phpBB3 StylesPlantillas Web

Natuurlijke antimicrobiele activiteit B

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Natuurlijke antimicrobiele activiteit B

Berichtdoor Corjan » vr nov 22, 2013 3:03

Suc6 Gijs houd ons op de hoogte :idea: (y)
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Frans V » vr nov 22, 2013 6:35

Henk schreef:
eikelenboom schreef:klopt maar Qua werking in het bedrijfssysteem.
boer pieter schreef:denk ik niet koolstof voer je en agrimest gooi je in de mest volgens mij

Net zoiets als kalk/krijt/voederkrijt, allemaal 1 natte pot :yes:

Henk krijt enz wordt gebruikt om de Ca/P verhouding in je totaal rantsoen op minimaal 1,5 te krijgen, als je dit niet doet kan je je rantsoen berekening net zo goed weggooien :idea: Dit koolstof verhaal zorgt denk voor iets andere penswerking zodat schimmels enz minder schade toebrengen?
"Een keer vallen is niet erg, blijven liggen wel"
Frans V

Berichtdoor Henk » vr nov 22, 2013 7:43

Da's mooi (y) maar ik bedoel alleen maar dat kalk/krijt/voederkrijt 1 natte pot is :idea: en dat mss de naam 'agrimest' mss in feite hetzelfde is als het andere wat je over het voer heen flikkert :yes:
high summer!
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jhd » vr nov 22, 2013 8:26

Als de vertering goed is van de koeien hoef je geen Agrimest te gebruiken.
Vraag de jongens maar eens van de mesttransport die kunnen geen verschil zien in de analyses waar het is toegevoegd in de mest.
En daar betaal je €0,60 per kub mest voor hoe verdien je dat terug, geef daar eens voorbeelden van.
jhd

Interesses: Koeien,geiten ,voeding,melkrobot ,bemesting en alles wat verder met de veehouderij te maken heeft

Berichtdoor eikelenboom » vr nov 22, 2013 8:53

jhd schreef:Als de vertering goed is van de koeien hoef je geen Agrimest te gebruiken.
Vraag de jongens maar eens van de mesttransport die kunnen geen verschil zien in de analyses waar het is toegevoegd in de mest.
En daar betaal je €0,60 per kub mest voor hoe verdien je dat terug, geef daar eens voorbeelden van.

Naar die cijfers en uitslagen ben ik ook benieuwd naar. Dus ik hoop dat er mensen zijn die hier meer info over hebben.
eikelenboom

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Maxxum » wo nov 27, 2013 9:36

Kees99 schreef:Maxxum en Ramosfan jullie waren ziektevrij (y) heb ik begrepen maar doen jullie ook nog entingen[bv ibr en/of bvd?

Ik ben alleen niet vrij van IBR. Heb toendertijd toen je moest enten en die slijters kwamen 1 of 2 keer geent en verder niet meer.
Ik voer nu ruim een maand de impact poeder, koeien krijgen weer een echte witte kleur. Ik ben TGC voerder van het eerste uur, vanaf begin dit jaar TGC gemengd met bierbostel gaan voeren om meer rust te krijgen. Maand juni mee gestopt, ging niet naar mijn zin. Begin juli weer TGC bierbostel mengsel gaan voeren. Kreeg silo niet leeg, paar weken niet gevoerd, halve vracht Rupro+ (mengsel TGC bierbostel) van Bonda laten komen. Op dit moment weer de koeien te dun op de mest tegen bellen erop aan. Ik begin nu toch ook wel aan de TGC te twijvelen.
Heb 2 kuilen op mycotoxines laten onderzoeken, uitslag komt volgende week. Uitslag rectale mest bijgevoegd.
Dat de mest vloeibaarder wordt zie ik nu al, heb put van 40 kuub welke ik niet kan mixen kreeg ik nooit in 1 keer leeg en blijft nu mooi lopen.
http://www.plaatjesdump.nl/upload/e9946 ... d99c59.png
Er zijn meer ratten met dassen dan ratten met staarten!!!!
Teken petitie tegen natuurontwikkelingen op: http://www.petities24.com/stop_project_buytenland_nu
Maxxum

Beroep: Melkveehouder; Laatste boer van Rotterdam
Interesses: 2 x Lely A2

Berichtdoor Kees99 » do nov 28, 2013 12:24

Maxxum wat was de mest uitslag?
Kees99

Berichtdoor Maxxum » do nov 28, 2013 9:44

Kees99 schreef:Maxxum wat was de mest uitslag?

Ik krijg het bestand niet toegevoegd, pdf pakt die niet en een printscreen lukt ook niet. Zou niet weten hoe ik heb hier op het forum kan krijgen. Wie heeft er een tip?
Er zijn meer ratten met dassen dan ratten met staarten!!!!
Teken petitie tegen natuurontwikkelingen op: http://www.petities24.com/stop_project_buytenland_nu
Maxxum

Beroep: Melkveehouder; Laatste boer van Rotterdam
Interesses: 2 x Lely A2

Berichtdoor Frans V » do nov 28, 2013 2:57

Printscreen, ga naar paint, plakken, evt bijknippen of gevoelige info weggummen :wink: bestand opslaan als. Ga naar plaatjesdump.nl en upload het bestand, en plaats hier de direct link of forum image
"Een keer vallen is niet erg, blijven liggen wel"
Frans V

Berichtdoor poekske » di dec 03, 2013 12:18

Boer gijs schreef:De problemen hier zijn: liters gem van 28 naar 26 extreem laag eiwit 3,15 Tot max 3,30 en koeien die spontaan 10 liter in 1 dag zakken..van 1,8 naar 2,5 rietje per dracht en 10% meer uitstoot per jaar waarvan de helft met poot problemen en de rest niet met kalf te krijgen.
Jongvee mortelaro, en pinken van 1,5 naar 2,5 rietjes per dracht.. (n)

hoe is de mest? dacht beetje pensverzuring, moesten ze dun op de mest zijn
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Vorige

Keer terug naar Koe en voer