) :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Christel » wo jul 13, 2011 16:03

Zo he Luc, jij start met een lekker pittige reactie. M'n geheugen is niet geweldig, maar had de indruk dat je dingen toch meestal van meerdere kanten bekijkt. Gelukkig lees ik later nog een paar nuanceringen, ben benieuwd hoe de discussie rond Melkweg 2020 straks gaat verlopen.
Christel
Moderator

Beroep: Projectleider communicatie

Berichtdoor Sander » wo jul 13, 2011 16:16

gaan die mensen zich niet ff kort voorstellen. :?:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Jaap » wo jul 13, 2011 17:09

Voorstellen zal niet zo zeer hier plaats vinden. Wel uitgebreid op de site melkweg2020.nl en in Veeteelt. De site gaat morgen om 12.00 in de lucht, wordt nu flink gestresst om het gevuld en werkzaam te krijgen.... :evil:

VT forumberichten komen automatisch op die site. Vandaar deze nu al in de lucht, om al wat reacties te hebben wanneer de site morgen actief wordt. En die eerste reacties hebben we al van Hookwood en Roderick. De rest zal wel snel volgen denk ik

J.
Jaap

Berichtdoor Koets » wo jul 13, 2011 22:07

Vind nou die stelling van die machines over zaagsel instrooien nou nie dusdanig wereldschokkend om daar nou een hele poeha van te maken.... :oops: :roll:
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Volgende

Keer terug naar Vraag & antwoord