phpBB3 StylesPlantillas Web

Stierenpraat (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met fokkerij.

Moderator: Moderators

Re: Stierenpraat (deel 4)

Berichtdoor gabbertien » 07 maart 2010 16:16

lancelot en aaron zijn beide pinkenstieren.. zegt niet veel natuurlijk maargoed meer kan ik ook niet vinden :mrgreen:
gabbertien

Beroep: student

Berichtdoor Bram » 08 maart 2010 20:19

Sander schreef:
Bram schreef: Wel een 3tal Kian-vaarzen aan de melk, valt me nog niet helemaal mee :no:

wat valt er niet aan mee?

Hans kom der maar alvast in, om het weer recht te l*llen 8)

Vind de kruizen veel te smal, en daardoor 'geknepen' achteruiers... Meeste komen toch uit wat bredere koeien, maar zijn stuk voor stuk een heel stuk smaller van achteren. Productie valt ook nog niet mee, maar zijn nog niet lang in lactatie dus ga daar nog geen conclusie aan verbinden. Vruchtbaarheid tot nu toe geen klagen, afkalfgemak 2x vanzelf en 2x normale trekkracht. Zaterdag nr. 4 gekalfd, van een dood rood Classic-vk :cry: andere kalfjes wel levend... Een rode Classic-vk, een zwarte Dominator-vk en een rode Gjalt-sk :idea:
Bram

Beroep: Student diergeneeskunde
Interesses: Fokkerij, diergezondheid

Berichtdoor Scheve Schaats » 10 maart 2010 12:39

Wat vinden julie van kian zoon Kiska? Beter exterieur en vruchtbaarheid/celgetal dan fidelity? Iemand die meer weet?
Een goede koe heeft geen kleur, maar zeker geen witte kop.........
Scheve Schaats

Beroep: Dierentuin medewerker
Interesses: veehouderij,fokkerij

Berichtdoor Robert » 10 maart 2010 18:37

Niet heel erg bijzonder. Niet slecht maar ook niet top. Eerst maar even verder afwachten.
Net als Fidelity overigens ..... want vruchtbaarheid is wel een probleem
zelfs praatjes uit GB
Robert

Beroep: manusje van alles
Interesses: koeien, fokkerij, economie, beleid

Berichtdoor Hans van Bergen » 11 maart 2010 08:04

Heb hier ook weer een paar KIAN's aangemolken. Prima dieren. Wel beide ff moeten spoelen. Dat blijft een aand8s punt. Heb ik ook al vaak gezegd. Wij worden hier niet uitbetaald op kruisbreedte maar op gehaltes. Een paar weken gemolken met 3.77% eiwit. Dat gaat veel geld opleveren, iets wat ik, in tegenstelling tot jullie, altijd goed kan gebruiken. Eenmaal schoongemaakt zijn ze goed dr8ig te krijgen en dan heb je een vaars die pas opt eind van de laktatie op gaat vallen door haar hoge lw :wink: Maar als je wilt opvallen, stoerdoen, aand8 wilt trekken van collega's oftewel bij de HHH wilt en het leuk vind om je bedrijf tegen te komen op een makelaarssite ivm te weinig liquide middelen dan is KIAN niet zo'n goede keuze :no: :no:
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Robert » 11 maart 2010 10:20

Gisteren iemand in VOST show geweest ?
Hoe was de groep van Jardin ? 't blijft een van de meest interessante Jocko zonen met (y) eiwit
zelfs praatjes uit GB
Robert

Berichtdoor Hans van Bergen » 11 maart 2010 12:11

Bram schreef:
Sander schreef:
Bram schreef: Wel een 3tal Kian-vaarzen aan de melk, valt me nog niet helemaal mee :no:

wat valt er niet aan mee?

Hans kom der maar alvast in, om het weer recht te l*llen 8)

Vind de kruizen veel te smal, en daardoor 'geknepen' achteruiers... Meeste komen toch uit wat bredere koeien, maar zijn stuk voor stuk een heel stuk smaller van achteren. Productie valt ook nog niet mee, maar zijn nog niet lang in lactatie dus ga daar nog geen conclusie aan verbinden. Vruchtbaarheid tot nu toe geen klagen, afkalfgemak 2x vanzelf en 2x normale trekkracht. Zaterdag nr. 4 gekalfd, van een dood rood Classic-vk :cry: andere kalfjes wel levend... Een rode Classic-vk, een zwarte Dominator-vk en een rode Gjalt-sk :idea:

