Pyrogenium

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met gezondheid.

Moderator: Moderators

Re: Pyrogenium

Berichtdoor pinguin » za maart 03, 2012 18:03

gebruik het af en toe voor beginnende uieronsteking, alleen heel anders dan de meesten. met uierinjector rechtstreeks in kwartier!
heb een gruwelijke hekel aan spuiten. ligt aan mij maar vind het nooit leuk om te doen.

ooit van een collega gehoord die dit ook deed. niet schrikken na de eerste keer. volgende melking meer troep. melking daarop moet verbetering geven! resultaat 75% schat ik, bij acute mastitis met zwelling werkt het goed als ondersteuning naast ab heb de indruk gevoelsmatig dat zwelling sneller afneemt
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor maistro » za maart 03, 2012 21:56

ikweetnie...slangenGIF aan koe voeren voor gezondheid gaat er bij
mij niet in... :roll:
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Henk » zo maart 04, 2012 09:23

maistro schreef:ikweetnie...slangenGIF aan koe voeren voor gezondheid gaat er bij
mij niet in... :roll:

Shit zit in een medicijn denk ik :yes: , nicht im futter :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor RobbinT » vr maart 23, 2012 07:00

we hebben ook een paar flesjes er van gekocht om het te proberen, ook met de veearts er over gehad toen die hier was.
Ze zeiden dat er genoeg boeren waren die er helemaal gek van zijn en dat het werkt, maar ook dat er meer dan genoeg zijn die het hebben geprobeerd maar het niks vinden, helpt niks en kost alleen geld...

Bij ons is het nog afwachten... onze veearts staat er niet achter omdat het nog niet is bewezen d.m.v. een onderzoek en dat zal er denk die zelf ook niet komen...
RobbinT

Interesses: Melkveebedrijven

Berichtdoor bambam » za apr 07, 2012 01:30

Het klinkt of we het geld beter in onze zak kunnen houden. De verhalen hier vind ik niet overtuigend, want veel dingen genezen ook spontaan. Dit geldt dus ook bij antib. gebruikt

Nog een aanvulling voor Stefan ea. Ipv het placebo-effect aan te vallen, kun je het ook omarmen. Wat is er nou mooier dan weer beter te worden van water of wat zetmeel/suiker? Deze genezing gaat gepaard zonder de side-effects van 'echte' geneesmiddelenen en was zonder het geneeskrachtige geloof niet altijd bereikt.
Dat het dan niet voor jou werkt is dus logisch.
bambam

Beroep: ehm?
Interesses: Toezicht houden en koeien aaien

Berichtdoor Stefan » do apr 12, 2012 07:14

Het placebo-effect is dan wel een echte genezing maar genezing is niet veroorzaakt door het placebo-middel. Daarnaast word het effect bij dieren in tegenstelling tot mensen volgens mij vooral veroorzaakt door de waarnemer. Een mens is natuurlijk (meer) bewust dat er iets tegen zijn ziekte gedaan wordt, en kan de symptomen zelf omschrijven.

Ik vind dat je als (dieren)arts niet bewust nep-medicijnen moet aansmeren, dat komt je geloofwaardigheid niet ten goede. Verder zal het natuurlijk alleen werken met vage klachten of ziektes die sowieso vanzelf kunnen overgaan. Serieuze kwalen blijven met een placebo gewoon aanwezig.
Stefan

Beroep: Student
Interesses: koeien

Berichtdoor wytze » di aug 21, 2012 21:58

Ik heb een vraag aan jullie,
Thuis gebruiken wij nu al een tijdje pyrogenium, voor hoog celgetal/lichte mastitis. Nu is het geval dat wij momenteel enorm veel last van verwerpers hebben. Net de koeien die veel eerder met dit spul behandeld zijn.
zijn er ook anderen die deze ervaring hebben?
BTW, voor de rest werkt het spul wel, en gebruiken wij sinds april, géén antibiotica meer om mastitis te behandelen.
wytze

Berichtdoor lotte » di nov 06, 2012 13:58

:shock: .. oorverdovende stilte.. van schrik iedereen van zijn stoel gevallen?

Zijn er nog kalveren/koeien onderzocht op andere verwerpingsaandoeningen? Neospora bijvoorbeeld ..
lotte

Berichtdoor Kristof » di nov 06, 2012 15:01

wytze schreef:Ik heb een vraag aan jullie,
Thuis gebruiken wij nu al een tijdje pyrogenium, voor hoog celgetal/lichte mastitis. Nu is het geval dat wij momenteel enorm veel last van verwerpers hebben. Net de koeien die veel eerder met dit spul behandeld zijn.
zijn er ook anderen die deze ervaring hebben?
BTW, voor de rest werkt het spul wel, en gebruiken wij sinds april, géén antibiotica meer om mastitis te behandelen.

