Activiteitsmeting Pootband of Halsband

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Activiteitsmeting Pootband of Halsband

Berichtdoor wit » wo feb 01, 2012 22:42

Ik heb begrepen dat de accu's van systemen die maar een paar keren per dag uitgelezen worden veel langer meegaan als
die van systemen die via een antenne in de stal veel vaker uitgelezen worden.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor arnoud » do feb 02, 2012 19:13

nou die hr ques met herkauwactiviteit van lely gemaakt in israel geloof ik
hebben we in 4 jaar 33% al vervangen (n) ca 3% geen activiteit en 30 % geen herkenning
belooft hadden ze 7 jaar daardoor ook nog garantie maar wel rot werk uitelkaar halen en de koeien snappen t nie de ene x wel herkend andere x met vol uier worden niet gemolken en eruit gelaten :roll:
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor Corjan » do feb 02, 2012 19:18

that sucks :!:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Harm59 » do feb 02, 2012 20:18

idd en aan die dingen zal ook wel een prijskaartje hangen :yes:
Harm59

Beroep: zo veel mogelijk
Interesses: andere bedrijfssystemen

Berichtdoor postma friesland » do feb 02, 2012 20:20

wimtek schreef: 1e ins heeft wel een lager pregrate dan latere ins. mischien dat door de hormonen de rate beter wordt?

meestal de koeien die je eigenlijk nooit ziet en dan opeens als ze over de 120 dagen gaan zomaar tochtig worden ook de eerste keer drachtig
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor Westra » do feb 02, 2012 22:05

wit schreef:Ik heb begrepen dat de accu's van systemen die maar een paar keren per dag uitgelezen worden veel langer meegaan als

Klopt., de batterij wordt alleen bij het aflezen onder de attenne gebruikt
Westra

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Harm59 » vr feb 03, 2012 08:06

Westra schreef:
wit schreef:Ik heb begrepen dat de accu's van systemen die maar een paar keren per dag uitgelezen worden veel langer meegaan als

Klopt., de batterij wordt alleen bij het aflezen onder de attenne gebruikt

die batterij gebruikt toch altijd stroom, hoe weetie anders dattie gaat worden uitgelezen :idea:
Harm59

Berichtdoor Henk » vr feb 03, 2012 09:26

Omdat ik alleen maar tweedemensionaal kan denken he'k ff de volgende vraag :yes: robotboeren hebben ast goed is tijd over tov melkstalboeren. Wrom gebruik je die tijd dan niet om koetjes tochtig te zien :?:
In 90% van de gevallen is het als je er een clubje bij mekaar ziet staan, dat er minimaal 1 tochtige bijzit :yes: en vaak na een minuutje of zo weet je precies welke het is :yes:
Ik denk dajje jezelf wel wat bespaart as je af en toe zelf op stal gaat kijken :) en tis ook veel KISser :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Harm59 » vr feb 03, 2012 15:29

Henk schreef:Omdat ik alleen maar tweedemensionaal kan denken he'k ff de volgende vraag :yes: robotboeren hebben ast goed is tijd over tov melkstalboeren. Wrom gebruik je die tijd dan niet om koetjes tochtig te zien :?:
In 90% van de gevallen is het als je er een clubje bij mekaar ziet staan, dat er minimaal 1 tochtige bijzit :yes: en vaak na een minuutje of zo weet je precies welke het is :yes:
Ik denk dajje jezelf wel wat bespaart as je af en toe zelf op stal gaat kijken :) en tis ook veel KISser :yes:

of je doe ze wel die bandjes om en ga ook nog ergens buitenshuis werken :idea:
Harm59

