Judoka de Saint Fontaine

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Judoka de Saint Fontaine

Berichtdoor BWB » zo sep 30, 2007 14:24

Heeft er iemand een lineaire beoordeling van Judoka de Saint Fontaine, of weet er iemand iets over dez stier(= volle broer van Folie)
BWB

Berichtdoor Gido » di okt 02, 2007 13:13

taille 75
Bespiering 90,2
Type 82,3
Beenwerk 87
Algemeen voorkomen 85
eindnotering 87,6
Gido

Interesses: liefhebber BWB en (bijna) fokker

Berichtdoor BWB » di okt 02, 2007 18:21

en de deelbeoordelingen voor borstbreedte, rugbespiering, staart en kruisligging????
BWB

Berichtdoor Gido » di okt 02, 2007 20:12

Lengte 39
rib 28
Borstbreedte 33
bekkenbreedte 40
schouder 40
rug 33
kruis 25
staartinpl 27
ruglijn 25
dijen zowel zij als achter 42
sprong 23

Dat was het wel zo'n beetje, verder niet veel uitschieters.
Gido

Interesses: liefhebber BWB en (bijna) fokker

Berichtdoor liefhebber » wo okt 03, 2007 13:07

Aan enkel lineaire beoordeling is niet of moeilijk een indruk te krijgen van mogelijke fokkerij-kwaliteiten van een stier. Helaas is bezoek van opendeurdagen momenteel niet meer mogelijk (of enkel in beperkte vorm achter glas!), waardoor daadwerkelijke fenotypische beoordeling door fokkers zelf niet meer mogelijk is.
Op foto (maar wat kan men op vandaag al niet van een foto maken?!?!) ziet de stier er geweldig uit, en de lineaire beoordeling is ok. Vraag me dan nog af wat de meerwaarde is van 1e categorie met +???
liefhebber

Berichtdoor Wiljan » do okt 04, 2007 19:02

Ik heb de stier wel mogen zien en ik vind het een mooie stier met een enorme brede en vooral diepe achterhand, een super dikke rug en is mogelijk iets korter in de totale lengte. Verder lijkt het mij een prima stier om te gebruiken mits je nog iets kan met nog meer Osborne bloed. Het is in iedergeval van voor tot achter vlees met als moedervader Satin SF wat ook staat voor economie.
Wiljan

Interesses: bwb fokkerij

Berichtdoor BWB » do okt 04, 2007 21:14

Ga jij Judoka zelf ook gebruiken nadat je hem gezien hebt???
Hoe valt zijn beenwerk mee?? Folie, zijn zus had niet de beste benen.
BWB

Berichtdoor Wiljan » vr okt 05, 2007 18:14

Ik heb er al een paar drachten van. Ik heb heb gezet op de voor mij de beste koe van onze veestapel . Een Cubitus lange grote koe iets te weinig voorhand en rug een goede bil en vrij ruime sprong. Ook heb ik Judoka op een dochter van deze koe (Offusque) gezet. Pink heeft ongeveer zelfde exterieur als moeder.
Het beenwerk van de stier is voor mij goed je kan iets zeggen over de iets te rechte achterbenen. De fokkerij van deze stier is inderdaad afwachten maar de bloedvoering is prima dus ik durf er zeker flink op te gokken.
Wiljan

Interesses: bwb fokkerij

Keer terug naar Vleesveefokkerij