als jullie enorm veel verwerpers hebben die behandeld zijn met dat spul dan hebben jullie ook enorm veel mastitis gehad...misschien toch maar even over een andere boeg gooien?
het is onmogelijk problemen op te lossen met dezelfde gedachtengang die ze veroorzaakte!
Kristof

Beroep: Dierenarts

Berichtdoor maistro » di nov 06, 2012 21:18

weet ik nog niet kristof, gif is bij mij gif en zal hoe dan ook via
lever moeten worden gezuiverd uit het bloed, welke invloed heeft het
dan op andere zaken :?: :?: :?:

dus bij twijfel niet gebruiken...
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Harm59 » di nov 06, 2012 21:59

werkgever gebruikt het ook(veel)
vind het een wonder middel, de vervanger van exenel zoals hij het zelf zegt :mrgreen:
ik heb mijn twijfels maar goed
je moet het trouwens wel een 2 dagen langer inspuiten dan aangegeven zegt hij, maar naar mijn idee, is het dan allang door de koe zelf opgelost :yes:
Harm59

Beroep: zo veel mogelijk
Interesses: andere bedrijfssystemen

Berichtdoor Kristof » di nov 06, 2012 22:27

maistro schreef:weet ik nog niet kristof, gif is bij mij gif en zal hoe dan ook via
lever moeten worden gezuiverd uit het bloed, welke invloed heeft het
dan op andere zaken :?: :?: :?:

dus bij twijfel niet gebruiken...

hola Maistro! het is geen slangengif, maar een homeopatisch middel op basis van slangengif....150 of misschien wel 500 maal geschud en verdund...zeg maar 99,999% water met een restmolecule slangengif.

ik ken niets van homeopathie en kan bijgevolg ook niet weten of het werkt of niet, maar als je gelooft dat het werkt zal het verband hebben met alles wat er aan gelinkt is. als je er niet in gelooft kan het ook geen kwaad veroorzaken....toch?...tenzij je spuit en/of naald besmet is met Salmonella, Ecoli ed ...en je op die manier je koeien besmet...

bij enorm veel last van verwerpers(2-3/100 op korte termijn) zou ik iig de sanitair verantwoordelijke al een keer bellen...neen dat is niet de WC-madam, doch de veearts.

truste 8)
het is onmogelijk problemen op te lossen met dezelfde gedachtengang die ze veroorzaakte!
Kristof

Beroep: Dierenarts

Berichtdoor Erik S. » di nov 06, 2012 22:34

Erik S. schreef:
jorrit schreef: We gebruiken nu pyrogenium met uierbalsem en dat werkt goed :yes: (y)

gebruiken wij nu ook, tot dusver
1 koe hersteld van vlokken maar na 2 weken wel celgetal weer verhoogd, maar had voor die tijd ook al verhoogd celgetal :roll:
2 koeien waarbij je normaliter zou twijfelen om te behandelen (veul melk, flink wat vlokken maar kwartier nog redelijk zacht) zijn perfect opgeknapt (y)

als het ernstige mastitis hebben we laatste tijd niet meer gehad maar dan wel direct AB er in, wordt ook zo geadviseerd door Eco-style volgens mij :roll:

ff uit ander topic ge-quote.

1 v/d 2 koeien die perfect opgeknapt was had tijdje terug wederom enkele vlokken, nu om te proberen niets gedaan, resultaat na 4 dagen wastie ook weer perfect opgeknapt :roll:

1 - 1 en de test gaat door :!:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor Henk » wo nov 07, 2012 08:42

Kristof schreef:
hola Maistro! het is geen slangengif, maar een homeopatisch middel op basis van slangengif....150 of misschien wel 500 maal geschud en verdund...zeg maar 99,999% water met een restmolecule slangengif.

hmm...Pyrogenium maakt anders toch reclame met koeieletters 'SLANGENGIF' bovenaan de advertentie... Ansich niet zo handig eik dan van hunnie...
bdw, soortgelijk produkt hebben ze in Belgie ook als proef gebruikt bij mensen met MS. Kennis van ons heeft een zoon met MS en die vertelde dat.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Mellek » vr nov 09, 2012 10:40

Henk schreef:hmm...Pyrogenium maakt anders toch reclame met koeieletters 'SLANGENGIF' bovenaan de advertentie... Ansich niet zo handig eik dan van hunnie...
bdw, soortgelijk produkt hebben ze in Belgie ook als proef gebruikt bij mensen met MS. Kennis van ons heeft een zoon met MS en die vertelde dat.

Dat slangengif klinkt vast beter als "EXTRACT VAN ROTTEND RUNDVLEES" (=pyrogenium) :lol:

Samenstelling per 100 g / 100,2 ml: Argentum metallicum Dil. D 30 33 g (ZILVER), Lachesis mutus Dil. D 8 33 g (SLANGENGIF), Pyrogenium-Nosode Dil. D 15 (HAB, V.44) 33 g (ROTTEND RUNDVLEES EXTRACT). Geconserveerd met 20% (m/m) Ethanol.
99 problems but a cow aint one
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en gezondheid