Kwam ik nou een foto tegen op facebook dat je aan de picnic zat tussen je crossies

Moderator: Moderators
Henk schreef:Denk dat de meeste crossers weinig behoefte hebben om hun koetjes rond te trekken op shows.
Maar wat viel jou tegen aan de crossies
kistemaker schreef:Henk schreef:Denk dat de meeste crossers weinig behoefte hebben om hun koetjes rond te trekken op shows.
Het zijn geen krachtige dieren die super op de benen staan, naar mijn idee. gewoon koeien die niet overtuigen en een slordig uier, dat is vaak ook zo bij crossies, benen niet super. ook vond ik dat er maar weinig spier op zat bij de Fleckies! ik heb het gevoel dat er gewoon betere dieren te vinden moeten zijn. Al kan dat ook aan mij liggen
Erikjan schreef:Fleckvieh aktuell: Wille als Anlagenträger für Zwergwuchs identifiziert
http://www.eurogenetik.com/de/aktuell/t ... /1032.html
Erikjan schreef:kistemaker schreef:Henk schreef:Denk dat de meeste crossers weinig behoefte hebben om hun koetjes rond te trekken op shows.
Het zijn geen krachtige dieren die super op de benen staan, naar mijn idee. gewoon koeien die niet overtuigen en een slordig uier, dat is vaak ook zo bij crossies, benen niet super. ook vond ik dat er maar weinig spier op zat bij de Fleckies! ik heb het gevoel dat er gewoon betere dieren te vinden moeten zijn. Al kan dat ook aan mij liggen
Vorige week bij Tetteroo in Neede geweest. http://www.fleckviehkoeien.nl/
Daar liepen![]()
fleckies. Ik heb het idee dat CRV geen trek heeft in het Fleckvieh verhaal. Wat zij hier op de kaart hebben is maar een slap aftreksel van het Duitse aanbod bij Meggle. De betere stieren van Meggle worden ook nog eens vermarkt door GGI of Xsires.
Schoonvelde schreef:
Doordat ze zelf een matig aanbod hebben in vergelijking met de concurrentie zal CRV fleckvieh nooit openlijk promoten, feitelijk promoot je dan handel voor een ander. En dat is uiteraard niet de bedoeling van onze cooperatie.
kistemaker schreef:Henk schreef:Denk dat de meeste crossers weinig behoefte hebben om hun koetjes rond te trekken op shows.
kistemaker schreef:misschien zullen ze ook bij CRV bedenken dat het beter moet.. Nu is Vanstein nog beschikbaar, maar wanneer die er niet meer is is het aanbod wel mager... dan blijft Imposium over voor de (te) grote Holsteiners en zijn Willenberg en Rureif bruikbaar, al geven beide wel behoorlijke kalveren.. verder vind ik Vitaly wel een interssant stiertje, lichte kalveren en verwacht voldoende melk!
Erikjan schreef:kistemaker schreef:misschien zullen ze ook bij CRV bedenken dat het beter moet.. Nu is Vanstein nog beschikbaar, maar wanneer die er niet meer is is het aanbod wel mager... dan blijft Imposium over voor de (te) grote Holsteiners en zijn Willenberg en Rureif bruikbaar, al geven beide wel behoorlijke kalveren.. verder vind ik Vitaly wel een interssant stiertje, lichte kalveren en verwacht voldoende melk!
De meeste CRV fleckviehstieren zijn niet geschikt voor de kruisingsfokkerij. Ik denk dat Willenberg nog de meest geschikte is maar hij is helaas een zeer slechte bevruchter. Hierdoor valt ook deze af. Vitaly is een proefstier met een veel te slechte bespiering om extra kracht toe te voegen.
kistemaker schreef:Hangt er van af naar welk type je streeft.. wanneer je echt een dubbeldoel koe wilt moeten de stieren hoog scoren voor bespiering! maar wij willen een niet te groot gebouwde koe met een degelijke voorhand, goed melkbaar uier met super benen. wanneer je Felckvieh gebruikt, maakt niet uit welke krijg je altijd meer kracht dan Holstein! voor mij is een beetje spier om de productie top op te vangen genoeg.. belangrijker vind ik dat er lengte in het frame blijft, daarvoor zijn Willenberg en Vitaly zeker geschikt!
Keer terug naar Koe en fokkerij
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten