Moderator: Moderators
Arno schreef: ten 1e jouw bedrijf met 11000 kg en 20% total cull nie bestaat,
teun schreef:Daar zit je effe helemaal fout Arno. Dur is namelijk geen een bedrijf op de hele wereld die met rotkoeien top prestaties kan halen. En er zijn zat slechte koeien. Sterker nog met al dat gekruis tussen rassen wat nogal hip is tegenwoordig worden de slechte nog veel slechter.
Roderick schreef:Arno schreef: ten 1e jouw bedrijf met 11000 kg en 20% total cull nie bestaat,
Prima als je da zelluf gelooft....en dat je da ook geruststelt
.......maar dan mot ik je toch uit de droom helpen, dat die bedrijven WEL bestaan.
![]()
Maar goed.......hou de klepjes maar op.![]()

Arno schreef:
Dan doen ze nie an boekhouwwe zeker![]()
freek essink schreef:teun schreef:Daar zit je effe helemaal fout Arno. Dur is namelijk geen een bedrijf op de hele wereld die met rotkoeien top prestaties kan halen. En er zijn zat slechte koeien. Sterker nog met al dat gekruis tussen rassen wat nogal hip is tegenwoordig worden de slechte nog veel slechter.
Dat krijg je met Belgisch blauw he ?
Roderick schreef:Arno schreef:
Whatever makes you happy.![]()
,ik zie cijfers van verskillende banken en boekhoudkantoren.

Arno schreef:Roderick schreef:Arno schreef:
Whatever makes you happy.![]()
Gaattut helemaal nie om rodrico,ik zie cijfers van verskillende banken en boekhoudkantoren.
In totaal zijn dat van een heel dotje koeien ,ken zomaar s een behoorlijk aandeel vd US veestapel zijn.
Daarin staat geen 1 bedrijf wat zellufs maar in de buurt komt van 11000 kg gecombineerd met 20% cull rate ,soms wel s voor een paar maanden maar nooit als een langjarig gemiddelde.
(dr blijkt wel altijd uit dat cull en produkties altijd respectievelijk veel hoger en lager zijn in de boekhouding dan mensen je vertellen asje ze spreekt![]()
![]()
)
Ook blijkt daar keer op keer uit dadde kostprijs snuiters t nou een maal beter doen als degene die heel goed zijn in 1 aspect van hun toko (fokkerij bv)

Roderick schreef:Dan zullen ze wel gelogen hebben tegen mich.![]()
Ik weet dak maar een ieniemienie veestapeltje hep tegenover die toko's bij jullie,![]()
![]()
Maar de gemiddelde cull van de afgelopen 5 jaar is hier 21% (vaarzenverkoop voor het leven tellen daarin niet mee, die zitten in O&A...is ook geen cull/gedwongen verkoop)
En de gemiddelde afgeleverde kg/ koe is gem. over de afgelopen 5 jaar 10.550 (laatste 2 jaar over de 11.000)
Ik ga er van uit dat het op zeer grote toko's makkelijker te halen is, omdat iedereen specifieke taken heeft, en ik hier zo'n beetje alles zelluf bij mekaar pruts, met hulp van vrouwtje en werknemer.![]()
Ik weet dajje da toch nie zal geloven......maar tis toch echt zo.
maar gewoonweg wat naar boven/beneden afronden en die hele slechte maand vh jaar ff vergeten
,meer personeel betekent toch gewoon een minder persoonlijke benadering

Keer terug naar Koe en fokkerij
Gebruikers op dit forum: MSN [Bot] en 3 gasten