Berichtdoor wimtek » vr feb 03, 2012 17:48

Henk schreef:Omdat ik alleen maar tweedemensionaal kan denken he'k ff de volgende vraag :yes: robotboeren hebben ast goed is tijd over tov melkstalboeren. Wrom gebruik je die tijd dan niet om koetjes tochtig te zien :?:

ben dan geen robotboer, maar wel heatime hier,deden het hier ook altijd op de KIS manier,clubje koeien,1 tochtig. ging altijd prima, maar als je stal een beetje erg vol wordt staan er altijd clubjes koeien en wordt het dus lastiger,melkkoeien gaat nog met 120% bezetting, maar jv met 170% wordt lastiger. (n) gooi daar de geboorte van de eerste, en later de 2e dochter bij, dus je vrouw komt veel minder in de stal, en zelf wil je de kids ook zien voor ze het huis uitgaan, :wink: en opeens heb je heatime omdat het dan veel KISser is :idea:
wimtek

Beroep: dairy
Interesses: 3 vrouwen en 2 wielen

Berichtdoor auke » vr feb 03, 2012 22:17

heb geen robot en zit er wel dicht op maar heb ook een paar koeien die ik niet tochtig zie, hoe vaak ik ook koekeloer. zal wel een verschil zijn tussen mn doorgefokte hf's en jouw crossies dat die laaatsen veel meer de tocht laten zien
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Flyinghollander » za feb 04, 2012 02:12

auke schreef:heb geen robot en zit er wel dicht op maar heb ook een paar koeien die ik niet tochtig zie, hoe vaak ik ook koekeloer. zal wel een verschil zijn tussen mn doorgefokte hf's en jouw crossies dat die laaatsen veel meer de tocht laten zien

denk dat er veel ook met voeding te maken heeft.
Sinds ik via me nieuwe voermapman voer koeien tochtig op tijd en drachtig op tijd.
Hebben alleen afikim hulp plus ogen :)
Flyinghollander

Berichtdoor Corjan » za feb 04, 2012 02:37

Hier is tussen 22.00 en 7.15 niemand in de stal en de enigste die hier tochtige koeien ziet ben ik, en heat time :wink: En om 22.00 ga ik ook nog nie eens stil staan koeleloeren of er 1 tochtig is :no: Ik loop een rondje als ik er 1 zie springen kijk ik ff en loop snel door :yes: Pinken loop ik plankgas langs :oops: Als ik er daar 1 tochtig zie is het makkelijker om ff op het kassie te kijken dan dat beest proberen te herkennen :wink: :idea: Het heeft dus eigenlijk nixx te maken met robot of putboeren :no:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor arnoud » za feb 04, 2012 07:42

vannacht 45 x koein niet herkend in 2 robots t is 1 wonder dat ie me niet uit mijn bed gebeld hebt want na 4x of zo achter elkaar geeft ie alarm :roll: :twisted:
het heeft ook met de temp te maken (was ca -5 in de stal en -14 buiten)
de antenne heeft een warmte sensor dat ie aan gaat als er 1koe onder komt (waarschijlijk stroom of slijtage sparen) waarom kunnen ze dat niet bv met de deur actieveren van de robot
en de baterrijtjes zijn ook veeel zwakker
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » za feb 04, 2012 09:19

Corjan schreef:

Hier is tussen 22.00 en 7.15 niemand in de stal en de enigste die hier tochtige koeien ziet ben ik, en heat time :wink: En om 22.00 ga ik ook nog nie eens stil staan koeleloeren of er 1 tochtig is :no: Ik loop een rondje als ik er 1 zie springen kijk ik ff en loop snel door :yes: Pinken loop ik plankgas langs :oops: Als ik er daar 1 tochtig zie is het makkelijker om ff op het kassie te kijken dan dat beest proberen te herkennen :wink: :idea: Het heeft dus eigenlijk nixx te maken met robot of putboeren :no:

Ik probeer toch wel 's moggels 1e werk en 's avonds laatste werk ff goed te kijken. Bij pinken is het meestal 's moggels dat de tochtigen actief zijn, bij de koei 's avonds omdat ze 's moggels in de wachtruimte staan en dan zie je toch niet goed :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal