Moderator: Moderators
koein schreef:Oke, en hoe is de reactie van de koeien op de entstof? Last van verwerpers of dergelijks gehad?
harm schreef:Lees net dat men in België een verplicht IBR programma opzetten. .
Erik S. schreef:harm schreef:Lees net dat men in België een verplicht IBR programma opzetten. .
Een verplicht programma valt daar ook verplicht enten onder![]()
Heb je link naar waar je dat las??
verplicht enten gaat dr niet in bij mij![]()
harm schreef:Lees net dat men in België een verplicht IBR programma opzetten. Wordt het voor ons niet tijd dat we als Nederland hier ook weer aan gaan werken? Het gaat er nu op neer komen dat als we naar Belgie exporteren ook een quarantaire van 30 dagen aan zal komen net als bij Duitsland nu het geval is. Of is het gewoon verstandiger om 40% van de koeien te insimineren met Belgisch blauw zodat er geen export meer noodzakelijk is? In nederland wil de overheid niet meer financieren maar volgens mij ligt hier een taak voor de Nmv en de Lto en we hebben volgens mij ook nog een diergezondheidsfonds wat nu maar opgemaakt wordt door projecten als UGCN.
dieterv schreef:harm schreef:Lees net dat men in België een verplicht IBR programma opzetten. Wordt het voor ons niet tijd dat we als Nederland hier ook weer aan gaan werken? Het gaat er nu op neer komen dat als we naar Belgie exporteren ook een quarantaire van 30 dagen aan zal komen net als bij Duitsland nu het geval is. Of is het gewoon verstandiger om 40% van de koeien te insimineren met Belgisch blauw zodat er geen export meer noodzakelijk is? In nederland wil de overheid niet meer financieren maar volgens mij ligt hier een taak voor de Nmv en de Lto en we hebben volgens mij ook nog een diergezondheidsfonds wat nu maar opgemaakt wordt door projecten als UGCN.
Naar aanleiding van het verplichte IBR-programma maar eens een steekproef op 20 runderen gedaan.
Blijken allemaal IBR-negatief, 1tje was licht positief voor BVD.
Binnenkort gaan we al onze koeien testen, dan hoeven we mss niet te enten om aan het programma te voldoen.
Johannes schreef:dieterv schreef:.... en afkomstig zijn uit Nederland.
Johannes schreef:Nou, in een ander topic ging het er toevallig net overMaar je levert het (levende) bewijs
Keer terug naar Koe en gezondheid
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten