Nieuwe catalogus Fabroca

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Nieuwe catalogus Fabroca

Berichtdoor kurt lips » do aug 09, 2012 18:57

Ik zet in op Dynamite, Kilowatt en Javanais. Immense en Naïf, daar wacht ik mee.

@ Millo : wat betreft Imprévu : wacht niet te lang als je hem echt nog eens wil, want zijn beschikbaarheid loopt ten einde.
kurt lips

Interesses: wit-blauw

Berichtdoor almox » do aug 09, 2012 21:27

Zie nu dat ik mijn vraag in het verkeerde topic gezet heb. Mijn bedoeling was eigenlijk om dit in het topic van nieuwe stieren te zetten om zo iedereen aan te spreken. Narrateur gebruik ik niet omdat ik met veel Baron- en Dafydd-bloed zit. Dynamite heb ik slechts 10 doses gekocht omdat ik reeds 40 kalveren van hem heb en toch wat bloedspreiding wil houden. Imprevu heb ik 5 doses gekocht.
almox

Berichtdoor almox » za jul 06, 2013 12:05

Van de nieuwe stieren interesseren Farouk en Xylophone me het meest. Wat vinden jullie van de (nieuwe) stieren?
almox

Berichtdoor Millo » za jul 06, 2013 13:49

Grenat de Haute Somme, die viel mij als eerste op!
Een goed fokkerijbeleid-> Champagne bubbels of op de fles!
Millo

Beroep: Zelfstandig en breed inzetbaar in de landbouwsector
Interesses: Breed

Berichtdoor Robert » za jul 06, 2013 21:31

Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor kurt lips » zo jul 07, 2013 15:38

Van de nieuwelingen kan alleen Farouk mij echt bekoren, maar dat wordt nog even wachten. En die Ier voor 2014 heeft alvast de juiste vader om mij nieuwsgierig te maken.
kurt lips

Berichtdoor kurt lips » ma jul 08, 2013 20:41

Ik vind toch dat (te) veel moeders van stieren er te weinig om het lijf hebben. Daardoor komen er toch enkele bij mij sowieso niet in, mede ingegeven door de indexen van oudere stieren. Ik denk hierbij aan Edifiant, Immense, Mirador, Tintin... Voor een echte outcross wil ik nog wel eens door de vingers zien.
kurt lips

Berichtdoor almox » ma jul 08, 2013 20:51

kurt lips schreef:Ik vind toch dat (te) veel moeders van stieren er te weinig om het lijf hebben. Daardoor komen er toch enkele bij mij sowieso niet in, mede ingegeven door de indexen van oudere stieren. Ik denk hierbij aan Edifiant, Immense, Mirador, Tintin... Voor een echte outcross wil ik nog wel eens door de vingers zien.

Ik kan me hier enkel bij aansluiten.
almox

Berichtdoor Robert » ma jul 08, 2013 21:28

Houden de indexen van de oudere stieren van Fabroca zich minder staande dan (ex)toppers van andere organisaties ?
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Witblauwtje » za dec 28, 2013 14:50

Wij hebben twee Immense-vaarsjes, ze zijn nu 8 maanden oud ongeveer en we zijn er zeer tevreden over tot nu toe! Lengte, gewicht en gestalte zitten zeker goed! Van Gagneur ben ik iets minder tevreden. Het vaarsje stelt teleur qua gestalte en het heeft ook vrij lang geduurd eer ze tochtig werd. Zijn stierskalf was wel zwaar bij de geboorte maar had ietwat kromme poten, gelukkig vanzelf goedgekomen. Dynamite, waar we reeds 4 kalveren van hebben, doet het hier ook goed: een mooie tweeling, een zwaar stiertje en een goed bevleesd vaarsje. Het vaarsje zit wel wat achter qua gestalte (maar dat kan ook aan de moeder liggen). Van Javanais zijn er nog 3 kalfjes op komst, dat is dus nog afwachten.

Heeft er iemand van jullie ervaringen met Obligeant? Ik zou hem graag in 2014 eens inzetten. Hij zou samen met Dynamite de meest verkochte Fabroca-stier zijn.
Ook Goulu lijkt me wel wat. Wat denken jullie over Mirador en Mannequin?
Witblauwtje

Berichtdoor almox » ma dec 30, 2013 22:26

Witblauwtje schreef:Wij hebben twee Immense-vaarsjes, ze zijn nu 8 maanden oud ongeveer en we zijn er zeer tevreden over tot nu toe! Lengte, gewicht en gestalte zitten zeker goed! Van Gagneur ben ik iets minder tevreden. Het vaarsje stelt teleur qua gestalte en het heeft ook vrij lang geduurd eer ze tochtig werd. Zijn stierskalf was wel zwaar bij de geboorte maar had ietwat kromme poten, gelukkig vanzelf goedgekomen. Dynamite, waar we reeds 4 kalveren van hebben, doet het hier ook goed: een mooie tweeling, een zwaar stiertje en een goed bevleesd vaarsje. Het vaarsje zit wel wat achter qua gestalte (maar dat kan ook aan de moeder liggen). Van Javanais zijn er nog 3 kalfjes op komst, dat is dus nog afwachten.

