wel, of geen smartphone / PDA?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: wel, of geen smartphone / PDA?

Berichtdoor G.U. » zo jan 31, 2016 08:58

Corjan schreef:Als ik van de stal naar het huis loopt is mijn geheugen zo goed als gewist :oops: :oops: :oops:

Vind je je memory dan ook weer terug als je weer in de stal komt? Of valt dat ook tegen? :mrgreen:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor HoK » zo jan 31, 2016 15:39

T4C weet meer dan ik ooit kan onthouden over bepaalde koeien. Onthou net wat bekapt moet worden en niet drachtig en wel snel drachtig moet worden.

Ik twijfel nog of ik ooit die T4C Inherd Apps ga gebruiken. Foon en stront aan de vingers lijkt mij dan weer minder praktisch. PC staat toch in de looproute. En in t hokkie waar de PC staat staat ook meteen een bord waar tochtige koeien, behandelkoeien en things to do met een weekplanner staan. Ook staat er op een whiteboard welk hok welk kalfje bevat. Simpel en duidelijk voor iedereen, ook al loopt diegene er niet 24/7 rond. Als pa en ma n kalfje vangen is voor iedereen bekend wat voor kalfje waar ligt of die aangemeld is etc.
HoK

Berichtdoor walmark » zo jan 31, 2016 16:19

Corjan schreef:Als ik van de stal naar het huis loopt is mijn geheugen zo goed als gewist :oops: :oops: :oops:

da's nog niks, voor dat mn vrouwtje ophoud met praten, ben ik al vergeten waar ze het over had :lol:
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor walmark » zo jan 31, 2016 16:20

Henk schreef:
twenteboer schreef:
Frank schreef:Steeds meer mensen gebruiken voor hun dieradministratie een PDA of Smartphone`s. Wat is jullie ervaring hiermee? :shock:

Het is nu ondenkbaar en onmisbaar. :cheers:

Wat een onzin :yes: Heel de dag met zo'n dom kutding liggen te pielen :? krijg je op een dag al helemaal niks meer gedaan :roll:
Alles wat het bedrijf aan gaat en onthouden moet worden wordt door de dag heen op de weekplanner in het laarzenhok genoteerd. Ik weet niet wat tegenwoordig de mode is 8) maar ik kom op een dag al gauw een paar keer in huis om koffie te slobberen of om te eten. En dan heb je mooi de tijd om genoteerde zaken af te handelen zoals KI bellen, tochtige koeien in management zetten, voer bestellen, noem maar op :yes:

Heb trouwens geeneens een databundel op mn smartfeun... :mrgreen:

hier hetzelfde, Henk (y) maar ik heb tegenwoordig niet eens een mobiele phone meer :yes: Er is maar 1 ding minder als geen phone hebben :arrow: eentje hebben die niet werkt :evil: en daar kwam het bij mij altijd op neer :oops: :roll: (n)
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor Erik S. » ma feb 01, 2016 09:13

tijd fanatiek met scannen en paringsadvies met telefoon erbij gelopen... fatsoenlijk klembord en stuk papier werkt makkelijker en sneller :oops:

Alleen inseminaties zou ik wel direct in management programma willen toetsen :yes: maar dat is mij geen 150-200€ waard (moet die software kosten bij agrovision) :no: :no: :no: :no:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor melker » ma feb 01, 2016 09:24

Broer heeft ook die Agrovision app op telefoon, duurt veel te lang voor je de gevraagde informatie krijgt :( , loop meestal even naar pc en heb het dan nog eerder. Spermavat staat naast pc, in de tijd dat rietjes ontdooien voer ik alles in en klasr.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Arie » ma feb 01, 2016 09:37

Ik schrijf alle inseminatie gewoon op papier en voer da 1 x per maand in ofzo.
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor G.U. » ma feb 01, 2016 09:42

Schrijf hier op papier welke tochtig zijn en als ik ze geinsemineerd heb schrijf ik ze op ze ziekte- vruchtbaarheidskaart en in veemanager app
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor john jakobs » ma feb 01, 2016 11:04

typ ze al in de comp voor dat ik insemeneer kan mooi tijdens het ontdooien ,, heb je niet dat er een drachtig staat en je weet nie meer wanneer ze geinsemeneerd is ,, is hier toch ook wel voorgekomen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor wijnbergen » ma feb 01, 2016 11:28

Doe hier alles met dyrregistrering op de foon, als ze droog gaan, kalvingen, inseminering registreren etc, als ik het niet meteen doe vergeet ik t meestal :oops:
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor twenteboer » ma feb 01, 2016 23:32

Erik S. schreef:tijd fanatiek met scannen en paringsadvies met telefoon erbij gelopen... fatsoenlijk klembord en stuk papier werkt makkelijker en sneller :oops:

Alleen inseminaties zou ik wel direct in management programma willen toetsen :yes: maar dat is mij geen 150-200€ waard (moet die software kosten bij agrovision) :no: :no: :no: :no:

Die software zou gratis als toevoeging geleverd moeten worden bij je agrvision pakket. Het nog lang niet af. Als ik een koe ingeef bijv. Met geboorte, dan moet ik alsnog naar de pc lopen in te laten communiceren met de robot via de desktop versie. Daarna kan ik de koe pas melken. Niet praktisch nog. Raadplegen gegevens gaat aardig de goede kant op.
twenteboer

Interesses: Koeien

Berichtdoor hulsteins » do dec 21, 2017 22:28

't appeltje heb per ongeluk ook toegegeven dat ze de oudere versies i-phone expres langzaam maken
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Vorige

Keer terug naar Koe en economie