Mark P schreef:@ jurjen waar vind ik de fokwaarden van die stier ?
http://www.vikinggenetics.com/en/svavel ... tbnr=91804
Moderator: Moderators
Mark P schreef:@ jurjen waar vind ik de fokwaarden van die stier ?

jurjen schreef:Mark P schreef:@ jurjen waar vind ik de fokwaarden van die stier ?
http://www.vikinggenetics.com/en/svavel ... tbnr=91804

Chantal schreef:Wie is er gister nog op de opendag bij Treur geweest in Almkerk?
Ik ben er geweest en heb uitgebreid rond gekeken.
Snap waarom hij de driewegkruising HF x ZRB x BS doet, het is alleen niet mijn soort koe.
Ik vind ze te ielig, van mij mag er meer koe staan.
Vind het leuk om een keer te zien, weet je ook weer hoe zo´n koestapel eruit ziet!

ryota schreef:heb t ook ff bekeken, voegt niets toe aan o&a. en qua vruchtbaarheid kan het beter met een ander ras.

Gerben77 schreef:Vandaag de eerste F2 weer met een holstein geinsemineerd.

Gerben77 schreef:Vandaag de eerste F2 weer met een holstein geinsemineerd. Een peterslund uit een fleckvieh kruisling.
Dit beesje dus alleen dan ouder (oude foto) beesje is aardig gegroeid, en heeft nog steeds een spiertje extra als zuiver Hf pink.
Hoop at het kalf wat hier uit komt die bespiering houdt, twijfelde ook erg om het beest ak dan niet weer met fleckvieh te insemineren. Het spiertje extra past goed op mijn bedrijf.
Wat wil niet terug naar van die HF typische dieren. We zullen zien wat t word.

, voorpoten en achterpoten mooi vierkant dr onder met flinke ruimte ertussen; achter voor de uier, voor voort hart en longen

dieterv schreef:Chantal schreef:Wie is er gister nog op de opendag bij Treur geweest in Almkerk?
Ik ben er geweest en heb uitgebreid rond gekeken.
Snap waarom hij de driewegkruising HF x ZRB x BS doet, het is alleen niet mijn soort koe.
Ik vind ze te ielig, van mij mag er meer koe staan.
Vind het leuk om een keer te zien, weet je ook weer hoe zo´n koestapel eruit ziet!
Ik ga ook meest voor die 3-weg, waarom koos hij vooral voor deze kruising? Wat zijn de verdere bevindingen van deze landbouwer?

Henk schreef:zanikt es niezzo Rody...Dees beesje van G77 viinik zelfs wa minder geslaagd
(op de foto dan wa) maar tis dan ook een Peterslund; niet dé srb met de mooiste kalveren
![]()
Ik durf te beweren da alle 62 vaarzen/pinen die hier vertrokken zijn, stuk voor stuk groot én breed waren, voorpoten en achterpoten mooi vierkant dr onder met flinke ruimte ertussen; achter voor de uier, voor voort hart en longen
![]()
Meebie kwam G77 wel van hele mietige hf af, da weet ik dus niet wa...![]()
Over crossies; hep verschillende Orraryds aan de melk. en dr zijn 2 versies van...![]()
de eenkleurige brede krachtpatsers...vaak wat taaier, wel zat melk onder![]()
en de gewoon zb/rb meer melktypische koeien...losser in de melk, ook zat melk onder
.......ben je flinkerig aant kruisen....krijg je nog van zulke dingen

Keer terug naar Koe en fokkerij
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast