stalinrichting

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met management.

Moderator: Moderators

stalinrichting

Berichtdoor nilse » vr aug 17, 2007 19:55

Ik ben van plan een stal aan te vragen maar ik zou ook eerst wat informatie willen hebben over de huisvesting van de dieren.Ga een stal aanvragen van 200 bwb alles afmesten maar ik zou de nadelen en de voordelen van alles graag weten ik dacht aan een gedeeltelijk ingestroide stal met 1 voedergang roosters aan de eetplaatsen en stro beneden aan de andere kant 30 zoogkoeien en boxen voor kleiner jongvee maar ik zou nog graag wat stallen gaan bekijken en wat imformatie willen .

groeten niels
nilse

Beroep: student
Interesses: wit blauw

Re: stalinrichting

Berichtdoor jonathan » za aug 18, 2007 10:52

nilse schreef:ik dacht aan een gedeeltelijk ingestroide stal met 1 voedergang roosters aan de eetplaatsen en stro beneden

Die roosters vooraan lijkt mij ideaal voor jongvee, vraag mij wel af of dit even goed is om stiers op af te mesten!
jonathan

Beroep: landbouwer

Berichtdoor nilse » zo aug 19, 2007 17:34

Ik weet het zo niet natuurlijk als ze altijd op stro staan is wel beter maar dan gaan de hoeven vergroeien en het is niet dat ze altijd op de roosters moeten gaan staan.En als je is een dekstier kunt verkopen dan moeten de hoeven tog afgesleten zijn dus ik denk dat het niet zo slecht is waarom denk jij mischien dat het niet zo goed is?
nilse

Beroep: student
Interesses: wit blauw

Berichtdoor Kristof » zo aug 19, 2007 23:10

http://www.ilvo.vlaanderen.be/agriconst ... eesvee.pdf

Dit bestand is 125 pagina's dik. Al je vragen kan je hier uit halen.
het is onmogelijk problemen op te lossen met dezelfde gedachtengang die ze veroorzaakte!
Kristof

Beroep: Dierenarts

Keer terug naar Vleesveemanagement