Ik kom hier toch nog weer ff op trug. Kwas onder het melken eik nog pissig om dat gezeik over KIAN. Wat je opt vtf goed kunt merken is dat je dus verschillende soorten deelnemers hebt. Studenten met nog een dikke beurs en bijbaantje. Dan de maatschappers met een bijbaantje. 2 groepen met geld zat een geen economische binding. Dan tuuk de wegkopelingen.Een grote groep op vtf. Dan de geexporteerde boeren die int buutnland rendement en inkomen maken alleen maar door het personeel geen verzekering en pensioen en passend salaris te bieden. En daar sta ik, als minderheid die zijn geld uit uiers van koeien moet toveren dan tegenover :? Je ziet het terug int robotopic wa overal over gaat behalve over making money. Vandaar da ik as minderheid hier wel iets in KIAN zie. In the real world gebruikt bijna iedere veehouder KIAN. KI's die KIAN uitlachten en niet gebruikten hebben inmiddelds de deuren moeten sluiten. Terwijl zij die KIAN wel gebruikten zoveel topzonen hebben dat ze lang niet allemaal op de kart kunnen en anderen altijd uitverkocht zijn. Hoe issut inmiddels met de tijdgenoten van KIAN :?: Juist in de prullebak.
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor M H » 11 maart 2010 13:00

ik hoop eigenlijk ook dat Kian het goed gaat doen, want een kwart van mijn jongvee is van kian, en er komt als het goed is ook nog wel wat bij. Om het jongvee te zien, ben ik er wel goed over te spreken. hoe het worden gaat, horen jullie wel over een jaartje, dan zijn er een stuk of 6 a 8 aan de melk.
overigens zou ik ze voor geen goud willen ruilen met de Olympics die ik heb, wat een idiote variatie zitten er in zijn nakomelingen. ik probeer de meeste van olyp[ic te verkopen want daar heb ik op voorhand al geen vertrouwen in.
M H

Beroep: vertegenwoordiger/veehouder

Berichtdoor Robert » 11 maart 2010 13:14

Wat een verhaal weer Hans. :lol: :lol: Lees de reactie van Bram nog een keer....... Laat vervolgens het Calimero gedrag achterwege. :wink: Jou geluk hangt toch niet af van andermans keuzes.. :wink:
Als ik het lees dan vind Bram de de kruisbreedte vererving van Kian erg sterk. De kruizen zijn smaller dan gehoopt.

zelfs praatjes uit GB
Robert

Berichtdoor Benny Leferink » 11 maart 2010 17:40

WAt rietjes gekocht van Sanchez voor de To Mar Fortune pink uit Alicia
bezoek ook de website http://www.dedorreholsteins.nl. voor het overzicht van te koop jongvee en vaarzen .
Benny Leferink

Beroep: Opfok van kwaliteitsjongvee en embryo's
Interesses: Fokkerij

Berichtdoor Ivo. » 11 maart 2010 19:22

wws heeft een nieuwe rc stier: Hvezda rc : sept. storm x durham x jolt x blackstar Wat vinden we hier van? goeie aanvulling voor het hedendaagse roodbont (y) of kan men hem beter niet bestellen (n) :?:
Ivo.

Berichtdoor stokkie7 » 11 maart 2010 20:40

Ivo. schreef:wws heeft een nieuwe rc stier: Hvezda rc : sept. storm x durham x jolt x blackstar Wat vinden we hier van? goeie aanvulling voor het hedendaagse roodbont (y) of kan men hem beter niet bestellen (n) :?:

wij hebben hem al een paar keer ingezet, beschermen voor korte vooruiers, kruisligging en robuustheid, maar vooral niet op pinken inzetten, hij geeft zware . verder heeft hij een geweldige onderbalk (y)
stokkie7

Beroep: student
Interesses: Roodbontfokkerij

Berichtdoor elevator » 11 maart 2010 22:29

Robert schreef:Wat een verhaal weer Hans. :lol: :lol: Lees de reactie van Bram nog een keer....... Laat vervolgens het Calimero gedrag achterwege. :wink: Jou geluk hangt toch niet af van andermans keuzes.. :wink:
Als ik het lees dan vind Bram de de kruisbreedte vererving van Kian erg sterk. De kruizen zijn smaller dan gehoopt.

@ Robert ,reageer ook eens inhoudelijk op Hans zijn verhaal .

En volgens mij schrijft Bram wat anders dan wat jou conclusie daarvan is .
Da hei mooi a doan
elevator

Berichtdoor Sander » 11 maart 2010 23:01

Inhoudelijk reageren op Hans zijn :lol: :lol: verhaal. Zoals gewoonlijk bij hans een heel verhaal der om heen om aan te geven dat kians goed zijn omdat ze hoog eiwit hebben en daarmee een hoge melkrpijs veroorzaken. Tot zover het enige positieve. Men spoelt dieren omdat ze niet goed opschonen, als veel dochters van een stier daar last van heeft dan klopt der iets niet. Net zoals Cash en Lucky leo dochters waardeloos celgetal hebben. etc etc. Een goede koe kalft met 2 vingers in de neus, schoont mooi op en is weer vlot tochtig. Trammelant rondom afkalven zit geen mens op te wachten.Kian is dus gewoon niet KISS.

Daarbij kan ik mezelf scharen in dezelfde groep deelnemers op VTF als onze hans, dus wat dat betreft zit ik blijkbaar wel gebakken.
WAARSCHUWING: Welstandscommissie Drents Plateau brengt uw gezondheid ernstige schade toe
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor auke » 11 maart 2010 23:56

Hans je bent de categorie vrijgezelle boeren die nog bij hun ouders wonen en zo goedkope arbeidskrachten en gratis onderdak hebben nog vergeten :D
Wer nicht liebt Wein, Weib, Gesang, der bleibt ein Narr sein Leben lang. ( M. Luther)
auke

Beroep: veehouder/docent

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en fokkerij