falco van zeldonck

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

falco van zeldonck

Berichtdoor nicoVdm1 » zo dec 16, 2012 18:18

heeft al iemand de stier gezien? Wat is er mee gebeurd? Nu is hij gekeurd geweest in tweede categorie voor conformatie en beenwerk. Hij was toch correct in de benen. Hij is wel vruchtbaar en hopelijk kweekt hij nog goed.
nicoVdm1

Re: falco van zeldonck

Berichtdoor almox » zo dec 16, 2012 18:30

Misschien doet CRV/AWE de keuringen niet meer?

Dat beenwerk is wel opmerkelijk, meestal wijzigt dit niet zo veel. Maar voor zover ik het herinner kreeg Fakir toen hij jong was ook plots een slechte score voor beenwerk
almox

Berichtdoor nicoVdm1 » zo dec 16, 2012 18:33

klopt hij had waarschijnlijk maar 65 punten voor beenwerk
almox schreef:Misschien doet CRV/AWE de keuringen niet meer?

Dat beenwerk is wel opmerkelijk, meestal wijzigt dit niet zo veel. Maar voor zover ik het herinner kreeg Fakir toen hij jong was ook plots een slechte score voor beenwerk
nicoVdm1

Berichtdoor kurt lips » zo dec 16, 2012 18:35

Gezien niet, maar heb al wat materiaal van zijn fokker gezien. Wat conformatie betreft ben ik niet verwonderd, daar blonk hij nu eenmaal niet in uit. Van de stier zelf mag je vooral economie verwachten : goede groei en kilo's, naar het beeld van het bedrijf. Verwacht je van een 'goede kweek' bespierdheid en type, dan denk ik niet dat je aan je trekken zult komen. Van het beenwerk weet ik niets af.
kurt lips

Interesses: wit-blauw

Berichtdoor almox » zo dec 16, 2012 19:56

nicoVdm1 schreef:klopt hij had waarschijnlijk maar 65 punten voor beenwerk

wetende dat deze stier 10 maand terug nog 94 punten haalde :shock: Ofwel is het beoordelingssysteem niet correct, ofwel de uitvoering ervan.

@Kurt:

Het is inderdaad een stier waarvan je vooral groei en gewicht mag verwachten, wetende dat hij uit een heel goede moederlijn komt. Maar voor zover ik weet, staat dit bedrijf ook gekend omwille van de goeie voorhand van hun dieren. Als je de lineaire beoordeling van de ouders bekijkt, evenals de gewichten van moeder en grootmoeder, dan vermoed ik dat deze stier ook een degelijke bespiering zal vererven.
almox

Berichtdoor knedo_stables » ma dec 17, 2012 10:26

almox schreef:
nicoVdm1 schreef:klopt hij had waarschijnlijk maar 65 punten voor beenwerk

wetende dat deze stier 10 maand terug nog 94 punten haalde :shock: Ofwel is het beoordelingssysteem niet correct, ofwel de uitvoering ervan.

[color=blue
Een beetje van beide is wellicht ook nog mogelijk.
Persoonlijk vind ik het bestaan van een tweede categorie al discutabel.[/color]
"Et si omnes ego non"

http://www.KnedoStables.nl
knedo_stables

Beroep: agrariër/student/commercieel criticus, analisator, columnist en commentator
Interesses: wijd

Berichtdoor nicoVdm1 » do feb 14, 2013 23:36

op de opendeur was het beenwerk goed. er was niets aan op aan te merken hebben ze me op de vergadering van vrv gezegd. conformatie was niet super en 2e categorie kon kloppen. de rug was het minst werd gezegd.
nicoVdm1

Berichtdoor almox » vr feb 15, 2013 14:31

nicoVdm1 schreef:op de opendeur was het beenwerk goed. er was niets aan op aan te merken hebben ze me op de vergadering van vrv gezegd. conformatie was niet super en 2e categorie kon kloppen. de rug was het minst werd gezegd.

Beenwerk was wel te verwachten, al zegt vrv wat ze willen. Conformatie komt wel in orde, is een goeie stier die eerst groeit :) Het bedrijf staat nochtans gekend om z'n voorhand
almox

Berichtdoor nicoVdm1 » do aug 08, 2013 21:52

eerste kalving van falco : een tweeling en beiden vaarsjes van ongeveer 35 kg uit een tweedekalfskoe van 36 maand. Beide kalfjes zijn lang en groot met een grote kop. Ze hebben niet veel vlees maar dit kan nog komen. Het zijn mooie kalfjes voor een tweeling en ze hebben goed gedronken. Volgens de fokker van falco is de stier zeer vruchtbaar en zijn er al meerdere tweelingen geboren. Hij heeft zelf al 9 kalveren van falco die goed groeien en gemakkelijk op te fokken zijn. Waarschijnlijk een stier om verder te gebruiken
nicoVdm1

Berichtdoor hanskoeienliefhebber » vr aug 09, 2013 17:13

Tweeling komt niet van de vader. :roll:
A woman needs a man like a fish needs a bicycle
hanskoeienliefhebber

Beroep: Dierenarts
Interesses: fokkerij

Berichtdoor knedo_stables » za aug 10, 2013 00:07

hanskoeienliefhebber schreef:Tweeling komt niet van de vader. :roll:

Ligt er een beetje aan of het een eiige of twee eiige tweelingen zijn, want bij de eerste zijn de geleerden het daarbij nog niet helemaal compleet over eens.
"Et si omnes ego non"

knedo_stables

Beroep: agrariër/student/commercieel criticus, analisator, columnist en commentator

Berichtdoor nicoVdm1 » za aug 10, 2013 12:28

het is een tweeeiige en dit komt van de moeder maar de stier bevrucht wel zeer goed en dit komt van de vader
knedo_stables schreef:
hanskoeienliefhebber schreef:Tweeling komt niet van de vader. :roll:

Ligt er een beetje aan of het een eiige of twee eiige tweelingen zijn, want bij de eerste zijn de geleerden het daarbij nog niet helemaal compleet over eens.
nicoVdm1

Berichtdoor Wiljan » zo aug 11, 2013 00:49

Het sperma blijft wel drie weken leven om ook het volgende eitje te bevruchten?
Ze smaken zoals ze Krake
Wiljan

Interesses: bwb fokkerij

Berichtdoor knedo_stables » zo aug 11, 2013 08:14

Wiljan schreef:Het sperma blijft wel drie weken leven om ook het volgende eitje te bevruchten?

WJ, dat werkt enkel en alleen wanneer je met die warme droge zomerweer meer dan afdoende water blijft verstrekken aan de moederkoe(k)
"Et si omnes ego non"

knedo_stables

Berichtdoor nicoVdm1 » za aug 09, 2014 17:09

Heeft al iemand kalveren van falco gezien? Bij ons een tweeling van 11 maand en een kalfje van 2 maand allen goede kalveren met goede groei gestalte en voldoende lengte. De bespiering valt ook goed mee. Nakomelingenonderzoek op 14 maand conformatie 76 gewicht 106 en gestalte 114. Bij ons zien de kalveren er zeker beter uit in conformatie. Van het gestalte kan ik nog niet veel zeggen maar klein zijn ze zeker niet.
nicoVdm1

Volgende

Keer terug naar Vleesveefokkerij