Moderator: Moderators
Bram schreef:Ik zou wel eens willen weten wat jullie gem. leeftijd van melkkoeien is; als ik soms leeftijden van nog geen 4 jaar hoor denk ik dat daar nog veel te winnen is, ik zeg echt niet dat het alleen maar fokkerij is maar celgetal, vruchtbaarheid en afvoer om uier of beenwerk of te weinig kracht is denk toch fokkerijaangelegenheid. Wij scoren bij laatste melkcontrole 5.4 jaar, dat vindt ik acceptabel maar moet naar 6 jaar kunnen.
Bram schreef:En wij de laatste in 2000, en wij geven gem. 3 tot 5 koeien per jaar ca/mg infuus, ik denk dat de gem. leeftijd van deze koeien ong. 8 jaar is. Je hebt altijd baas boven baas.![]()
peter schreef: dus selecteren we maar op productie en conditie van koe
Bram schreef:
Ik zou wel eens willen weten wat jullie gem. leeftijd van melkkoeien is; als ik soms leeftijden van nog geen 4 jaar hoor denk ik dat daar nog veel te winnen is, ik zeg echt niet dat het alleen maar fokkerij is maar celgetal, vruchtbaarheid en afvoer om uier of beenwerk of te weinig kracht is denk toch fokkerijaangelegenheid. Wij scoren bij laatste melkcontrole 5.4 jaar, dat vindt ik acceptabel maar moet naar 6 jaar kunnen.
dit stond bij onderdeel kalfziekte
Bram schreef:
En wij de laatste in 2000, en wij geven gem. 3 tot 5 koeien per jaar ca/mg infuus, ik denk dat de gem. leeftijd van deze koeien ong. 8 jaar is. Je hebt altijd baas boven baas.
of bedoel je daarmee gemiddelde afvoerleeftijd
Wij hebben totaal geen idee wat gemiddelde leeftijd is van onze veestapel, ik weet wel dat we wel heel wat meer oude krengen hebben dan een aantal jaren geleden, maar we zien geen redenen om af te voeren, vruchtbaarheid en beenwerk is zelden een reden, uier dat niet te melken is (MRIJ gehalte veestapel ) komt wat vaker voor maar dat wordt ook steeds minder, dus selecteren we maar op productie en conditie van koe
Sander schreef:peter schreef: dus selecteren we maar op productie en conditie van koe
Waarom afvoeren als der niks mee is?
Keer terug naar Koe en fokkerij
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten