Fleuron de maffe

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Fleuron de maffe

Berichtdoor almox » di sep 09, 2014 10:23

Giga is inderdaad positief, maar naar mijn mening zal je niet snel een betere stier vinden. Ik gebruik hem sinds hij beschikbaar werd en heb al meer dan 30 kalveren van hem gehad. De beste koeien zijn giga-dochters, de beste stieren zijn giga-zoons.

Lennie is toch een stap achteruit hoor. Hashtag kan misschien Giga opvolgen,in de giga- zoon van fabroca heb ik ook vertrouwen.
almox

Berichtdoor woutzor » di sep 09, 2014 11:23

welke zoon van Giga doel je dan op Almox? En om wat voor een reden ga je met lennie een stap terug?
woutzor

Berichtdoor almox » di sep 09, 2014 16:34

De zoon uit Hilarité d'ochain.

Lennie fokt niet zo uniform en ook korter, kleiner en lichter
almox

Berichtdoor woutzor » di sep 09, 2014 21:01

Dan bedoel je puissant? En hilarite is weer een nakomeling van giga?
woutzor

Berichtdoor almox » wo sep 10, 2014 09:48

Neen, het stiertje dat in oktober een jaar wordt en nog niet in de adendum stond. Het is een zoon van giga uit hilarite, die overigens uit dezelfde moederlijn van Gigolo d'ochain afkomstig is.
almox

Berichtdoor woutzor » ma sep 29, 2014 16:27

zijn er misschien nog meer mensen die suggesties of ideeën hebben over stieren die misschien kunnen bijdragen aan het natuurlijk afkalven. Ben ondertussen wel beetje gaan twijfelen over Fleuron. Op dit moment lijkt Accord mij wel een goede keuze, en misschien Cyclone. Jackpot is voor zover ik weet niet meer te verkrijgen. Hoe denken jullie hier over?
woutzor

Vorige

Keer terug naar Vleesveefokkerij