Ik pik het niet dat we stieren aangeboden krijgen die we niet mogen gaan bekijken maar die ze proberen te verkopen met gemanipuleerde foto´s.
En het zet alsmaar verder door.
Zelfs de meest betrouwbare ki-organisaties doen eraan mee. Uhm.. nu ik dat zeg.. nee.. laat maar.
Ik zou heel graag willen dat we de stieren van
VOOR ACHTER en ZIJKANT moeten kunnen beoordelen op ongemanipuleerde foto´s. Standaard houdingen. En niet .. al grazende schuin van voren als het kruis niet deugt bijvoorbeeld. Jullie weten vast wel wat ik bedoel!
Iedereen schijnt het maar te slikken maar het is echt zo bedriegelijk. Je ziet het soms ook niet dat fotos bewerkt zijn Alleen die te rechte rug verraadt het. Maar ook de halslijn en de uier en wie weet wat al niet meer, wordt je anders getoond dan de werkelijkheid. Zo kun je toch geen stier meer kiezen!!! Het gaat hierbij wel over de toekomstige .. zoveel.. generaties die invloeden meekrijgen van de stier die je vandaag de dag kiest voor je koeien. [b]Kunnen we geen aktie ondernemen door bijvoorbeeld allemaal de folders van de ki-organisatie terug te sturen.. waar gemanipuleerde fotos op of in staan ??!![/b]
Ben ik nou de enige die zich hier druk over maakt?
Ik werd al link toen ik tien jaar geleden voor het eerst zag dat de koeien met de voorvoeten op een bergje werden gefotografeerd maar dat was al zo normaal voor iedereen. Dat is toch ook vreemd. Niemand heeft toch thuis zulke koeien met de schoft 20 cm. hoger dan het kruis ?
Jullie gaan me toch niet vertellen dat ook deze gemanipuleerde fotos geaccepteerd gaan worden !
Ik pleit voor fotos van levensechte koeien, ja ook VAN dat BERGJE af !
Waarvan ik de klauwen kan zien (op harde ondergrond dus) en de voorhandbreedte en de ligging van de draaier.
Als je niet aan aAa meedoet kom je er bijvoorbeeld nooit achter of de draaier van stieren wel correct gesitueerd zijn in de heup. Maar wel heel belangrijk als je wilt dat je koeien langer meegaan.