Emissiearme vloeren , hoe diervriendelijk ?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Emissiearme vloeren , hoe diervriendelijk ?

Berichtdoor boer pieter » di sep 30, 2014 09:24

als iemand achter zijn produkt staat moet ie eerst maar eens een pallet gratis neer zetten, werkt het word het betaalt zo niet jammer dan ,Toen ik begon met koolstof hebben we dat ook zo gedaan (y) nog nooit eerder mee gemaakt koolstofkring .nl (y) (y) (y)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Petro Pelgrum » di sep 30, 2014 09:35

boer pieter schreef:als iemand achter zijn produkt staat moet ie eerst maar eens een pallet gratis neer zetten, werkt het word het betaalt zo niet jammer dan ,Toen ik begon met koolstof hebben we dat ook zo gedaan (y) nog nooit eerder mee gemaakt koolstofkring .nl (y) (y) (y)

Waarom heeft koolstofkring bij jou zo gedaan en bij mij wilden ze dat niet.?
Petro Pelgrum

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor karst-jan » di sep 30, 2014 09:44

G.U. schreef:Vind het altijd wel lachwekkend dat van sommige producten iets wordt beweerd zonder dat er bewijs voor is. Als een verkoper/producent zo heilig in zijn product gelooft,ga dan in een meerjaren vergelijking je gelijk bewijzen....

dat lijkt me toch wel logisch ? elk bedrijf is anders en elke koe reageert anders op een product. zo is het net zoals met de bacteriën. als je het onafhankelijk en zonder storende factoren doet kan je er wel wat van zeggen maar dan nog geen garantie.
overigens hier is je vergelijking: http://www.agriton.eu/nl/Folders/Artike ... jfmest.pdf
genoeg bewijs ?
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor G.U. » di sep 30, 2014 10:53

Gebruik je het zelf al?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor eikelenboom » di sep 30, 2014 11:00

karst-jan schreef:
G.U. schreef:Vind het altijd wel lachwekkend dat van sommige producten iets wordt beweerd zonder dat er bewijs voor is. Als een verkoper/producent zo heilig in zijn product gelooft,ga dan in een meerjaren vergelijking je gelijk bewijzen....

dat lijkt me toch wel logisch ? elk bedrijf is anders en elke koe reageert anders op een product. zo is het net zoals met de bacteriën. als je het onafhankelijk en zonder storende factoren doet kan je er wel wat van zeggen maar dan nog geen garantie.
overigens hier is je vergelijking: http://www.agriton.eu/nl/Folders/Artike ... jfmest.pdf
genoeg bewijs ?

Als je er in gelooft en in het zelfde rijtje zet als inkuilmiddelen (melkzuurbacterien) waarom gebruik je het dan niet.
eikelenboom

Beroep: Veehouder

Berichtdoor boer pieter » di sep 30, 2014 11:04

dat weet ik niet pedro ,maar het werkt volgens mij wel (y)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Flyinghollander » di sep 30, 2014 11:25

Wat ik wel merkte bij dat mestgebeuren was dat het minder stond en makkelijker mix maakte, maar ja of dat het verschil waar is?
Flyinghollander

Berichtdoor karst-jan » di sep 30, 2014 12:22

eikelenboom schreef:
karst-jan schreef:
genoeg bewijs ?

G.U. schreef:Gebruik je het zelf al?

Als je er in gelooft en in het zelfde rijtje zet als inkuilmiddelen (melkzuurbacterien) waarom gebruik je het dan niet.

het zijn bacterien, schimmels en gisten.
omdat mijn vader het niet wil. ik kan wel alles meteen willen veranderen thuis maar dat gaat toch niet gebeuren.
we hebben laatste jaar veel slagen gedaan naar verbetering en toevoegmiddelen staat op mijn lijstje voor volgend jaar/over 2 jaar. wij hebben zelf maar weinig mest door het vele weiden (200+dagen) hierdoor heb ik hier niet enorm veel op gestuurd thuis.
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor maistro » zo okt 19, 2014 09:20

De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Mellek » vr okt 24, 2014 14:26

Ik denk dat Agrimestmix etc. het best werkt op een slecht verteerd rantsoen, maar dan nog is het mosterd na de maaltijd en los je het werkelijke probleem niet op. Schuimen en korsten op de mest is toch allemaal in de koe ontstaan, urine en mest komen samen in de put en er volgt een reactie.
99 problems but a cow aint one
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor maistro » wo okt 29, 2014 18:16

Heb ergens gelezen dat veld-v met een nieuwe ecovloer komt
gepresenteerd in Eurotier rubberen deel zou groter zijn maar vooral meer doorlaat
omdat dat bij de huidige versie te weinig zou zijn bij diepstrooisel
ook goedkoper :idea:
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Gerben77 » wo okt 29, 2014 20:42

http://melkveehouders.nieuwsgrazer.nl/user/39973/

Zag op een stand op de beurs in hardenberg ...de macccfloor liggen...meer mensen deze "blauwe vloer zien liggen ?? "

:arrow: de roostervloer maakt het mogenlijk om ipv matrassen zand in de ligboxen te gebruiken iedere veehouder weet dat zand de beste boxen vulling is , maar het grote bezwaar tegen zand is dat het in de mestput terecht komt en dat het zand bezinkt in de giertank daarom zijn er veel veehouders die een zanduitspoel inrichting aanleggen . Bij mijn roostervloersysteem is dat niet nodig ook hoef je nooit meer te mixen en komen er geen giftige gassen meer vrij. De ammoniak uitstoot bedraagt nu berekend(moet nog gemeten worden in 4 proefstallen) 3,8 kg/gve/jr ( bron GBV)
Bij vragen ik sta op Hardenberg met een prototype en iedereen is van harte welkom.

Onder de roostervloer zit een systeem dat urine en vaste mest direct separeerd en het systeem dat de vaste mest afvoert word door een kleine electromotor aangedreven
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor maistro » wo okt 29, 2014 21:10

interessant jammer dat er nix op internet te vinden is...
maistro

Berichtdoor Macccspan » do okt 30, 2014 08:35

Aan de website word gewerkt. Het ontwerp van de vloeren is nog zo nieuw dat alle gegevens nog niet precies bekent zijn. We zijn oa de toegelaten aslast nog aan het testen en enkele types membraan.
Maar ik zal stilaan steeds meer gegevens bekent gaan maken. Vandaag laatste dag Hardenberg en kom gerust lans op stand 529 maken we er een gezellige dag van.
Macccspan

Berichtdoor Gerben77 » do okt 30, 2014 08:40

@ maccspann heb je misschien wat foto's die je op t forum kunt zetten ?
Gerben77

Beroep: melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en stal