Heeft er iemand van jullie ervaringen met Obligeant? Ik zou hem graag in 2014 eens inzetten. Hij zou samen met Dynamite de meest verkochte Fabroca-stier zijn.

Dynamite heb ik 45 kalveren van gehad, ben ik best tevreden van!
goulu heb ik gebruikt maar bevruchte alles behalve goed.
Mirador beperkt gebruikt maar geen drachten van gehad. Ben er mee gestopt omdat ik al veel Tetu-bloed heb.
Mannequin stond in Libramont en vond ik echt maar beperkte stier.

komen er bij:
-Boherard Guinness, broertje van Cantona met als vader Arlequin, 14m +11 706kg
-Puissant de hotte, Kaki du bois rémont*important*furet de beemont, 18m +14 840kg
-Picasso de la chernaudame, loulou de la chernaudame(blackstar)*harpon de la chernaudame* tison de wihogne, 18m +6 en 636 kg
-rapide des volées komt niet
-.... du Falgi, benhur*Ilot, van de beste koe van de Falgi
-grenat werd afgevoerd en vervangen door een volle broer
-2 x charolais

Tip: Naif de hotte! heb goeie kalveren van hem en hoor van overal positieve geluiden.
almox

Berichtdoor Witblauwtje » di dec 31, 2013 14:18

almox schreef:
Witblauwtje schreef:Wij hebben twee Immense-vaarsjes, ze zijn nu 8 maanden oud ongeveer en we zijn er zeer tevreden over tot nu toe! Lengte, gewicht en gestalte zitten zeker goed! Van Gagneur ben ik iets minder tevreden. Het vaarsje stelt teleur qua gestalte en het heeft ook vrij lang geduurd eer ze tochtig werd. Zijn stierskalf was wel zwaar bij de geboorte maar had ietwat kromme poten, gelukkig vanzelf goedgekomen. Dynamite, waar we reeds 4 kalveren van hebben, doet het hier ook goed: een mooie tweeling, een zwaar stiertje en een goed bevleesd vaarsje. Het vaarsje zit wel wat achter qua gestalte (maar dat kan ook aan de moeder liggen). Van Javanais zijn er nog 3 kalfjes op komst, dat is dus nog afwachten.

Dynamite heb ik 45 kalveren van gehad, ben ik best tevreden van!
goulu heb ik gebruikt maar bevruchte alles behalve goed.
Mirador beperkt gebruikt maar geen drachten van gehad. Ben er mee gestopt omdat ik al veel Tetu-bloed heb.
Mannequin stond in Libramont en vond ik echt maar beperkte stier.

komen er bij:
-Boherard Guinness, broertje van Cantona met als vader Arlequin, 14m +11 706kg
-Puissant de hotte, Kaki du bois rémont*important*furet de beemont, 18m +14 840kg
-Picasso de la chernaudame, loulou de la chernaudame(blackstar)*harpon de la chernaudame* tison de wihogne, 18m +6 en 636 kg
-rapide des volées komt niet
-.... du Falgi, benhur*Ilot, van de beste koe van de Falgi
-grenat werd afgevoerd en vervangen door een volle broer
-2 x charolais

Tip: Naif de hotte! heb goeie kalveren van hem en hoor van overal positieve geluiden.

In welke zin vond je Mannequin een beperkte stier? Bedankt voor de tip, neem het zeker in overweging. Nieuwkomer Farouk De Saint-Amand maakt mij ook wel nieuwsgierig.
Witblauwtje

Berichtdoor kurt lips » za jan 04, 2014 11:46

Iemand weet waar er nadere info te vinden is van al dit nieuw Fabrocageweld? Alvast niet op de site...
kurt lips

Berichtdoor almox » za jan 04, 2014 14:00

puissant, picasso en viking staan reeds op de site van het stamboek.
almox

Berichtdoor almox » wo feb 26, 2014 16:16

Farouk 21m 139(+10) 841kg. Xylohone 22m 140(+10) 822 kg
almox

VorigeVolgende

Keer terug naar Vleesveefokkerij